Baby op een potje

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bolkje, Mar 11, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ik ben even benieuwd hoor….

Een paar weken geleden zag ik op Facebook iemand die haar kleintje van 10 weken al op het potje deed als ze poep-signalen kreeg.

Vandaag zag ik duidelijk dat Tobias moest poepen en heeft hij het dus op het potje gedaan. Ik heb hem er gewoon boven gehouden. Het ging prima en het schoonmaken was een stuk minder werk voor mij en hij vond het ook allemaal prima… Het leek net alsof hij het nooit anders had gedaan!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of er meer moeders zijn die dit (wel eens) hebben gedaan en of hier iets van een filosofie achter zit. Het is niet mijn bedoeling om Tobias al zindelijk te maken (heb ook niet de droom dat dit gaat lukken en ik weet dat hij nog geen controle heeft over zijn sluitspier), maar het scheelt wel enorm in het schoonmaken en voor hem scheelt het ook in de tijd dat zijn huid in contact is met ontlasting en bacteriën….

En het kan verder geen kwaad, toch?? :)

2. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

Nov 20, 2013
    4,613
    1,155
    113
    hahaha moet er eigenlijk wel mee lachen! goed dat je het doet hoor maar moet je hem wel goed in de gaten houden haha

3. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach stel je voor, 18 weken en zindelijk! Zal fijn zijn ;)

Hier was en is het al te laat als we de poep signalen zien: ze perst en daar is het :p

4. Zara75

Zara75 VIP lid

Jul 10, 2007
    12,032
    6,135
    113
    Happyland
    Hahahah, maak de volgende keer eens een foto! :D

5. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo deed mijn oma dat met haar vijf kinderen, ze hadden allemaal een heel duidelijk ritme wat betreft poepen en daar sprong mijn oma op in, scheelde haar natuurlijk heel wat werk wat betreft wassen!
    Alle vijf voor hun 2de zindelijk!

6. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,050
    178
    63
    Gelderland
    Hmmm mijn facebook bericht ;)

Hier zit ze dagelijks 1 of 2 keer op het potje bij signalen maar soms ook even tussen de luierwissel door.
    Niet zozeer om zindelijk te maken maar om het potje iets normaals te laten zijn. Nu weet ze ook hoe het voelt en misschien vind ze over een paar maanden het in de luier plassen maar vies en gaat ze er uit zichzelf opzitten...

Ook lijkt het me fijner voor de billen als ze straks tandjes krijgt.

Maar het belangrijkste: ze zit heerlijk en vrolijk op het potje :D

7. tuc

tuc Niet meer actief

Nee ik ben redelijk vooruitstrevend met dingen: open beker vanaf 6 maanden, geen flessen meer na 1 jaar e.d. maar een baby op een potje vind ik echt raar. Zeker omdat je aangeeft dat het niet de bedoeling is om hem zindelijk te maken, want dat zal echt nog niet gaan. En las ook een reden: dat een potje iets normaals wordt?? Is wel leuk bedacht, maar ook al doe je je baby van 3 maanden op een potje dan kan die er met 2 jaar nog steeds angst van hebben.

8. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Zou ik zelf nooit doen ze worden al zo snel groot haha lekker baby laten !

9. DoubleD

DoubleD Bekend lid

Oct 12, 2013
    578
    19
    18
    Vind het maar een beetje weird hoor... Bedoel ieder zijn ding, maar dit zou nou echt nooit in mij op zijn gekomen.

10. meliez

meliez Actief lid

Apr 26, 2013
    324
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Zo raar is het niet. In China lopen alle kleine kinderen met een gat in hun broek en geen luier aan. Zodat ze snel hun behoefte kunnen doen en nee er ligt niet overal poep op straat hoor ;)

11. DoubleD

DoubleD Bekend lid

Oct 12, 2013
    578
    19
    18
    Vind ik ook weird. Maarja jij hebt het over lopen dua die kinderen zullen wel wat ouder zijn, kan ik me nog iets bij indenken. Een baby van een paar maanden op een potje zetten, gaat dan iets verder. Maarja, doen waar je je goed bij voelt toch.

12. Carino

Carino Fanatiek lid

Feb 2, 2011
    4,277
    0
    36
    Een jonge baby boven een potje hangen lijkt me meer werk dan een luier verschonen.

Verder hebben weinig kinderen angst voor het potje, lijkt me daarom onzinnig om om die reden nu te starten.

Maar het kan geen kwaad en als jij het makkelijk vindt, waarom niet :D

13. Nou, hier is een luier verschonen behoorlijk wat meer werk ;) het lukt me echt nooit om die bewegelijke beentjes van hem in bedwang te houden, dus 9 van de 10 keer zit de poep uiteindelijk overal en sta ik met mijn handen in het haar :)

@Tessa: inderdaad door jouw berichtje… Ik was al benieuwd of jij het nog steeds deed ;)

14. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam
    Nee in China houden ze het kontje van de baby gewoon boven de prullenbak.. ook in overdekte winkelcentra (zelf gezien) lol

15. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

Jun 5, 2013
    1,042
    80
    48
    wat een idee! Ik kan altijd duidelijk zien dat zoontje moet poepen, hij perst er nl flink bij. Nooit aan gedacht om hem dan even op een potje te zetten. Ga het eens proberen.

16. tuc

tuc Niet meer actief

De houding op een potje is trouwens ook nog niet goed hoor voor zo'n kleine baby

17. Kaala

Kaala Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,672
    0
    36
    NULL
    NULL
    Gewoon uit nieuwsgierigheid: vanaf welke leeftijd zal de houding geen probleem meer zijn?

18. laravelk

laravelk Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,970
    2
    38
    de meeste ouders die dat zo doen zetten hun kind niet op het potje maar houden het erboven. Eerlijk gezegd vind ik het wel zo hygienisch, als je de signalen toch op tijd oppikt, waarom dan niet?

19. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vaak zit zo'n jong kindje ook nog niet zelf op een potje, maar wordt het er boven gehouden. Die houding is juist extreem bevordelijk voor het soepel ontlasten.

Mja, ik heb het zelf ook niet gedaan, mijn dochter poepte sowieso wat af toen ze zo jong was, daar was geen beginnen aan geweest en waarschijnlijk zat het dan ook tegen de muren :p Maar als je het zo duidelijk ziet en het is makkelijk en je kindje vindt het leuk, waarom niet? Mijn dochter zat met 1,5 ook dolgraag spelenderwijs op het potje, ze is nog niet zindelijk nu, maar het was wel leuk kennismaken met het potje. Nu proberen we wat stapjes verder te zetten, maar is ze een wat eigenwijs peutertje, dus we zien wel waar het schip strandt :p

20. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Nog nooit van gehoord maar vind het wel grappig.. Lijkt me niet schadelijk zolang je niet pusht.
    Zoals sommige doen met bepaalde dingen.. Ik ben van mening dat een kind zelf aangeeft wanneer ze iets kunnen of niet. Natuurlijk wel stimuleren maar niet pushen.

Share This Page