Dochter weigert tuitbeker / beker tips??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door 1719, 14 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    Mijn dochter van bijna 10 maanden wil niks weten van een beker of een tuitbeker. Nou vind ik dat ze nog wel jong is en heb ik er niet zo haast mee maar hoor om me heen dat het toch wel een beetje de standaard is dat ze rond 8 maanden al uit zo beker drinken. Ik bied hem wel steeds aan bij iedere maaltijd. Voor de rest doet ze het super met eten enzo maar ze wil echt gewoon een fles. Moet ik me hier niet zo druk over maken en denk ach het komt wel goed of heeft er iemand tips?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat je het moet blijven stimuleren..als je nu enkel de fles blijft geven gaat ze het niet vanzelf doen. Hier is de tweede ook een pak eigenwijzer dan de eerste. Drinkt overigens al wel vanaf 10 maandem uit een rietjesbeker (die ik je wil adviseren ipv een tuit) maar die is weer moeilijker met zn open beker. Ik zou bv in de ochtend een beker aanbieden en s middags evt de fles.

3. Zuss

Zuss Bekend lid

3 nov 2011
    559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoals je zelf al schrijft, blijven aanbieden maar niet aandringen. Verder niet druk over maken.
    Mijn zoon kopieert graag ons gedrag, zo kregen we hem ook aan het tandenpoetsen. Misschien zelf uit een tuitbeker drinken ;)

4. miep84

miep84 Niet meer actief

Onze zoon wilde ook niks weten van tuitbekers of rietjes ( nu met 19mnd nog niet!)

Kwamen erachter dat hij wel met hulp uit een doorzichtig glas dronk. Nu drinkt hij ook uit n ondoorzichtige beker, maar wel altijd open. Kijkt altijd eerst in de beker voordat hij drinkt. Heeft trouwens nooit veel gedronken, daarom ook wat meer fruit/yoghurt/pap om voldoende vocht te krijgen.

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou het nu gewoon even een tijdje laten, juist niet aanbieden. En dan over enkele weken weer proberen.

Hier snapte ze op een moment een rietje niet en enkele weken later deed ze het alsof ze het altijd al kon.

6. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje kon met 10 maanden ook echt nog niet uit een gewone beker drinken. We probeerden het dan weer even en als het echt nog niet ging, wachtten we nog een aantal weken.

Hij is nu bijna anderhalf en kan eigenlijk nu pas echt goed uit een beker drinken! Wel drinkt hij al vanaf een maand of 10 uit een rietjesbeker.

7. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    Ik ga eens op zoek naar een tuitbeker kijken of ze dat wat sneller doorheeft bedankt voor de tips alvast

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Je bedoelt denk ik een rietjesbeker :). Prenatal heeft er eentje voor ik meen 2,95. Heel fijn ding en lekt nauwelijks, af en toe eens een drupje op de vloer als ze er mee rondloopt en 'm weer eens op de kop houd.

9. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Mijn dochtertje kon ook niks met een tuitbeker. Rietjesbeker wel want die hoef je niet omhoog te houden, alleen zuigen net als op de speen van de fles.
    Heb met anderhalf jaar zo'n 360 graden beker gekocht en nu drinkt ze met 21 mnd zelfstandig uit een open beker.
    Ik zou dus zeggen; rietjesbeker! Hema heeft ze voor 3 euro.

10. 1719

1719 Lid

10 dec 2013
    93
    0
    6
    NULL
    Harderwijk
    O ja sorry bedoelde rietjesbeker. Hier alleen etos op loop afstand en daar hadden ze er eentje voor 8 euro .....hmmmm had dit iets eerder moeten lezen haha

Deel Deze Pagina