wederom... De buren

Discussie in 'De lounge' gestart door debke83, 6 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Daar gaan we weer... weer een buren topic

Ik ben echt geen zeikerd maar onze buren hebben een hond, als zij niet thuis zijn blaft hij zolang tot ze weer terug komen.
    Nu zet ik Door de dag de muziek in de tuin aan zodat ik het niet hoor. Maar s avonds kunnen de kinderen er niet van slapen.

Vandaag is dat beest al vanaf vanochtend bezig... en hij blaft nog steeds want ze zijn nog steeds niet thuis.

Buiten dat ik het heel vervelend voor mezelf vind haha vind ik het ook zielig voor het beest...!

Ik heb er al vaak wat van gezegd maar er valt niet met die mensen te praten.
    Ze lachen er zelfs mee...

Weet iemand wat ik hiermee kan?

2. Tweedeopkomst

Tweedeopkomst Niet meer actief

Heb je een koophuis of een huurhuis? Bij een huurhuis klachten indienen bij woningbouw. Verder kan je overleggen of een blafband iets is.

3. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Vervelend!

Als t huur is dan kun je de woningstichting inschakelen.
    Bij koop tja.. moet je dr onderling uitkomen maar zoals je t beschrjft nemen ze je klacht niet serieus.
    Misschien een keer geluid opnemen? En ze daar mee confronteren. Mss denken ze dat je bij 1 blafje al klaagt want hun horen de hond nooit blaffen.

4. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Nee koopwoning

Hij heeft een blaf band maar die gebruiken ze niet meer...

5. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Gerum, arm beestje die kiest daar ook niet voor om zolang alleen te zijn! Ik denk dat ik sowieso al iets geprobeerd had om dat arm ding daar weg te krijgen. Waarom nemen zulke mensen een hond, kan ik zo boos om worden he! Maar voor overlast kun je als je huurt de woningbouw bellen en anders misschien de politie ofzo.

6. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Nee ze weten ook nog dat hij het doet want als ze naar vrienden hier in straat gaan nemen ze de babyfoon mee en daar horen ze de hond ook Door blaffen...dat vinden ze dan ook nog grappig. ..

7. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Wanneer praten niet helpt wordt t lastig...
    Dierenpolitie lijkt me wat zwaar maar de gewone politie ook....
    Sterkte.

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Je zegt net dat de hond nog steeds blaft omdat ze nog niet thuis zijn. Komt dit vaak voor? Zo ja, dan zou ik serieus overwegen om de dierenbescherming te bellen.

9. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Jeetje.... moet dat beestje niet een keer plassen ofzo?! Neem dan geen hond als je toch nooit of weinig thuis bent...

10. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Zal ie na pak een beet 14 uur wel binnen gedaan hebben, gevolg beestje krijgt op zn flikker want ja hij mag toch niet binnen plassen en poepen. Stom beest ook :( Blijf erbij dat ik echt boos kan worden om zulke mensen, voor mij valt dit gewoon onder dierenmishandeling.

11. Misha85

Misha85 Fanatiek lid

17 dec 2013
    1.326
    0
    0
    Mijn ouders hebben ook zon blafferd, komt om dat ze mishandeld is bij haar vorige eigenaar. Nu is het gelukkig echt al 100% beter maar echt over zal het nooit gaan.ze is alleen echt rustig als de kat er is of de radio aan staat.

Maar zij is bij lange na niet zo erg als de hond van de buurman die blaft echt de hele ganse dag en hij luistert er ook niet na en moppert alleen maar op t arme beest :(

Maar idd zal eens kijken of je de dieren politie kan inschakelen want voor de hond is het ook niets .
    Mopje moet n plasje of poepje doen maar weet dat t niet mag maar kan het niet ophouden en krijgt daar waarschijnlijk nog voor op z'n donder ook nog .
    Zulke mensen moet je in n heel klein kamertje zetten met alleen n matras en verder niets.

12. Bootsje

Bootsje Fanatiek lid

12 jul 2013
    1.228
    0
    36
    ik denk dat (als dit vaak voorkomt) dit onder verwaarlozing valt..

hond met duidelijk verlatingsangst alleen laten.. (dit is ook af te leren met training)
    en dan vooral zo lang.. eten en drinken? wie zorgt daarvoor?
    wie zorgt voor beweging?... aandacht?

als ik jou was zou ik 144 bellen.. en dit doorgeven

13. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Jee klinkt echt als verlatingsangst. Zonder training wordt het dus niet opgelost. En een blafband maakt het juist erger! Dat kun je ook alleen dmv training gebruiken.

Er is tegenwoordig een vriendelijkere blafband, maar die wordt anders uitgelegd en is als echte training bedoeld. Geen hoge voltage op hun donder, maar juist een super klein stroompje, alsof je iemand aanstoot. Dat doet dus geen pijn en je kunt er zaken aan linken. Een hond zo afleren uit te vallen naar andere honden, afleren te blaffen enz.

Melding van maken bij 144 en de gemeente.

14. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

144 bellen!
    Zeker een vorm van verwaarlozing als dit regelmatig voor komt.

Daarnaast zou je 0900-8844 nog kunnen bellen voor de geluidsoverlast.

15. merel80

merel80 Bekend lid

3 mei 2009
    812
    39
    28
    Heel herkenbaar, had ons verhaal kunnen zijn. Wij hebben koophuis, de buren huurhuis. Ik heb toen woningstichting ingeschakeld. Die zijn gaan praten, maar heeft niets geholpen. Ben echt een jaar met die woningstichting bezig geweest, maar ben zeer teleurgesteld over de afloop. Ze zeggen dat het echt niet kán, maar ze doen er dus niets aan. Wij hebben na 3 jaar ellende ons huis te koop gezet om deze rede. Ja, wij gaan nu weg terwijl het andersom moet zijn, maar vertrouwen in instanties is compleet weg, dus dit wordt niet opgelost. Na 2 jaar te koop te hebben gestaan, is ons huis eindelijk verkocht. Ik zou toch de dierenpolitie of afdeling overlast (door dieren, geluid etc) van de gemeente inschakelen als ik jou was. En neem gewoon filmpjes/geluidsfragmenten op, dan heb je bewijs. Aanzetten als ze beginnen en hele dag laten lopen. Sterkte!!!

16. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Wijkagent inschakelen! Dit valt ook nog eens onder overlast.

17. Joky

Joky Actief lid

9 feb 2014
    451
    0
    0
    Grappig? Die lui sporen niet !!!

Krijg beetje t idee dat ze een kick krijgen van t feit dat de hond voor overlast zorgt? En als jij er iets over zegt zij het nog leuker gaan vinden. Hoe oud is de hond?

18. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik zou elke dag de politie bellen en een melding maken van overlast.
    Wel ook even het blaffen opnemen, tijden noteren om aan dossier opbouw te doen.

19. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Zit dat beestje met dit warme weer nou ook heel de dag binnen?

20. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Nou je zult t moeten accepteren.
    Been there, done that.
    Voormalige buren precies zelfde verhaal. Fulltime werken en een druk sociaal leven. Kwamen om half zes ff thuis om beestje uit te laten. Hele drukke labrador.
    Gingen daarna weer de hort op. Ook wknds veel weg.
    Veel geklaag dat ie zo druk was?! Vind niet gek... en idd gescheld als ie had geplast of iets vernield.

Na heeeeel veel x dierenbescherming bellen gingen ze eindelijk kijken. Ik kreeg n telefoontje daarna dat dossier gesloten was. Beestje had een eigen hoek in huis met fijne mand enz. Beestje zag er goed verzorgd uit, schoon water en genoeg eten. Zo voor hun geen sprake van verwaarlozing. En daar konden we het mee doen...blij dat ik verhuisd ben. Vraag me af hoe het met het beestje is. Heb nog regelmatig aangeboden om m uit te laten toen, wandelen/fietsen gingen we toch. Maar dat wilden ze niet.

Deel Deze Pagina