Peugeot 307 StationWagon...jullie mening/ervaring?

Discussie in 'De lounge' gestart door papavanalysia, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. papavanalysia

23 mei 2008
    46
    0
    0
    Audicien
    Zuid-Holland
    Hallo,
    Ik ben op zoek naar een nieuwe auto, ik vind een peugeot 307SW helemaal super, alleen nou weet ik niet of ik het wel een geweldige keuze zal vinden. Bijvoorbeeld, is de auto technisch altijd wel goed of hebben eze auto's veel voorkomende problemen?
    Ik zou wel graag van meerdere mensen hun meningen/ervaringen over deze auto willen weten.
    Onze oudste is bijna 2 jr en de 2e komt ongeveer in mei....dan willen we wel graag al een goede ruime auto hebben. Onze huidige is kapot aan het gaan ;) :cry:
    Skoda Fabia station is ook mooi, maar ik denk dat deze erg krap is.

En ik rij ongeveer 20000km a 25000km per jaar.....zal ik dan voor benzine of voor diesel gaan? Verschil is 55 euro in wegenbelasting per maand en 20 cent per liter brandstof....wat is dan beter en voordeliger?
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen :)

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wij hebben peug 307 sw gehad, was auto van de zaak dus altijd in onderhoud bij garage ed, daarom zou ik niet weten of hij technisch goed is, ik zou voor diesel gaan, motor gaat langer mee en je doet veel langer met een tank.

qua ruimte is het een super auto, je schuift alles er zo in, en wat ik het allerbeste vond was het glazen dak, Mert vond dat helemaal het einde. succes met de koop

3. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Wij hebben geen 307 maar een 207 sw, nooit problemen met de auto (mijn man is automonteur dus dat scheelt) en hij rijdt heerlijk.
    Zelfs in de 207 schuif ik zo alle spullen, en ik vind de auto ook erg mooi, stoer.

Succes, groetjes Senna

4. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Wij hebben ook een 307SW. Ik was al een tijdje fan van deze auto, maar mijn vriend wilde er in eerste instantie niet aan. Totdat hij erin gereden had. Toen was ie meteen verkocht. Wij hebben hem ook gekocht omdat we er straks alles voor een peuter en een baby in kwijt moeten. Dat was nooit gelukt in een 106 :D

We hebben er tot nu toe totaal geen problemen mee gehad en hij heeft al aardig wat kilometers op de teller staan. We zijn er erg tevreden mee! Oh, 1 ding dat ik wat minder vind: we zijn allebei pittige rijders en met deze auto ben je verplicht wat rustiger te rijden omdat ie niet meer power heeft :(

5. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    ik vind het ook een super auto.
    als het ons meezit willen we ook graag deze auto kopen.

6. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    het is een heerlijke auto,
    maar peugeot heeft veel kwaaltjes hoor... Ligt eraan hoeveel je er mee rijdt. Met mijn auto heb ik nu 1 keer in 2 jaar flink moeten dokken voor kapotte onderdelen en onderhoud.
    Mijn ouders rijden iets meer en betalen elk jaar wel 500 euro of meer aan dat soort grapjes.

Als deze auto weggaat gaan wij voor een Duitse auto!

7. Foxter

Foxter Niet meer actief

wij hebben hem ook gehad, via de zaak, maar ik ben blij dat we nu weer renauld hebben. Wij zijn geen fan van peugeot, we moesten ook vaak terug naar de dealer, dan was er weer wat mee, en ik vond hem ook niet lekker stevig aanvoelen.

8. mijn man heeft deze ook van de zaak maar vind het een mooie auto..

en heerlijk groot

9. girl21

girl21 Niet meer actief

wij hebben ook een 307 sw

ik vind m prima! rijd lekker, veel ruimte,,,

het enige wat wij tot nu toe ermee hebben gehad is dat de richting aanwijzer na een bocht over springt naar de andere kant, maar dit blijkt een algemeen peugeot kwaaltje te zijn... er zit nu een nieuw "stokje" op, en het probleem is weg...

succes met uitkiezen!

10. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    wat ik wel wil zeggen nog, de lampen gaan wel snel kapot en 1 zo'n lampje kost iets van 30 euro meen ik. Vind dat best veel.

11. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Wij hebben m ook en ik vind m heeeeeeeeeeerlijk!
    Wij zijn van een Corsa naar deze gegaan dus de ruimte die we nu hebben...super!

Wat betreft kwaaltjes...ja idd onze richting aanwijzer klikt ook door naar links. Dit wordt nu gemaakt binnen de garantie termijn dus hoeven we niet te betalen. Verder hebben we er nog niks mee gehad. Ook rijdt ie best zuinig. Wij hebben een diesel btw...

12. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Wij hebben geen 307SW, wel ander model van Peugeot en hier komt er NOOIT meer een in! De technische problemen zijn niet meer om op te noemen! En dit heeft niets met het rijden te maken: met reservesleutel blokkeert slot van stuur en krijg je de auto niet gestart (ook niet als je daarna de gewone sleutel terug neemt, want het stuurslot is nog steeds geblokkeerd...), veren die om onverklaarbare reden breken (hetgeen nooit zou mogen gebeuren!), slot van de buitendeur is open te krijgen met gelijk welke sleutel (dus ook met die van vb. de achterdeur) en ga zo nog maar even door...

13. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Wij hebben er twee. Eentje van de zaak en eentje privé en hebben met beide geen problemen gehad.
    Het is een heerlijke ruime auto en wat ook erg handig is dat je er een 7-zitter van kan maken ;).
    Wij vinden de auto heerlijk rijden. Ik rij benzine (geen tot weinig power) en mijn vriend rijdt diesel .... daar zit toch ff wat meer power in. Maar als je kids achterin zitten hoef je niet echt te scheuren neem ik aan!

14. Toys

Toys Fanatiek lid

21 jul 2006
    3.326
    0
    0
    Ik vind trouwens de nieuwe 308SW veel stoerder!

15. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    wij hebben een 206sw benzine en een 307sw diesel. Ik vind beide auto's echt heerlijk rijden! wij hebben dan ook weinig problemen met de auto en ook weinig extra onderhoudskosten gehad in de loop van de jaren. Wij rijden al jaren peugeot tot grote tevredenheid. en de ruimte....heerlijk. Ook wij hebben een peuter van bijna 2 en een baby van nu bijna 6 maanden en alles gaat erin. ik vind het een aanrader.
    en de power....ja je moet wel even kijken met de motoren daar zit verschillend vermogen in . Wij hebben een 2.0 diesel 16 kleppen en echt geen vermogensprobleem te bekennen. Ook mijn 206SW trekt super op...te...eigenlijk....

Deel Deze Pagina