Ik word lastig gevallen..

Discussie in 'De lounge' gestart door Jucade, 9 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    al een hele tijd op mijn mobiel, het zijn iedere x telemarketingbedrijven of er word niets gezegd óf na 2 a 3 x overgaan, stopt het weer.. Naar mijn inzien heb ik nergens iets 'ingevuld' oid en het is pas sinds ruim n maand ofzo.. Nu heb ik gezocht op internet en hier staat bij verscheidene onderwerpen de infofilter, het internet adres als je word lastig gevallen. Nu wil ik graag weten of iemand hier (al) ervaring mee/in heeft en of het echt helpt.? :(

2. monique71

monique71 Fanatiek lid

18 mei 2006
    1.108
    0
    0
    Ik heb er ook geregeld last van.

3. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Infofilter is écht een aanrader!
    Ik werd ook steeds te pas en te onpas gebeld voor de meest onzinnige dingen. Toen ik mijn gegevens daar heb ingevuld, ben ik nog nooit weer gebeld !

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb me een tijdje geleden aangemeld bij dat INfofilter, maar tot nu toe ben ik er nog niet zo te spreken over.
    We woredn nu meer gebeld dan ooit :confused: Maar volgens een medewerker van zo'n callcentre kan dit even duren voor het is doorgedrongen, dus we houden moed.

5. Taby

Taby Fanatiek lid

7 mrt 2007
    4.366
    140
    63
    Dit probleem hadden wij ook aan de hand met de vaste telefoon.
    Heb het uit laten zoeken door KPN en daaruit bleek inderdaad dat het om telemarketingbedrijven ging.
    Jou telefoonnummer wordt door een computer gebeld en wanneer jij oppakt schakelt die computer jou automatisch door naar een telefoonist.
    Maar wanneer er geen telefoonist beschikbaar is, blijft het stil aan de andere kant van de lijn of onderbreekt de verbinding.
    Hierna heb ik mezelf bij infofilter ingeschreven en het heeft bij ons de oplossing geboden voor dit soort telefoontjes.

Dus zeker aan te raden.

6. Jyll

Jyll Actief lid

6 okt 2007
    103
    0
    0
    leidster kinderdagverblijf
    eindhoven
    hallo....

ik heb dat ook een tijd geleden gehad...
    ik werd de hele tijd gebeld en inderdaad na twee drie keer overgaan werd hij weer neergelegd.
    ik had amper de tijd om op te nemen.
    ik heb toen naar mijn provider gebeld (in mijn geval KPN) en gezegd dat ik telkens gebeld wordt door een onbekend nummer.
    ik vertelde ze dat ik echt geen idee had wie het kon zijn en of ze mij het nummer konden vrij geven.
    dat deden ze in eerste instantie niet, maar ik moest de laatste 10 in mijn geval onbeantwoorde gesprekken naar hun door mailen met de datum en tijd.
    dan gingen hun voor mij kijken of het telkens hetzelfde nummer was en dan deden hun eerst een sms naar het nummer sturen met het verzoek hier mee op te houden.
    kon ik daarna nog aantonen dat ze nogsteeds belde kreeg ik het nummer van ze.
    \ze hebben een sms gestuurd en is daarna gestopt.
    het bleek ook een verkoopinstantie te zijn, die er verder geen bedoelingen bij hadden maar ze hadden er gewoon geen weet van dat ze mij de hele tijd belde.....

misschien heb je er wat aan, maar zo is het bij mij opgehouden.
    was idd erg vervelend..

7. AstridvD

AstridvD Fanatiek lid

5 feb 2007
    1.120
    0
    0
    Docente Engels
    Amersfoort
    Wij hebben gisteravond dat infofilter ingevuld na weer eens het zoveelste telefoontje van een callcentre. Ben benieuwd of het nu ophoudt.

8. Ik werd veel gebeld door van die energieleveranciermaatschappijen, eerst hielp het niet maar toen was het kennelijk niet goed gegaan.. nu heeft me man het een maand geleden weer gedaan en nu ben ik sindsdien nooit meer gebeld gelukkig. Ik hing toch altijd gelijk weer op, maar vervelend is het zeker!

9. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Ook aangemeld nu. Was n kleine moeite. Hopelijk helpt het, jullie horen het nog wel.

10. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ow ik heb het probleem ook.
    Krijg ik een anoniem nummer.
    Mijn ouders hebben ook een anoniem nummer.
    Dus laat mijn telefoon 5 keer over gaan.
    Want die callcenters laten de telefoon 4 keer overgaan en dan stopt het.
    Ik heb ook een paar keer gehad dat ik opnam en dat er gewoon niks gezegt werd.
    Heel irritant.

11. lieniej

lieniej Actief lid

24 mei 2007
    497
    0
    0
    Ik heb er ook vreselijk last van...neem gewoon overdag de telefoon niet meer op zo erg is het! Ze komen zelfs bij ons AAN DE DEUR, echt niet leuk meer! Sta je net eten te koken, gaat de bel en staat er weer een of andere zielepiet van nuon, of iemand die kunstof kozijnen probeert aan te smeren, of rioolservice of gratis APK........wordt er een beetje moedeloos van eerlijk gezegd.

12. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    heb ook infofilter ingevuld nadat ik het spuugzat was om elke keer door zo'n callcenter gebeld te worden. na een maandje werd ik het zat dat ik nog steeds regelmatig gebeld werd en heb gevraagd of ze wel eens van infofilter gehoord hadden, bleek dat het wel een maandje of 3 kon duren voordat je nummer uit het systeem gehaald werd. daarbij komt dat niet alle bedrijven bij infofilter aangesloten zijn (op de site staat trouwens wel een link welke bedrijven meedoen)

overigens is er een maand geleden een wet aangenomen in de 1e kamer dat de controle op callcenters strenger word en er sneller boetes/sancties opgelegd worden bij herhaaldelijk lastigvallen.

lees deze link maar even.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2464 ... wet__.html

13. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

heel herkenbaar, wij hadden ze ook aan de deur van Nuon, mijn man zei gelijk, als je iets wilt verkopen dan heb ik geen interesse, dus die man beledigd weer weg, staat 5 minuten later een collega aan de deur om het toch nog even te proberen want die andere man was nieuw! :confused: toen heeft mijn man zich niet meer ingehouden en ze even goed verteld wat een kneuzen ze zijn om zo agressief te verkopen aan de deur. als ik alleen ben doe ik niet eens meer open bij een persoon met een koffer of een lijst :)
    infofilter helpt ons wel, ik wordt nooit gebeld door verkopers, en als het per ongeluk wel een keer gebeurd dan vraag ik altijd of ze me onmiddelijk uit hun bestand willen wissen, werkt als een tierelier, dan is de boodschap gelijk duidelijk ;)

14. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Hier ben ik de afgelopen week steeds 's avonds precies om het half uur gebeld door een nummer onbekend (mobiel). Hij gaat dan inderdaad maar 2 of 3 keer over waardoor ik geen tijd heb om op te pakken. En wanneer ik hem wel pak, dan wordt er weer neer gelegt of hoor je alleen maar stemmen ver weg. Heel raar. Tot dat gisteravond na precies een half uur weer gebeld werd, mijn vriend de telefoon aan nam en heel boos zei dat ze nou eens op moesten houden met dat gel*l, omdat ze wel 8 tot 9 keer belde op een avond en wij geen gehoor kregen. Meisje aan de telefoon schrok zich wild en zei dat dit nog maar de eerste keer was dat ze belde (yeah right...). Volgens haar moest ik maar infofilter aanvragen....(heb ik 2 a 3 maand terug al gedaan!). Wat blijkt, na een half uur, uur, anderhalf uur, 2 uur....Ik wordt niet meer gebeld..

Dit bedrijf heeft mij trouwens ook al een keer benaderd via de huistelefoon en toen hadden we ook al gezegt dat we GEEN intresse hadden.....*zucht*
    Voor de rest wanneer er gebeld wordt, tel ik altijd het aantal keer dat de telefoon over gaat. Gaat hij vaker dan 5 keer over, dan neem ik op en is het eigenlijk nooit meer een call centre! (tenzij er natuurlijk een bekend nummer staat ;))

15. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    hier ook sinds een paar dagen een anoniem nr wort er niet goed van gaat paar x over en dan stoppen ze

16. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

wat ik niet snap is wat ze er aan hebben om het maar een paar keer over te laten gaan, zouden ze checken of het nummer bestaat op die manier?

17. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Proberen zo veel mogelijk mensen te bereiken binnen een bepaalde tijd?

18. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Collega van mij heeft hetzelfde probleem.
    Nu is zij niet zo dat ze zegt dat ze op moeten houden met bellen.
    Afijn 5 dec was ik me aan het verkleden en toen ging weer die telefoon.
    Ik heb opgenomen en ja hoor een of ander verkoop praatje.
    Heb gezegd dat als ze mensen willen spreken ze niet zo vlug op moeten hangen.
    En dat ze vanaf nu niet meer hoefde te bellen.

Stond met zijn mond vol tanden hahaha

19. Lioli

Lioli Lid

5 dec 2008
    35
    0
    0
    Spijkenisse
    Ik werk zelf bij een callcenter :oops: (gewoon even een tussenstop tot m'n school weer begint, verdient lekker en flexibele werktijden), en de reden dat je waarschijnlijk niks hoort is omdat de nummers automatisch gedraait worden en dan is het aan een agent (degene achter een telefoon) hem op te nemen, doen ze het niet dan hoor je niks. En infofilter helpt wel, alleen je moet het wel om de 3 maanden opnieuw doen.

Als je nooit iets ingevuld heb kan het ook zijn dat de provider van je evt mobiele telefoon of huis telefoon, je gegevens heeft door verkocht aan telemarketing bedrijven.

Ik werk er zelf, maar heb er net zo'n hekel aan als ieder ander mens haha!

Dikke kus, Lioli.

20. Fladdertje

Fladdertje Niet meer actief

Hier ook problemen. Heb me al maanden geleden ingeschreven bij infofilter en het helpt wel maar af en toe is het nog steeds raak. Gisteren ben ik 2x gebeld en hoor je dus weer niets. Irritant! Als ze me bellen er het klinkt al zo vrolijk van 'hallo mevrouw!' pleur ik meteen de hoorn op de haak.

Deel Deze Pagina