Hallo, Het is niet echt een vraag voor mezelf, maar mee voor mij zus. Ze heeft een zoontje van bijna 2 1/2, die eigenlijk nog niet echt wat zegt. Hij maakt keelgeluiden, en met een beetje fantasie kan hij nee (neh) zeggen.. maar daar houdt het wel mee op. Hij wordt wel twee-talig opgevoed dus hier zou het ook me te maken kunnen hebben. Het CB maakte zich geen zorgen, komt vanzelf volgens hen.. maar toch, ik wel een beetje. Er zit geen enkele vooruitgang in. Dan 'nee' kan hij al een jaar, en heeft verder nog niks bijgeleerd. Er wordt genoeg met hem gelezen, gepraat, gezonden, etc. maar niks helpt. Herkent iemand dit? Ervaring mee?
Een kennis van ons hadden ook een kleine van 2,5 die vrijwel niks zei. Hij moest wel naar een logopedist. Nu gaat het al iets beter.
Ik ken 2 gevallen, 1 waarvan hij daarna opeens de oren van je kop praat en 1 waar toch bleek dat ze doof was. Cb had dat ook niet opgemerkt. Wil jullie niet bang maken maar misschien toch een second opinion voor de zekerheid? Suc6!
gaat dat kindje naar een kdv of speelzaal oid? ons zoontje praatte ook heel slecht (wel meer als neh) maar leerde pas echt te praten op de peuterspeelzaal.
mijn neefje had dat ook op die leeftijd totdat ze erachter kwamen dat hij last van zijn oren had. is eraan geholpen en loopt (is nu 8 en nog steeds) bij logopedie. Maar is uiteindelijk wel goed gekomen.
Heel erg bedankt voor jullie reacties! Ik maak me nog steeds wel een beetje zorgen, maar hier kan ik wel iets mee.. Zal eens met mn zus om de tafel!
mijn situatie is precies hetzelfde. wij voeden onze zoon ook tweetalig op en hij is ook 2 jaar en 1 maand oud. Hij zegt een paar woorden duidelijk nee, ja, papa en mama, koe. in vaders taal nog iets. Dan houdt het op. Ik moet ook dinsdag naar de CB, ik wil het ook even vragen. ik maak me ook zorgen. misschien heeft hij een buisje nodig. dat hij niet genoeg hoort. ik weet zeker dat hij niet doof is, want hij hoort de muziek wel en zingt wel mee enz. Ik weet het ook niet eigenlijk wat er kan zijn. Ja tuurlijk praten ze later als ze tweetalig worden opgevoed, maar onze zoon is wel erg laat.
Bij onze oudste ondekte we dat hij vrij laat met praten was Toen hij een jaar of 3 was zei hij alleen wat losse woordjes. Hij zit momenteel op Speciaal onderwijs omdat zijn begrip wat lager is en zijn woordenschat. Hij krijgt er ook 2 keer per week logopedie. Moet zeggen dat hij nu wel met sprongen voorruit is gegaan.