zoals de titel het al zegt, het is hier soms nogal een drama om bij mijn dochtertje haar haren te borstelen. vandaag was helemaal een ramp, toen moest ze zo huilen dat ze begon met overgeven????:x ik heb alles al geprobeerd, ik benader haar heel rustig en leg uit wat ik ga doen. Ook liedjes zingen dan heeft geen zin....verdere afleiding ook niet zo eigenlijk.... wie weet raad??
Ik zet Thirza voor de TV, heb zo'n langwerpige ronde borstel met haren, (werkt beter dan een normale borstel). En ik leg mijn hand op haar hoofd boven de plek waar ik kam, en kam van onder naar boven, heel rustig en zacht. Op die manier lopen de knopen niet in elkaar vast, (door onderaan te beginnen), en door je hand op de haren te leggen, trekt het niet zo aan de hoofdhuid. Ik hoorde dat er in het beste idee van nederland zelfs een klem voor was uitgevonden, die kun je dan in de haren schuiven en dan zonder pijn de knopen eruit kammen. Weet niet of dat inmiddels al op de markt is, maar je zou eens rond kunnen vragen?
antiklitspray erin spuiten.. Regelmatig puntjes laten knippen bij de kapper en verder me neerleggen bij het feit dat het brullen is.. Mijn dochter wil nog wel eens flapperen met de handjes om de aandacht van het kammen af te leiden of zich inbeelden dat ze een superheld is...
Hmm wij "lezen" altijd ranpunzel tijdens het haar kammen en inderdaad hand op het hoofd en etos anti-klitspray.. meestal gaat het redelijk goed.. en wil het echt niet dan die dag maar geen staartjes maar een haarband want dan is blijven zitten tot ik klaar ben met borstelen al moeilijk genoeg.
Wij hadden hetzelfde probleem met onze dochter, een vriendin van mij die kapster is raadde ons de tangle teezer aan...Sindsdien is haren borstelen echt een eitje! Ik ben ook een stuk sneller klaar dan dat ik het met een gewone borstel borstel, en het scheelt een hoop tranen! Misschien is het het waard om er even op te googelen? Hoop dat je er wat aan hebt.
wij hebben voor roos nu zo'n borstel voor kleine baby's met zachte haren en ze hoeft geen staarten meer. haar hoofdhuid werd echt rood ook al borstelde ik heel erg voorzichtig, maar het doet haar echt pijn
Hier een jongens mama! Quinten heeft ook lang en krullend haar. Als zijn haar droog is, borstel ik het met een zachte baby borstel. Als ik zijn haar was, gebruik ik creme spoeling van mezelf voor hem. En dan kam ik het net zoals hier boven beschreven. Met mijn hand op zijn hoofd en het stuk daaronder kammen. Vaak doe ik het eerst met de zachte baby borstel en daarna met de gewone kam. De ene keer gaat het beter dan de andere keer, moet ik zeggen.
ik hou van anti klit spray.....voor allebei. De oudste had lang haar met krullen en dus elke ocht drama zo erg dat er maar de schaar in is gegaan.....zoo zonde. Inmiddels wilde hij zelf zijn haar laten groeien en dus weer klitten, maar de anti tangele van de hema ( jip en janneke ) is echt een uitvinding. Je hebt blauw die ruikt vrij neutraal en roze die ruikt naar iets was op aarbei moet lijken. Maar sinds die bij beide geen tranen meer. Er gaan wel heel wat flesjes door heen maar geen tranen!!
Mijn dochters (vooral die van 2) willen ook vaak niet gekamd worden. Ik maak me er eigenlijk niet zo druk om. Brullend kammen doe ik niet, dus dan maar niet kammen. Dus worden: de haren niet gekamt, knotje erin en klaar (gebeurt niet vaak), of voor de buis inderdaad, of even wachten en even later nog een keer proberen, of ze mogen helpen door zelf de speldjes vast te houden en daarna in hun haar te doen.
hier is de truc, eerst borstelen met een natte baby borstel en dan heel voorzichtig met de kam na kammen. Maar door dat het haar dan een beetje nat is gaat dat een stuk makkelijker. Anti klit spray hebben we ook geprobeerd maar vond dat spul zo stinken (van de Etos zegels met de smurfen) en je moest er echt veel in doen. Ik heb ook spray van de kapper (weer belachelijk duur) dus die gebruik ik als het echt te erg is.