Hallo dames, Mijn zoontje is 2.5 en al vanaf half jaar oud een beweegbaar bultje in ze nek.. vergrote lymfklier volgens cb en dokter, kan vaak optreden bij minder weerstand maar hij is nog nooit helemaal weggeweest, nu is hij wel wat magerder dus gaven ze daar de schuld aan. Maar het blijft me niet lekker zitten.. Nu 2,5 week terug de waterpokken gehad en nu hij groter geworden maar nu ontdekte ik aan de andere kant op ze achterhoofd onder het haar ook zo bultje. Nu ga ik dan wel weer een afspraak maken maar als ze nu weer zeggen een kliertje, blijf me toch er druk om maken want natuurlijk heel fout ga je weer online opzoeken en dan kom ik op lymfeklierkanker uit ( non-hodgekin) dus dat blijft helemaal rondspoken nu. Nu kan ik wel zekere nemen en een stukje weefsel onder narcose weg laten nemen en onderzoeken maar weet niet of ze dat zomaar doen en ja is ook niet niks voor de kleine natuurlijk😔 Iemand ook ervaring met blijvende bultjes? Ik zou het mezelf nooit vergeven als het wel kwaadaardig is en te laat zou zijn maar hij heb verder geen koorts of kwaaltjes zover ik weet
Mijn zoontje van 6 heeft ze ook sinds hij ongeluk heeft gehad met 2 jaar hij heeft er meerdere en dit kan geen kwaad zei de dokter
Mijn zoon van 3 heeft ook al bijna een jaar een bult in zijn hals. Er is een echo van gemaakt en het is gewoon een klier. De arts zei dat jonge kinderen dit vaak hebben en dat zo'n klier lang opgezet kan blijven. Heeft te maken met weerstand van kinderen en allerlei virussen die ze bijvoorbeeld op het kinderdagverblijf oplopen.
Hier heeft zoontje ook sinds september al meerdere kleine bultjes in z'n nek, stuk of 3 naast elkaar. Ben er toen voor naar de dokter geweest en die zei ook lymfeklieren die wat waren opgezet. Het wordt inderdaad weer duidelijker zichtbaar zodra hij verkouden/ ziek is. Maar de dokter zei toen dat het met een paar maanden wel weg zou trekken, dus ik overweeg toch ook om binnenkort nog weer even een afspraak te maken voor de zekerheid.
In de hals (en liezen) 'mag' je altijd lymfeklieren voelen, zonder dat dit enge dingen betekent. Lymfeklieren zijn een belangrijk onderdeel van het immuunsysteem en zijn daarom ook juist bij kleine kinderen erg 'actief'. Wat ook wel eens gebeurd is dat er na een bepaalde infectie wat littekenweefsel in een klier ontstaat, waardoor deze beter te voelen blijft (ik heb er zelf 1 al >25 jaar in mijn nek). Er zijn een paar tekenen die kunnen wijzen op mogelijk ernstigere zaken, maar geloof me, daar zijn artsen goed van op de hoogte en als die er zouden zijn geweest, hadden ze zelf actie ondernomen. Ik denk eerlijk gezegd dat je ook veel moeite zult moeten doen om een arts te vinden die bereid is te gaan 'snijden' in je kind om het 'zeker te weten'. Lymfeklierkanker is echt heel, heel zeldzaam bij klein kinderen. Ik vermoed dat de kans op ernstige complicaties van een narcose hoger is... Ga naar je arts, leg je zorgen voor en laat deze zijn professionele oordeel geven.
Ja ik weet het en verwacht ook eigenlijk niet dat iemand in een gezond iemand zomaar gaat snijden. Het is alleen dat ik zelf zo ongerust blijf en ja dokters maken ook fouten straks ben ik op tijd geweest en omdat hun steeds het op klieren wijzen en straks toch wat anders is, is het door hun doen dat het te laat is.. Zijn me gedachtes dan die in me kop spelen nu he Maar ga het toch maar nog is een keer laten checken omdat er nu een bij gekomen is
Mijn zoon is 13 jaar en heeft zo'n bultje al vanaf dat die 6 maanden is. Hij is vrij slank en als die zijn hoofd in een bepaalde hoek draait zie je hem goed zitten. Zelf heb ik ook altijd opgezette klieren in mijn nek. Toen ik begin 20 was had ik een heuse kralenketting in mijn nek. Ik werk zelf in een dokters praktijk maar echt waar bij de minste twijfel wordt er een echo gemaakt. Bespreek je angsten met je huisarts. Misschien kun je voor je eigen geruststelling vragen om een echo. Is verder pijnloos voor je kindje en dan heb je zekerheid. Ik weet niet of je huisarts daaraan mee wil werken maar je kunt het allicht proberen. Zolang een kliertje beweegbaar is dan is het 99,9 % onschuldig. Een collega van mij heeft Hodgkin gehad en die had in een tijdsbestek van 24 uur een vastzittende harde bult net boven het sleutelbeen ter grootte van een kippen-ei.
Ok ja ik wis niet hoe snel dat bij kinderen gaat en andere soorten vaak in fases stappen gaat en je vaak al te laat ben als je het door hebr dat je het hebt. Ja ik heb het al 2x aan dokter gevraagd en iedere keer bij het consultatiebureau dus ze zijn zeker van hun zaak omdat ze me niet doorstiren. Maar dat zijn moment opnames en zeide ze ja hij is verkouden dus bultje gaat ook weg als hij niet meer ziek is maar goed dat was niet en omdat ze regelmatig achter elkaar snotteren dacht ik dat da bultje bij ieder klein verkoudheidje wel zou komen en hoe snel het weg zou moeten gaan wis ik nier dus ja daarom ben ik eigenlijk nooit zo snel terug gegaan. En omdar ze toch niet zo snel iets doen. Of ik dacht dan verkouden dan tandjes dus ja daarom dacht ik dat bultje maar bleef. Maar omdat er nu een bijgekomen is dacht misschien door waterpokken maar dat is nu 1.5 week geleden en die blijft ook dus weet niet hoe lang na ziek zijn die bultjes zakken en die zit op ze schedel dus is wat harder maar kan wel iets bewegen. Zit daar ook een klier?
Ik snap dat je ongerust bent.. Mijn zoontje heeft altijd een slechte weerstand en ook al jaren voelbare bultjes.
Mijn zoon (3,5) heeft ook al vanaf oktober vergrote lymfeklieren. ook bij de huisarts geweest maar het kan de hele winter duren, van de zomer hoop ik dat het weer wegtrekt. Het is heel veel voorkomend bij kleine kinderen, ze bouwen nog hun immuunsysteem op, en zijn veel verkouden, grieperig, oor/keel/neus problemen, allemaal dingen waarop die klieren in hals reageren. Maar als je er zelf niet helemaal zeker van bent of het niet vertrouwd, zou ik toch bij de huisarts langsgaan. Die kunnen je misschien goed uitleggen waar je op moet letten, waarom je af kunt wachten, etc.
Toch veel kindjes dus, stelt wel wat gerust maar ga er toch nog is een keer meer info over vragen want hij is eigenlijk nog nooit weg geweest maar goed kan aan ze postuur liggen hadde gezegd
Mijn zoontje heeft er meerdere in zijn hals sinds hij 1,5 jr is. Ze gaan niet weg en zitten er altijd, ene keer groter als andere keer. Hij is heel mager en daardoor valt het extra op. Bij ons hebben ze een echo laten maken ervan. Later om andere reden ook bij de kinderarts gekomen. Deze vond het ook niet zorgelijk. Die vond op andere plekken (liezen) er nog meer. Weet wel dat ik het echt vreselijk vond. Nu weet ik niet beter meer en hoort het gewoon bij hem.
Dat stelt toch wel wat gerust 😊 maar goed had zelf ook cyste en toch blijf je onzeker erover maar goed laat die andere deze maand nog wel bij het consultatiebureau zien of ze het daar ook over zeggen en dan toch proberen gerustgesteld te zijn