Verschijnselen naderende uitdroging?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ikkie97, 10 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Wij hebben gezellig visite van verschillende virusjes:(
    Oudste vorige week begonnen met overgeven, mar was er na twee dagen weer bovenop. Zoontje van 2 jr en 4 mnd begon afgelopen maandag met overgeven en diarree. Hij drinkt altijd redelijk veel water dus ik maak me niet direct zorgen over uitdroging.
    Maar vanmorgen haalde ik hem uit bed, hij leek eerst wel aardig helder, maar na het verschonen werd hij ineens erg suf en slap. Hij huilde wat maar hing verder vooral tegen me aan en toen ik hem op de bank legde viel hij meteen in slaap.
    Gistermiddag heeft hij rond 5 uur overgegeven en hoewel hij daarna weer supervrolijk was heeft hij daarna niks meer gegeten, wel wat gedronken.
    Vanmorgen had hij wel erg dorst dus wel water gedronken maar daarna werd hij dus ineens zo suf. Omdat hij ook wel zo doet wanneer hij koorts heeft heb ik zijn temperatuur gemeten maar die kwam niet eens aan de 37 en ik vond hem ook wat koud aanvoelen. Terwijl ik de oudste vroeg wat ze op haar brood wilde, kwam hij ineens overeind en zei "bhoodje ete!" Vervolgens heeft hij half liggend 1,5 boterham naar binnen gewerkt en weer gedronken en vervolgens nog ruim een uur op de bank gelegen, af en toe tv kijkend, af en toe half slapend. Terwijl hij normaal gesproken niet langer dan 5 min op dezelfde plek zit en het huis doorstuitert....

Hij heeft natuurlijk lange tijd niet gegeten dus ik dacht ook aan een hele lage bloedsuikerspiegel, maar wellicht in combinatie met beginnende uitdroging? Wat zijn daar precies de symptomen van?
    Ik vond het best eng vanmorgen, was echt blij dat hij ineens zo duidelijk aangaf dat hij wilde eten en ineens weer heel helder leek!

2. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het met het plassen? Daar kun je vaak als eerste aan merken of je tegen uitdroging aan zit. Nauwelijks / niet meer plassen. En dat de urine veel geconcentreerder is.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    Hoe gaat het nu? Je kan ook een velletje op de buik pakken en dit moet meteen terug schieten.

4. MamaChantal

MamaChantal VIP lid

14 okt 2010
    16.541
    3.057
    113
    Idd even goed opletten hoeveel hij plast.
    Hoeveel had hij gedronken?
    Heeft hij nog diarree?

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Later op de dag ging het steeds beter, het was echt alleen op dat moment dat hij ineens erg suf werd. Gisteravond leek hij weer helemaal opgeknapt maar vannacht toch weer overgegeven. En zijn ontlasting is ook nog steeds erg vloeibaar. Maar verder nu wel weer vrolijk.
    Ik was vooral benieuwd naar de symptomen zodat ik er alert op kan zijn. De symptomen wanneer ze al uitgedroogd zijn ken ik maar vroeg me dus af of je het stadium daarvoor ook kunt herkennen, evenals met een lage bloedsuikerspiegel. Hij is bijna 2.5 en kan goed aangeven of hij wil eten of drinken maar nog niet hoe hij zich voelt.

6. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Dit is bij kinderen bijna niet zichtbaar

7. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Als hij we wel eten kan binnenhouden is zijn bloedsuikerspiegel niet zomaar te laag.
    Wel als ie alles uit spuugt.

8. DearDeer

DearDeer Bekend lid

10 nov 2016
    560
    3
    18
    NULL
    NULL
    Suf zijn is wel een reden de hap te bellen
    Zij kunnen aan de urine zien of er ketonen in zitten. Kan hij op een potje plassen? Vang vast wat op

Glucose is een vingerprikje. Dat zal niet zomaar gebeuren tenzij er wat aan de hand is

9. Piep2016

Piep2016 Fanatiek lid

30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    Hier zat ze ertegenaan toen ze ineens heel hard begon te gillen en niet meer te bereiken was. Hier nam ze overigens wel nog af en toe wat eten en drinken tot zich dus we hadden het echt niet zien aankomen. In het ziekenhuis kreeg ze een sonde met ors en toen knapte ze zienderogen op.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Tip: koop Aquarius sportdrank! Bij een tankstation ofzo. Daar zit precies in wat nu tekort is zouten en suikers! Of ORS gaan geven. Theelepeltje voor theelepeltje! Beterschap!

11. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.898
    3.931
    113
    Uhm sportdrank voor een 2-jarige??

Iedereen bedankt voor de tips, maar op dit moment vertoont hij geen tekenen van uitdroging. Het was echt alleen gisterochtend nadat hij uit bed kwam.

Het gaat wat betreft ziek en fit zijn op dit moment op en af. Eind van de middag flink overgegeven, maar direct daarna wilde hij een pannenkoek eten ;)
    Daarna 5x gepoept, steeds een beetje maar nog wel erg dun. Ik druk hem maar steeds zijn rietjesbeker met water in zn handen.
    Verder was hij erg hangerig, maar nog steeds in staat filmpjes te kiezen en zelf aan te zetten op de Ipad.
    Het zou alleen fijn zijn wanneer dat overgeven over zou zijn. Het arme jongetje, vannacht probeerde hij het uit alle macht te onderdrukken, zó erg vindt hij het en vies vooral... En dan gillen als hij toch overgegeven heeft en hij ziet het liggen en op zichzelf en op mij..:)

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja sportdrank voor een kind als redmiddel tegen uitdroging! Onze kinderarts heeft dit ooit als tip gegeven alleen de isotone sportdranken zijn daarvoor geschikt. Alleen als aanvulling van tekorten. Beter dit dan naar het ziekenhuis ik heb dat bij 2 dochters mee moeten maken dus hier trek ik mooi een fles Aquarius open!

13. Miracle79

Miracle79 Bekend lid

11 jul 2012
    781
    251
    63
    Idd aquarius! En anders kun je ORS zakjes halen bij iedere drogist en apotheek. Ik heb het standaard in huis. Hier zijn de verschijnselen diep staande donkere ogen en uit blijven van plas. Maar hier gaat het dan ook vrij snel omdat dochter een stoma heeft. De tip van aquarius kregen wij in het ziekenhuis. R

14. Geen slechte tip hoor van de sportdrank!

Vaak hakt zo'n virus er flink in en is echt een aanslag op het lichaam.

Beterschap!

15. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Die tip van aquarius ga ik onthouden.

Heel veel beterschap iig. Ik zou als je kindje weer suf is gewoon de huisarts bellen hoor. Als het niet nodig is hoor je het dan echt wel.

16. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    De oudste heeft 1x uitdrogingsverschijnselen gehad.
    Weinig/niet drinken, het was warm, hele dag in de zon en actief bezig.
    Ze kreeg erg hoofdpijn en voelde zich helemaal beroerd.
    Ik ben toen gauw aquarius gaan kopen en dat heeft ze toen langzaam opgedronken.
    Toen ze de fles bijna leeg had begon ze zich al beter te voelen en een uur nadat ie op was had ze ook geen hoofdpijn meer.
    Ik heb in de zomer dus standaard aquarius in de koelkast staan voor het geval dochter weer te druk is met van alles en niet drinkt.
    Dus ja dan liever een sportdrank dan een hoopje ellende op de bank/bed Door vocht tekort

Deel Deze Pagina