peuter 2,5 in half hoog slaper?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Amfy, 16 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik ben bezig voor fynn zijn kamer. nu heb ik verschillende half hoog slapers gezien.

maar zou dat kunnen voor een kind van 2,5/3 jaar

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    mijn neefje van 2.5 ligt ook sinds een maand in een halfhoog slaper.
    Gaat hartstikke goed

3. Meranou

Meranou Bekend lid

23 dec 2009
    543
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier hebben we een hoogslaper die ook laag kan. SInds we ontdekt hebben dat onze dochter slaapwandelt doen we het dus nog niet omhoog. Levensgevaarlijk.

Maar als je zoontje niet slaapwandelt of er vaak uit komt 's nachts kun je het proberen natuurlijk. Zelf vind ik het onverantwoord om zo'n jong kind al zo hoog te laten slapen.

4. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    ik persoonlijk durf het niet aan, ik heb nu maar een goedkoop peuterbedje gekocht en als ze dan wat groter is dan ga ik een hele mooie hoogslaper voor dr kopen.
    Ze zijn soms ook zo onhandig, vooral als ze moe zijn!

5. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik zou het zelf niet durven, maar dat heeft ook te maken met hoe druk of rustig je kind in z'n slaap is. Sil is heeeeel onrustig en gaat zeer waarschijnlijk mij achterna: slaapwandelaartje. Daarom zou ik er voor hem niet voor durven kiezen.
    Als Fynn echter rustig slaapt en amper beweegt (bij wijze van spreken) dan moet het best kunnen, lijkt me.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik vind ze niet geschikt voor zo`n jong kind.
    En ik zou het met mijn dochter niet durven, ze gaat `s nachts weleens (half)slapend aan de wandel. Veel te eng!

Ik zou nu gaan voor een laag bed eventueel een die later met een jaar of 5 ofzo omhoog gaat. Voorlopig gebruiken ze de kamer toch alleen nog maar om te slapen. Dochter speelt heel af en toe op haar kamer, maar meestal gewoon beneden bij ons.

7. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Ons zoontje heeft de half-hoogslaper met z'n tweede verjaardag gekregen, en sliep er ook vanaf die dag in. 1e nachten met een matras ernaast voor de zekerheid............. Hij is nu ruim 3,5 (slaapt er dus al 1,5 jaar in) en is er nog nooit uitgevallen. (afkloppen!) Ik weet niet of je zoontje nog een trappelzak draagt, maar die zou ik dan wel uit laten....

8. Moniki

Moniki Fanatiek lid

28 nov 2007
    1.305
    2
    38
    Hier ook een halfhoogslaper en gaat hartstikke goed.
    Silvan is 's nachts best wel beweeglijk en gaat ook wel eens aan de wandel, maar dat gaat goed.

Weet niet of ze het allemaal hebben, maar ons halfhoogslaper heeft een behoorlijke rand om het matras heen zeg maar (je begrijpt me vast wel ;)), dus hij kan er niet zomaar uitkukelen als ie zich omdraait of zo. Verder neemt ie keurig het trappetje, ook al slaapt ie nog half. We hebben hem dat in het begin erg vaak verteld; als ie z'n bed in of uit wil, moet ie het trappetje nemen en dat gaat goed. En daarnaast hebben we dmv een nachtlampje gezorgd dat hij kan zien waar het trapje is.

Hiervoor heeft hij een half jaar op een gewoon eenpersoonsbed geslapen. Ik heb het idee dat hij nu fijner/rustiger slaapt in de halfhoogslaper. Het is een erg knus bed juist door de opstaande rand en hij lijkt er een stuk minder verloren in. Hij wil nu ook zonder problemen z'n bed in...

Succes met je keuze meid!

9. theangels

theangels Bekend lid

20 jul 2008
    751
    0
    0
    lerares
    Alkmaar
    Hier de kura van ikea kan je omkeren. Maar meneer slaapt al een maand of 4 op de hoge versie. Gaat super.

10. Mijn zoon van 4 heeft er 1 in december voor zijn verjaardag gekregen (mijn man heeft hem gemaakt.)
    Mees de jongste zag het en riep direct: ik wil ook een verjaardagsbed :$
    Dus hij krijgt er 1 in de zomer als hij 3 wordt. Hij speelt op het bed van mijn oudste en dat gaat goed.

11. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Wij hebben voor mijn zoontjes tweede verjaardag een Bopita belle tienerbed gekocht. Deze heeft voor en achter opstaande randen en daar hebben we dan nog een uitvalplankje van ikea tussen gedaan. Het is een zilver bed en wij vinden het bed leuker voor meisjes. Maar omdat ik net twee nog wel erg jong vond voor een halfhoogslaper hadden we deze aangeschaft. We lezen altijd voor op dit bed en dan gaat mijn dochtertje heel demonstratief onder de dekens op het kussen liggen en wordt ze verdrietig als we haar in haar eigen ledikantje leggen. We gaan binnenkort (nu we weten dat mijn zoontje echt niet uit bed valt) een (half) hoogslaper voor mijn zoontje kopen en dan gaat het zilveren prinsessenbed naar mijn dochtertje. Mijn zoontje is 2 jaar en 10 maanden.

12. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ja hoor waarom niet
    wij hebben nog een slagje groter zodat me zoons ledikantje eronder kan staan

13. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    Wij hebben ook een half hoogslaper gekocht voor onze oudste zoon.
    Al voor zijn tweede jaar, maar toch begon het bij mij te knagen en vond en vind ik het nog een beetje te gevaarlijk.
    Hij is nog iets te enthousiast zeg maar, dus dan maar even wachten.

Ook dit bed heeft een flinke rand en ik ben helemaal niet bang, dat hij daarom uit het bed zal vallen. Waar ik dus wel bang voor ben, is de trap. Ik ben bang dat hij dáár vanaf zal vallen.
    Ik vind het nog een flinke trap. Wij wachten dus maar tot hij 3 jaar is.

We hebben het toen opgelost door een junior matras te kopen. En we hebben zelf een bed voor hem gemaakt met lattenbodem en al.
    Dit bedje hebben we onder de half hoogslaper gezet en zo heeft hij een giga leuke en knusse slaap 'hut'.
    Idee misschien ;)

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Ik durf het ook niet aan. Nathan wil nog wel eens naar de wc gaan, half slapend.
    Die dondert er geheid uit.

Over een jaartje ofwat, wil ik een steigerhouten boomhutding hebben, zo koel.

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Gaat ie rechtstreeks vanuit de ledikant dan over? Of is ie al gewend aan een gewoon bed?
    Mijn kinderen zijn nog meerdere keren uit bed gevallen toen ze opeens op een gewoon bed lagen. Dat kan dan met een hoogslaper toch behoorlijk gevaarlijk worden.

16. Zijvandehoek

Zijvandehoek VIP lid

8 jun 2009
    6.894
    0
    0
    De half hoogslaper bij ons heeft hoge zijkanten hoor, daar zou geen kind vanaf kunnen rollen. Ben ik van overtuigd.

Ik ben eerder bang als hij zelfstandig er vanaf of op wilt gaan en dán valt.

Deel Deze Pagina