Schoenen, een ramp

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Storm, 29 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Storm

Storm Niet meer actief

Mijn drie jarige verslijt zijn schoenen in twee weken tijd en loopt dus altijd (voor het oog) op oude afgetrapte schoenen. Het maakt niet uit of ze 80 of 20 euro kosten, na een maand zien ze eruit of zijn ze al een jaar intensief gedragen. Nu hij kan fietsen wordt het er niet beter op. Hij remt met de neus van zijn schoenen, dus het gaat nu nog sneller kapot.
    Hij moet voor de winter andere schoenen. Ik ben er bijna zelf wel over eens dat hij de hele winter maar op regenlaarzen moet lopen, want die blijven bij hem dus wel als nieuw. Grrrr.
    Maar goed, nu heb ik iets gevonden wat wel een beetje op een werkschoen lijkt. Stevig met een goede neus.
    Palladium Baggy Lea Zipper van Palladium - Kinderschoenen - Kinderschoenen jongens - Veterschoenen hoog - Schuurman Schoenen | Dat past me wel
    Zou dit wat kunnen zijn voor mijn zoon, of gaat dit materiaal ook zo kapot?
    Iemand bekend met deze schoenen? Of iemand nog een tip?

2. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, zo'n rubberen neus lijkt me sowieso geen overbodige luxe ;) En helemaal van leer, dat vind ik ook altijd belangrijk. Zien er wel stevig uit en al een beetje verweerd, dus dan hoort t zo :)

Zonde wel zeg. Dochter kan nu eindelijk een beetje dr nieuwe schoenen netjes houden.. Voorheen was t ook meteen in de zandbak en op de knieen (en neuzen op de grond..)

Afremmen met de neuzen ben ik overigens wel fel op, nergens voor nodig! Maar ja, kan me ook wel voorstellen als ze de hele dag op t pleintje aan t fietsen zijn ofzo, dat je daar niet steeds bovenop kunt zitten. Hier fietst ze over t algemeen alleen naast me.

3. Tamio

Tamio Niet meer actief

Die neuzen zien er inderdaad stevig uit. Maar ik zou alsnog met fietsen mooi de regenlaarzen aangeven dan.
    Ik heb mijn dochter ook meteen geleerd dat ze niet met de schoenen mag remmen hoor!

4. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    deze neuzen zijn ook zo kaal als ze met de neuzen afremt op de fiets... ik geef ze ook een week of 2 hoor... ik denk dat je dat met alle schoenen houd... daar zijn schoenen gewoon niet voor bestemd denk ik eerlijk gezegd...

ik denk dat de beste tip is om je kind anders te leren remmen, anders zul je nog veel schoenenzaken blijven sponseren vrees ik...

verder zijn dit ook niet echt hele stevige schoenen waar je veel steun aan hebt...

5. tuc

tuc Niet meer actief

Met de schoenen geen ervaring.

Maar het remmen met de neuzen zou ik wel even wat strenger op zijn.

6. Storm

Storm Niet meer actief

Hij kan ook prima normaal remmen met de fiets. Ik spreek hem er ook iedere keer op aan dat hij gewoon moet remmen, maar hij "vergeet" het steeds. :( Ik heb zijn fiets zelfs al eens in de schuur gezet, maar ook dat had niet het gewenst effect. Dus buiten altijd regenlaarzen.
    Maar ook zonder fietsen hebben zijn schoenen het zwaar. Idd de zandbak, over de grond kruipen, voetballen. Dat doet hij ook op school en als we op visite zijn.
    En op de een of andere manier gaan zijn schoenen gewoon tien keer sneller kapot dan die van zijn broer.

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Bij ons krijgen de jongens met buitenspelen allebei of laarzen (van die gevoerde van de Welkoop) of klompen aan. Met schoenen aan komen ze echt niet naar buiten om te spelen, dan blijven de schoenen hier ook niet langer dan een week mooi. In huis lopen ze op sokken (in de winter evt op sloffen). Wanneer we ergens heen gaan (psz, visite, boodschappen, etc) dan hebben ze hun schoenen aan en anders niet. Dan kan ik anders elke maand €160,- neertellen aan nieuwe schoenen.

8. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Ik vind overigens wel dat er veel verschil zit in de merken. De betere duurdere merken blijven vaak wel langer mooi. Ook let ik op een goede rubberen rand en neus.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Hier speelt ze ook graag op regenlaarsjes buiten maar op school heeft ze wel schoenen aan...dat zal bij ts ook zo zijn.

10. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
  11. Nic1976

Nic1976 Fanatiek lid

27 okt 2009
    4.545
    732
    113
    Ik heb deze schoenen wel eens voor mezelf gekocht en bijna 10 jaar mee gedaan. Ze staan bekend om het goede plastic. Ik gooide ze iedere maand wel ff in de was en nooit echt grote problemen mee gehad. Na 10 jaar was de ene schoen een beetje gescheurd. ik zou het wel aandurven met deze.

12. sjak

sjak Niet meer actief

Ik vind Palladiums echt super coole schoenen!! Ik had ze vroeger zelf ook, deed daar idd tijd een paar jaar mee.
    Mijn moeder noemde ze trouwens wel altijd 'stronthappers' :) door de grove zool en de omgeving waar wij wonen (en mijn niet-oplettendheid:D), zat er regelmatig poep in mijn 'stronthappers'!

Deel Deze Pagina