Vast herkenbaar voor een hoopm maar mijn meisje eet al ruim een half jaar nu bijna geen groente. Weigert alle vormen, vanalles al geprobeerd. Wat eerst een fase was duurt nu wel heel lang. Fruit eet ze wel maar hap groenten weigert ze. Wie herkent dit en heeft een goede tip voor me? In pastasaus verstoppen helpt soms, rest laat ze liggen.
Alle vormen, ook rauw? Komkommer, rode paprika, kerstomaatjes? Gewoon aan blijven bieden. Samen uitzoeken, samen klaarmaken, samen opeten, meer kan je niet doen.
Allereerst niet dwingen,hoe meer dwang hoe minder succes Dl heeft een eetprobleem en heeft nooit goed gegeten, Heb je wel eens een monkey plate gemaakt van groente en fruit, ( dus een bordje met stukjes) dat ze zelf mag pakken Bijv. Met appel banaan, paprika, tomaat, wortel, manderijn, dat ze gedurende dagdeel zelf kan pakken, en ook samen eet (gezond snoept) heeft ze dat ze bijvoorbeeld een favoriet heeft als banaan, dan kan je die de dag erop vervangen door wat anders Of probeer eens met een goed etende ander kindje aan tafel te zitten, ziet eten doet eten Je kan ook proberen het bordje leuk op te maken, gezichtje, strandje etc
Wij hebben de mais omgedoopt tot prinsensnoepjes, doperwtjes tot kikkerdril, worteltjes tot konijnenvoer en ga zo maar door. Dat vind ze veel leuker dan groente eten, en zo eet ze wel haar bordje leeg.
Daarom zijn hier 2x per week potjes teruggekomen en 2x per week zelfgemaakte groentesoep dat eet meneer het wel... Verder blijf ik het gewoon aanbieden en compenseer ik het met fruit en een vitamine pil
Haha hier precies zo! ben ook weer begonnen met 2 potjes aantal maanden terug. maar nu krijgt ze er nog maar 1 per week omdat ik wel vindt dat ze eigenlijk met ons mee moet eten. soep eet ze hier ook en daar verstoppen we dan ook maar wat groente in! maar voor de rest eet ze echt geen groente, pasta eet ze ook niet. ze eet savonds gewoon standaard niets. friet, pannenkoeken etc uitgezonderd uiteraard. Ik wilde eigenlijk vitamines gaan geven zodat ze dat toch binnen krijgt. maar ook die wilt ze niet. tot nu toe alleen der vitamine D.
Mijn zoontje van tweeenhalf eet al dik een half jaar vrijwel geen groente en aardappelen. Rijst soms, vlees altijd. Ik besteed er niet te veel aandacht aan, hij moet gewoon met de pot meeeten en ik bied drie keer een hap aan. Zonder resultaat hoor! Jij bepaalt wat je kind eet, je kind bepaald of hij het eet. Ik bied mijn zoontje overdag nu wat extra fruit aan en rauwe groente zoals wortel, paprika en komkommer, al gaat dat er ook lang niet altijd in. Het blijft lastig, maar ik heb gemerkt dat ik met boos worden en dreigen niks bereik. Jawel.....een overstuur kind aan tafel en een gefrustreerde papa en mama. Bij ons blijft het dus gezellig aan tafel, je eet wat je wilt eten en blijft zitten tot iedereen klaar is.
Mijn dochter eet al heel lang slecht groente. Gelukkig wel rauwkost als cherry tomaatjes en soms paprika. Ik geef haar meestal wel minstens twee keer per week iets met pastasaus die ik helemaal vers maak. Ik pureer de saus zodat er geen groente meer zichtbaar is De saus gebruik ik voor pasta, rijst etc. Ik gebruik veel tomaten, paprika, broccoli, wortel, courgette, aubergine, spinazie. Ik wissel dan wat af in groente. Verder blijven we gewoon eten en bied ik alles in kleine porties aan. Nu na een jaar probeert ze wel eens wat. De druk is er niet dus ze heeft zelf de regie.
Onze dochter (19 maand) heeft het juist met fruit, en ook komkommer/tomaat ed eet ze al een tijd niet meer. Ik heb eerst vanalles geprobeerd maar heb het opgegeven, blijf het aanbieden, en anders eet ik het smakelijk zelf op. Heel soms pakt ze nu een stukje banaan. 1/2 keer inde week krijgt ze een potje olvarit, die eet ze wel smakelijk op, vers gemalen niet
Het gaat vanzelf over, meestal. Mn dochter heeft 2,5 jaar geen groenten gegeten en eet nu weer wortel, gekookt en rauw. De rest nog niet. Ze is verder prima gezond!
Hier is de fase net voorbij (hopelijk) Het heeft iets meer als een half jaar geduurd dus naast de tips die hier boven staan misschien nog even geduld
Al eerder gezegd in een topic dacht ik, maar hier heeft zoon precies 1 jaar geen groenten gegeten, op geen enkele manier. Toen werd hij 3 en opeens begon hij weer. Elke dag, een jaar lang, gewoon bord voor zijn neus en zodra wij klaar waren weggehaald, en dan gezellig met elkaar toetje eten. Nu is hij 5 en eet alles, hij probeert alles, en eet zijn bord leeg, liefst 2 borden, als hij maar niet iets gegeten heeft na half 4. Anders zit hij gewoon te vol, en heeft hij geen trek.
Ons dochtertje (2,5) heeft ook dagen dat ze nauwelijks warm eet.. Wat hier soms helpt is zeggen dat ze 'omstebeurt ' moet eten, hapje groente, dan weer hapje vlees, hapje groente, hapje vlees, etc En soms moet ze eerst wat hapjes groente voordat ze haar vlees krijgt. Het is een beetje gokken wat wanneer helpt, soms schuift ze bij voorbaat haar bord al weg, dan is het een verloren zaak.. Ze is wel dol op tomaatjes en komkommer dus vaak krijgt ze daar al wat van tijdens de lunch, heeft ze toch wat groente binnen. Soep doet het hier ook goed. Verder krijgt ze gewoon wat wij ook eten, geen alternatief ofzo, ze zal vast een keer bedenken dat het wellicht handig is om ook wat te proberen
Hier ook al zeker 8 maanden geen groente. Soms wel worteltjes. En wat ze wel eet is lasagne, tagliatelle en pompoensoep of groentesoep. En vlees. Ze krijgt wel altijd een bord voor haar en dan zien we wel of ze wat eet of niet. Meestal niet. Gelukkig eet ze wel fruit. Gaat vanzelf wel weer over lijkt me.
Gewoon blijven aanbieden. Als ze niet wil, dan niet. Vooral geen nadruk op leggen. Eventueel extra vitamientjes bijgeven. Niet te druk om maken hoor
Bedankt.. vandaag prinsessenpasta met zelfgemaakte saus gemaakt. Ze at wel de helft dus ik ben al blij! Ik ben niet van het dwingen maar vind hrt zo belangrijk..
Hier ook geen groente! Alleen tomaat en komkommer. Ik blijf aanbieden en geef sinds kort een vitamine pil. Zal vanzelf wel weer goed komen...
Had het bij mijn zoon toen hij 2 jaar was, nu drie en een beetje eet hij alles aan groente en als ik niet uitkijk zelfs van mij bord. Ben ook niet van het dwingen, heb het alleen heel lekker laten uitzien zoals als jouw prinsessenpasta. Ook duidelijk laten zien dat mama en zijn zus hetzelfde eten.
Gouden tip: groente/fruit shake Potje worteltjes(4+mnd)/ drie bevroren blokjes boerenkool/ banaantje erin en wat vruchtensap mixen maar. En zo maak ik allerlei variaties....Aanbieden in een fles met een opengeknipte speen. Word hier zo weggedronken en al helemaal als ik erbij zeg dat hij het niet mag drinken omdat het voor papa is dit doe ik zo een twee keer per week
Mijn zoon is bijna 6 en eet bijna geen groente, Wij dwingen niet, tenminste niet echt....we hebben afgesproken dt als hij 5 is hij 1 keer in de week zelf groente mag uitzoeken en dat dan ook moet eten, nu kiest hij altijd bloemkool of broccoli, van andere groentes moet hij letterlijk kotsen, hij probeerd het echt ! Hij eet 2 of 3 bonen of wortels of rode bieten, maar daarna moet hij echt spugen, Ik denk dat het in zijn hoofd zit en van het idee moet kotsen, ik wil het niet teveel pushen, als hij 6 gingen we naar 2 keer per week en kwam er een groente bij, ik ben benieuwd