peuter 2,5 jaar: kort lontje

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Druif78, Jan 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

Sep 26, 2009
    1,306
    0
    0
    Ik zie al verbetering, vanaf de zijlijn! Gewoon vasthouden aan je tactiek, dan komt het echt goed. Succes vannacht!

2. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Zie je, komt helemaal goed!!!

Ik ben zojuist ook weer begonnen bij zoonlief, want hij begint wederom aan deze fase... Wordt dus in de avond, in de nacht en in de vroege ochtend wakker. Hij wil dan zijn muziekje (en slaapt weer verder) behalve in de vroege ochtend dan wil hij bij mij in bed (ligt dan wel rustig, en slaapt nog wat) want ik gaf hem de keus of bij ons en stil of in zijn bed. Maar zojuist het muziekje niet aangezet, want ik weet dat dit steeds erger gaat worden.

3. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Vannacht ging beter!!! Gisterenavond sliep ze dus eigenlijk binnen 10 minuten en vannacht doorgeslapen tot 6:30!!! Toen moest ze plassen en helaas is ze daarna niet weer gaan slapen, maar ik vond het al heel netjes! Na het plassen probeerde ze nog wel: "deur open?"" Nee, deur open!!!" Maar niet toegegeven en gezegd dat ze er uit mag als de ogen open zijn van haar slaaptrainer/wekker. Ze heeft toen nog wat gespeeld, we hoorden haar mummelen en af en toe roepen maar niet hard en niet overstuur. Om 7 uur gingen de ogen open en mocht ze er ook uit.
    Ik hoop dat ze tzt eieren voor haar geld kiest en ook weer na het plassen in slaap zal vallen, want dit is eigenlijk nog net wat te vroeg ;) maar ik mag niet klagen!!! Voor ons een vrij schappelijke tijd, maar voor haar, om uitgeslapen te zijn nog net wat vroeg. Ik denk als de wekker later had gestaan dat ze dan nog wel in slaap was gevallen.
    Maar ik ben echt HEEL erg gelukkig met deze vorderingen!!!

Moeilijk he! Want je wéét dat als je het muziekje aanzet dat hij dan meteen stil is. Maar je weet ook dat het straks en dit en dat wordt en zus en zo... Anderzijds: als je het muziekje altijd hebt geaccepteerd zou ik daar niet moeilijk over doen maar het daar wel bij laten. En zorgen dat hij m zelf aan kan doen?
    Onze dochter heeft ook met het licht aan geslapen, maar ja, als het daarmee gaat dan ga ik dat niet afpakken, komt vanzelf wel weer. Ze moet al zoveel "inleveren" voor haar gevoel..

4. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Yesss super goed joh!!!!!
    Gewoon volhouden, ik denk dat het jou ook wat rust geeft van binnen als je het gewoon steeds op dezelfde manier aanpakt. Zo van dit is het probleem, en dit kan ik er aan doen, en meer niet. Ik word zelf ook bloednerveus van dat gekrijs midden in de nacht.

Als ze op de muur bonkt zou ik niet gaan trouwens, ik ga alleen als ze echt huilt. En dan zeg ik niks, ik leg haar weer neer, stop haar lekker in, aai over haar bol en weg ben ik weer, ik doe ook alles zonder lamp aan want dan is ze gelijk echt wakker..

Toestanden met die aapjes :)

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Jaaaaaa, en nu volhouden!
    xxx

6. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    #66 yossie, Jan 31, 2014
    Last edited: Jan 31, 2014
    Ja zeker, maar het muziekje kan hij makkelijk zelf aan zetten, hij komt alleen zijn bed niet uit en roept dus echt ons. Tis hem ook iet echt om het muziekje te doen.... Dat weet ik inmiddels en 1x het muziekje wordt straks 6 x (en hij duurt 12 min.). Het is duidelijk dat hij weer grenzen op aan het zoeken is. Gelukkig vanochtend niet al te vroeg wakker!

7. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hihi, ze ligt naast me te slapen... met dr hoofd op de tafel :D
    Zo zie je maar: ze is nog niet helemaal uitgeslapen, hoewel ze toch een stuk gezelliger was dan voorgaande dagen!

Yossie: het ene kind heeft die grenzen ook strenger nodig dan de ander. Ik heb soms het idee als ik even de teugels wat laat vieren dat er dan meteen "misbruik" van gemaakt wordt. Nou vind ik dat op de dag ook minder erg dan in de nacht. Het hoort er ook wel bij. Maar voor nu sta ik echt weer even op scherp, zowel s nachts als overdag.

Stel apen zijn het!!

8. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Hoe gaat t nu?
    Xxx

9. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    @Kweenie:
    het gaat super! Ze probeert ons nog wel uit. Met naar bed brengen met name: pantoffels aan? Deur open? Ze vraagt het allemaal en begint dan echt te dreinen als we "nee' zeggen. Maar gisteren liep ik weg na een vrolijk: "welterusten!!" en ze was meteen stil!!!!
    Vanmorgen voor het eerst ook tot de slaaptrainer af ging in bed blijven liggen ( terwijl ze wel al eerder wakker was, maar niet horen huilen, roepen of wat dan ook!!) het gaat echt de goede kant op!
    Ze is overdag beter te pruimen, al merk ik dat ze nog wel haar middagslaapje mist. Als ze eens wat langer zou uitslapen dan hield ze het beter vol. Nu is ze smiddags nog moe en valt ze om de haverklap in een (hazen)slaap in de auto, op de bank of op tafel ;) 10/20 minuten is genoeg. Maar echt naar bed 's middags weigert ze dus pertinent :(

10. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    He Druif, super zeg dat het beter gaat! En heerlijk dat ze overdag dan ook gezelliger is. Goed bezig ;)!
    Probeer je haar elke middag naar bed te brengen? Of sla je dat helemaal over? Tja als ze echt niet wil... Kun je haar een alternatief rustmoment aanbieden (bedje in tent) slapen in bed van jullie of O?
    Ik weet nog van T dat die periode na het doen van een middagslaapje erg pittig was. Het is weer een ritme vinden. Komt goed!

11. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Sinds de kerstvakantie probeer ik het helemaal niet meer :( ze gaat echt in wild protest, nou niet bepaald een goede basis om in slaap te vallen. Het kostte me uiteindelijk alleen maar energie. En haar ook :D
    Ik probeer haar wel op de bank te leggen met een filmpje, maar ze valt dan niet vaak in slaap, zeker als haar broer er ook bij is.
    Enige wat ik wel een beetje stuur is dat ik rond middagdutje ergens met de auto heen ga zodat ze in slaap valt, dan is ze binnen no time vertrokken.

12. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Wat grappig ook dat die kleine dan gewoon uit pure vermoeidheid uiteindelijk toch overdag op rara plaatsen in slaap valt. Haha, dat is onze uk nog nooit gebeurd, ook niet in zijn dramatisch slecht slapen fase (die hij ook tijdens zijn middagdut doorzette en toen had hij nog echt een middagdut nodig hoor).

Maar fijn dat er vooruitgang in zit! Hier accepteert meneer ook al beter dat we niet nog het muziekje aan zetten, maar hij probeert het helaas nog wel in de avond/nacht of vroege ochtend. Nu maar hopen dat dat snel over is ik ben inmiddels kapot, maar dat komt meer doordat ook broertje er een potje van maakt wat slapen betreft;):D.

13. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Ow wat erg Yossie, dat ze elkaar ook lekker afwisselen :x wat zal jij gebroken zijn! Slaapt ie wel weer meteen in na zn muziekje? Of ben je dan ook 20 minuten bezig? En krijgt de kleine ook nog nachtvoedingen? Arme jij! Het-is-een-fase-het-is-een-fase..:D

14. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Tja lekker al die fases tegelijk, ik voel me meer dood dan levend...
    En nee, na het muziekje slaapt hij dus niet meteen in, roept weer om mama/papa. En als we niet reageren gaat hij zijn "aanstelhuiltje" opzetten.

Ik ben gister en vannacht 2 uur met hem bezig geweest, en rond de tijd dat hij slaapt meld de jongste zich weer voor een voeding (en die slaapt ook niet altijd direct weer in).

Ik heb hem nu een sticker belooft en bij 5 stickers een cadeautje, maar ik geloof niet dat hij dat goed begrijpt of het interesseert hem niet... Pffff, tis een doorzetter hoor ons ventje. Begint de fase gewoon voor de 3de x enkel omdat hij 1 a 2 nachten last van zijn kiezen heeft gehad en hij toen uiteraard wel zijn zin kreeg.

Ben zojuist ook even met hem bezig geweest hoewel inslapen vaak wel goed gaat in de avond, maar nu heeft papa hem naar bed gebracht ipv mama en heeft hij vanmiddag op het KDV wel geslapen thuis doet hij dit al een tijdje absoluut niet meer (ik ga de strijd ook niet meer aan, daar worden we beide niet vrolijk van).

Ik zou hem liever laten krijsen en dan om de zoveel min. gaan kijken met hetzelfde zinnetje steeds, maar ik weet dat hij dan heel hard gaat krijsen, en als de jongste wakker wordt ben ik weer uren verder:( Maar zijn zin krijgt hij ook niet, maar dat kost me dus heel wat geaai en gepraat etc. dus dan kan hij daar weer aan gaan wennen. Pffff.

Misschien de jongste eens een paar nachten uitbesteden, maar ja, das ook weer wat.

15. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    @Yossie, pfff heel pittig is dit. Slaap wanneer je kan slapen (desnoods oudste parkeren voor de tv oid, oppas, logeren, enz). Het wordt echt beter, even (keihard) bikkelen.

16. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    jemig meid, dat is heftig! Ik vond het bij mij al heftig, maar wat dat beterft is het ene zegen met een ouder kind erbij, die kan je nog wel uitleggen als je wilt laten huilen...
    Je zou bijna in een weekend of iets de jongste uit besteden om zo het patroon te kunnen doorbreken. Door toch te laten huilen.
    En als dit niet mogelijk is dan toch met de jongste in huis erbij. Ik denk dat je niet heel veel meer te verliezen hebt. Als het net zo snel gaat als bij ons is het zo'n twee nachten flink kiezen bijten maar daarna is het wel klaar!
    Blijft het bij een " aanstel huiltje" of gaat het echt over op krijsen als je niet komt? Hoe dan ook, ik zou bepalen wat je acceptabel vindt en dat een keer doen of toelaten en daarna gaat de deur dicht, ongeacht of hij nog meer muziekjes wil, nog meer geaai over zn bol, gepraat etc. Dan toch de 10 minuten regel van charlie :)
    De kleine zal misschien wakker worden van het gekrijs, maar ik denk dat ik dat toch een nacht of twee zal accepteren als het daarmee over is.
    En als hij weer last heeft van kiezen, ziekte of wat dan ook, toch niet teveel toegeven, ook al is hij dan echt zielig.
    Dat laatste herken ik trouwens goed hoor... Ik durf ook echt niks toe te geven nu, bang dat ik weer kwijtraak wat ik nu heb opgebouwd.
    Heel veel sterkte. Laat je weten hoe het verder gaat?

17. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    @Druif, hoe gaat het nu?

18. Druif78

Druif78 VIP lid

Feb 11, 2008
    9,724
    1
    36
    Hier gaat het perfect! * klopt hevig af ;)*
    Bij het inslapen probeert ze nog wel van alles. Vraagt om knuffels, poppen, lampje aan, deur open etc ik vind het wel lastig om daarin een grens te trekken, want ze begint meteen een keel op te zetten als ik " nee" zeg en ik krijg daar echt lichamelijk een reactie op. Haha!
    Maar als eenmaal de deur dicht is kom ik ook echt niet meer ( of naar voornemen pas na 10 minuten) maar is ook niet meer nodig geweest. Na een dag of twee naar de start is ze gewoon helemaal stil EN slaapt ze ook nog eens de hele nacht door!!
    Overdag slaapt ze eigenlijk wel steeds. Overal waar het kan: bank, kleed, tafel, auto, overal behalve haar bed. Zo komt ze wel aan haar slaap en is ze ook echt gezellig overdag! Het allermooiste zou zijn als ze overdag geen slaap meer nodig heeft en dan smorgens nog wat langer uitslaapt.
    Maar ik denk dat het nog iets te vroeg daarvoor is?

19. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

Oct 5, 2008
    4,473
    1
    38
    Female
    Thuis
    Super dat het zo goed gaat. Goed gedaan Druif :D, volhouden zo!
    Het overdag slapen doet ze dus wel alleen niet in bed, hoeveel foto's heb je ervan? Echt te grappig!
    Euhm uitslapen, wat is dat ook alweer?!? T kan nu wat langer slapen, dus pas bij ruim, 4,5 zou ik zeggen ;).

(hier is F nu aan het proberen, ik probeer geen cm toe te geven, jouw verhaal helpt dat het dan steeds verder gaat, is niet rot bedoelt hoor :), het geeft me juist doorzettingsvermogen)

20. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Mijn ervaring is dat t bij onze doorzetter wat langer duurt dan 2 nachten. Hij is erg volhardend... ach ja doorbikkelen... Ik heb de jongste gister al op de zolder laten slapen. Denk idd toch de 10 min regel toepassen. Maar tis me t risico van een oververmoeide baby niet waard.

Maar fijn druif dat t heeft gewerkt! En zo snel ook!

Share This Page