peuter 2,5 jaar: kort lontje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Druif78, 25 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik dacht ook echt een volhouder te hebben, maar ze koos toch snel eieren voor dr geld! Maar kan me de eerste avond nog goed voor de geest halen dat ze als een hooligan haar kamertje had gesloopt, alle boeken uit de kast had getrokken, venterbank leeg had gehaald etc. Ik dacht echt dat t nooit meer goed zou komen!! Je moet echt een langere adem hebben...
    Yossie: ik zou toch vlak voor het weekend proberen met de 10 minuten regel. Dan kan je evt aflossen met je man en hoeft niemand te werken (?) en is het ietsje minder erg als iedereen vermoeid is?

En Paarse: euhm... uitslapen inderdaad... wat is dat?! De oudste kan het af en toe tot ca 7:15 uur, maar het scheelt bij het ouder worden dat je afspraken kan maken. Hij heeft nu een digitale wekker en weet dat hij er pas uit mag als hij op de 7 staat. Hij is meestal al eerder wakker.
    De jongste heeft dan zo'n babyzoo wekker met ogen. Sinds het hele gedoe met het nachtbraken houdt ze zich hier ook aan dus tot 7 uur kunnen wij nu ook wel blijven liggen! Zij is meestal ook eerder wakker want als ze gaat roepen dat de "ogen open zijn" en we gaan haar uit bed halen dan heeft ze al allemaal spelletjes in bed genomen en was ze al ( een tijdje?) aan het spelen.
    En als ze vroeg wakker is dan redt ze het niet zonder slaapje. En met slaapje slaapt ze niet uit... tsja... :(
    Maar zo vind ik de situatie al heel acceptabel hoor!

Vannacht trouwens was ze wel even wakker rond 2 uur. Hard huilen, misschien had ze een nachtmerrie ofzo? Ze vroeg om papa, om een kus, om drinken... uiteindelijk om haar knuffelbeertje die ze kwijt was. Gelukkig vond ik die en toen was ze wel meteen stil. pffff... Ben meteen bang dat het hele circus weer opnieuw begint! Moeilijk om geen cm toe te geven aan onbenulligheden, maar waar ligt de grens he?

2. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Hier heeft de oudste vannacht weer doorgeslapen. Alleen was het gister avond dus allemaal smoesjes. Hij had op het KDV 's-middags geslapen, dus misschien daardoor. Helaas was de jongste aan het spoken (ook een uurtje of 2,5 wakker) dus ik heb nog niet bij kunnen slapen:(.

Deel Deze Pagina