Hier geen middag slaapje meer maar ik merk als ze een lekkere drukke dag heeft gehad dat ze sneller slaapt dan als ze een rustig dagje heeft gehad. Hier ligt ze rond 20 uur in de avond op bed. Zonder middag slaapje dan. Dat is er al dik een maand of 2 van af. Heel af en toe valt ze nog in slaap maar als ze wel een slaapje doet dan is het ook veel later voor dat ze slaapt. Zou toch daar naar gaan kijken. En deze week en volgende week met die warmte, Kunnen we zelf vaak ook niet goed slapen en die kleintjes ook niet. Moet toe geven vind het ook fijn als om 20 u die oogjes dicht vallen ze is al druk zat haha.Ze houd je lekker bezig. Hoort ook weer bij de leeftijd.
Ik Zou het middagslaapje gaan afbouwen. Eerst 1,5 uur slapen, dan 1 uur en dan gewoon niet meer. De eerste dagen zullen ze het zwaar hebben, huilerig zijn en misschien al met het eten in slaap vallen. Echter is het vaak na 1a2 weken doorbijten wel zover dat ze hun rie te pakken hebben en ze kunnen slapen van 7 tot 7. Hier sliep dochter vanaf 2 jaar niet meer overdag en zoontje vanaf 2,5. Een kindje van die leeftijd heeft vaak genoeg aan 12 uurtjes slaap
Herkenbaar Jedalin. Mijn ukjes zijn ook sinds kort 's middags voor het eerst gaan donderjagen. Maar dat is deze laatste week weer over. Ze hebben de middagslaap nog wel nodig, maar slaan bij mooie dagen op bijv. het strand ook zonder veel moeite de middagslaap over. Ik vind het hier geen probleem als ze wat later gaan slapen. Ik varieer de tijd van middagslaap naar hun en eigen behoefte. Moet ik werken 's middags, dan gaan ze soms pas om drie uur naar bed. En pakken minimaal twee uur. En als ik merk dat zij extra moe zijn? Dan gaan ze rond één uur. Maar dan is er minder zekerheid dat ze lang blijven slapen. Slapen 's avonds is eveneens gevarieerd, naar onze en hun behoefte. Wel meestal tussen acht en negen. Een van mijn knulletjes heeft ook minder slaap nodig. Dat is nog wel eens lastig samen op de kamer. Maar als mijn andere knul zijn slaap echt nodig heeft, slaapt hij wel door het gebrabbel van de ander heen hoor. Of ik pak even een gezellig uurtje met één alleen. Dat is altijd zo ontspannen
Ik herken het ook. Mijn tweeling slaapt al bijna een jaar niet meer overdag, dus je zou denken dat ze 's avonds erg moe zijn. Maar niks is minder waar... na 2 uurtjes in bed zijn ze vaak nog wakker! (Ze liggen ook samen op de kamer) Het is een paar weken geleden begonnen dus wellicht heeft het met de leeftijd te maken?
Mijn dochter is bijna 3. Ze heeft haar middagslaap wel nog echt nodig maar ik maak haar na ruim een uur wakker.
Die van mij ook! Echt schreeuwen en dikke tranen huilen. Dus dat afbouwen mag hij lekker zelf regelen. Ik ga hem echt niet wakker maken, dan 's avonds maar wat later! Het scheelt dat ik nu nog vakantie heb en dat we er niet vroeg uit hoeven, maar als ik straks weer stage moet lopen en hij twee dagen om half 7 uit bed moet zien we dat dan wel weer. Nog 3 weken. Voorheen trouwens ook geen problemen gehad op het KDV. Hij sliep daar dan heel goed...haha!
Lastig....kinderen hebben op die leeftijd echt nog wel een middagslaapje nodig. Je zegt dat het sinds een tijdje is. Nu is het ook al een tijdje warm en licht in de avond... Wellicht ligt het daaraan.. Ik kan me immers voorstellen dat je zelf ook minder goed in slaap kan komen op zulke momenten... En misschien is het weer even een fase. Mijn dochter van 2 jaar en 1 maand heeft ook 5 dagen lang moord en Brand geschreeuwd in de avond. Die is dus ook een paar keer later gaan slapen. Tegen half 9/ 9 uur... En sinds 2 dagen gaat het weer als vanouds goed om 7 uur/half 8...
Hey meid, Mijn lieve schat heeft ook besloten dat Slapen niet hoeft, hij is "klaar met bed.." Maar hij heeft het zowel 's middags als 's avonds.. Al zijn wij nu ook gestopt met de speen omdat deze kapot is... Hebben jou kids er 's middags ook moeite mee eigenlijk? Of alleen 's avonds? Want ik lees in het topic puur 's avonds? Zou het toch een fase zijn? (die bij mij dan even lekker beroerd valt in combi met fopper?) Ik weet het niet, denk in ieder geval dat je ze het beste in bed kunt doen als je wel écht ook tekenen ziet van moeheid? Dus momenteel even niet puur wanneer jij het er aan toe hebt om het zo maar te zeggen? Wat betreft het wakker maken? Hoef IK niet te proberen, dan heb ik me toch een meneertje sjagerijn!! Dus dat is echt per kindje verschillend. Als het bij D en J wel werkt.. Tjah, waarom niet... Dan kan het middagslaapje inkorten misschien indd wel gewoon werken? Beetje uit fiegelieren dus en verder vooral gewoon je ritueel aanhouden?
Oh jee.... hier zijn ze sinds een week over naar een groot bed, en het is ook al een week drama wilde er ook zo een topic over openen....
Mijn zoontje had het rond 2,5 jaar ook. Hij sliep ook nog 2/3 uur smiddags. Voor zn derde verjaardag ging hij ook zn middagslaap later op de dag houden en vaak ook protesteren, maar als hij eenmaal sliep was het zo ook 2,5 uur. Ik dacht dus altijd dat hij het nodig had. En savonds niet voor 21 uur slapen... Na zn derde heb ik zn middagslaapje afgeschaft. En nu gaat ie weer "gewoon" rond 19:30 uur naar bed. Al slaapt hij nog wel vaak een half uurtje op de bank of in de auto als het zo uitkomt. Ik zou dus nu de middagslaapjes wat korter maken, dan heb je de gulden middenweg. Mijn zoontje hebben we ook een korte periode wat eerder wakker gemaakt ( max 1,5 uur laten slapen), maar hij werd altijd huilerig wakker en moest eerst een half uur bijkomen, voelde me er niet goed bij.
Hier hebben we die fase ook. Hij slaapt 's middags ook nog maar ik denk dat we het langzaam af moeten gaan bouwen.
Ik zou niks aan het middagslaapje doen. Blijkbaar hebben ze die slaap dan nodig. Van slapen word je ook groot immers... Komt vanzelf wel een keer een moment dat ze echt niet meer willen s middags. Maar dat weet je dan wel... Ik zou het echt nog gewoon even aankijken, hoe vervelend ook...
Zoon van 2,5 heeft deze fase ook gehad. Die lag rustig tot 21.30 uur te zingen. Heb het middagslaapje ingekort tot 1,5 uur maar dat maakte niets uit. En nu (ongeveer 2 mnd later) is het weer voorbij en valt ie na een minuut of 20 in slaap. Hopelijk gaat het vanzelf weer over.
hier slaap onze zoon ook pas rond 20;00 uur a 21;00 uur maar hij doet geen middag dutje meer al een tijdje niet meer...maar moet wel zeggen hij is altijd tussen 8;00 uur en half 10 wakker smorgen dus dan vindt ik het niet zo erg dat die wat later gaat...