welke thee?? voor een 1-jarige

Discussion in 'Voeding' started by maria80, Aug 26, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Ik hoop op snelle reacties, dan kan ik vanmiddag bij de boodschappen meteen thee meenemen!
    Mijn zoontje krijgt eigenlijk teveel melk binnen op een dag. Nu wil ik hem 's middags na zn broodje thee gaan geven. Maar welke thee? Ik dacht begrepen te hebben dat gewone thee niet helemaal de bedoeling is voor kleintjes.
    Welke thee is goed voor 1-jarigen en waar koop ik die?

Thanks voor jullie reacties!

2. gekko

gekko VIP lid

Oct 11, 2010
    10,962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon van internet afgehaald

Ook kan groene thee of slappe gewone thee gegeven worden. Voor baby’s zijn er speciale ingedikte vruchtensappen in de handel. Deze zogenoemde diksap is ongezoet en daardoor beter dan limonadesiroop.

Dat is va 6 maanden

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Gewoon, thee! Je kan kruiden thee geven als je je kindje liever geen thee-ine geeft, of gewone thee of groene thee. Daar zit wel theine in, maar ik zie daar zelf niet het probleem van in. Mn dochter drinkt gewoon engelse thee, earl grey thee, herfststorm van pickwick, kabouterthee ( = kruidenthee van de AH ) maar ook groene thee etc. Door zwarte thee doe ik meestal een heel klein beetje van haar opvolg melk, dan drinkt ze het liever.

4. fafje

fafje Niet meer actief

ik geef allerlei thee, ik doe dara niet zo moeilijk over....kruidenthee, smaakjes...hij dirntk meestal nog geen 100ml per dag...en altijd slappe thee...

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Hier ook altijd gewoon de thee gegeven die ik zelf dronk. Je kunt het ook aanlengen met wat melk.

6. Bri

Bri Niet meer actief

Allerlei thee. Rooibos vonden ze gelijk lekker, ik denk dat zwarte en groene thee nog wat bitter voor ze zijn. Maar als je ze slap zet, evt met scheutje melk erdoor, valt dat ook wel weer mee.
    Maar uiteindelijk geef ik van alles, dan merk je vanzelf wel wat ze wel en niet lekker vinden.

7. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik geef ook gewoon vanalles, gewoon thee die we zelf ook drinken (of nouja, wij drinken eigenlijk vrijwel nooit thee, maar gewoon thee die we in huis hebben).

Overigens heb ik laatst bij de AH marshmallow- en kauwgomballenthee gekocht. Ik zag het toevallig staan en dat leek me wel wat voor Milan. Daar zit geen theïne is.

8. yessie

yessie Fanatiek lid

Nov 27, 2009
    1,208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Hier ook rooibosthee, zonder toevoegingen. Vindt ze heerlijk! En verder gewoon water.

9. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier eigenlijk altijd rooibosthee. Sinds ze thee krijgt, heb ik dat in huis en drinken wij dat ook.
    Kauwgomballenthee heeft ze ook wel eens gehad.

10. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Hier wordt trouwens het meeste water gedronken. Bij de oppas vaak nog een beker diksap, maar geef haar thuis meestal standaard water.
    Ze vindt overigens alles wel prima.

11. Chivay

Chivay Fanatiek lid

Oct 31, 2009
    3,552
    0
    0
    Utrecht
    Hier is Rooibos favoriet..
    maar ze drinkt ook graag groene thee...
    Haal ook vaak van Piramide kinderthee... Vooral kabouterthee is een groot succes (bv bij de Tuinen te krijgen)

Idd zonder theine...

Share This Page