hoeveel drinken met 10 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door Athina, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hoi meiden,

hoeveel drinken jullie kindjes met 10 maanden? Ik heb het idee dat onze dochter vrij redelijk drinkt (ze lust meer dan de oudste indertijd) maar ik heb eigenlijk hoogstzelden maar volle plasluiers. Ook smorgens vroeg niet. En ik verschoon eigenlijk om de 4 uur ofzo -tenzij ze gepoept heeft uiteraard. Dus niet supervaak..

Ze drinkt hier:

135 cc opvolgmelk bij het ontbijt
    120 cc sap/thee na het fruit
    135 cc opvolgmelk bij de lunch
    120 cc sap/thee tussendoor
    200 cc opvolgmelk voor het slapen

verder dus 1 stuks fruit (a la rapley) en 100 cc yoghurt ofzo s avonds, maar ook niet altijd.

maar qua vocht dus totaal: 710 + de extra s die yoghurt, groente + fruit vormen.

ze weegt overigens zo'n 9 kilo nu - dus ze is ook niet heel klein ofzo.

Wél zweet ze behoorlijk snel, ook in haar bedje, ondanks dat ze amper wat aanheeft. Maar het lijkt net of het vocht wat je in haar luier verwacht, gewoon uitgezweten wordt?

Hebben jullie kindjes wel flinke plasluiers en hoeveel drinken zij?

alvast bedankt,

een twijfelende
    Athina

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik weet niet precies hoeveel Isabelle in totaal drinkt, want de krijg bv dus een beetje moeilijk te meten ;). Maar ik gok dat dat zo rond de 750 cc per dag ligt, misschien iets meer, want ze drinkt ook nog 's nachts.

Maar hier is het eigenlijk hetzelfde, ze zweet superveel en haar plasluiers zijn niet echt vol, alleen 's ochtends wel (maar ze drinkt dus 's nachts ook nog minimaal 2 keer en dan verschoon ik haar niet).

Ik denk echt wel dat als ze tevreden is, dit gewoon genoeg is voor haar hoor!

3. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje drinkt nu nog melk 400 en water/sap ook minstens 400 + nog 2 stuks fruit en yoghurt...en avonds groente natuurlijk..

maar hij plast op bepaald emomenten...ik verschoon direct bij opstaan die is megavol...
    Daarna pas na zn dutje meestal...wnat voordat hij gaat slapen issie nog amper gevuld, maar heeftd an wel al 300 vocht op ofzo....dit plast hij duidelijk in of na zn slaap..

vervolgens rond eind van de middag nog een x verschonen, wnat dan heeft ie ook alweer 200 op ofzo...en voordat ie gaat slapen...dat is vaak een poepluier ook, plus veel plas...En hierna krigjt ie zn avondfles van 200 nog..

4. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    Hier bij het cb zeiden ze dat kindjes vanaf de 8 a 9 maanden over gaan op 3 voedingen waarvan 300 cc melk genoeg is.

Ik vind dat je kindje erg veel melk krijgt Lucas krijgt 310 pd

5. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Mijn dochter drinkt nog maar 100 ml opvolgmelk per dag. Alleen in de ochtend, de rest van de dag kan ik het vergeten ;)
    Wel krijgt ze extra yoghurt en regelmatig kaas op brood.
    Voor de rest krijgt ze ongeveer 300 ml aan ander vocht binnen (diksap, water). Ze krijgt natuurlijk ook nog het nodige vocht binnen door haar fruit(hap).

Als ik het zo teruglees lijkt dit heel weinig maar ze doet het er prima op. Meerdere keren per dag een volle plasluier :D

6. mamavanlucas10

mamavanlucas10 Actief lid

14 jul 2011
    399
    0
    0
    @feilö: als je de yoghurt en de kaas enz bijtelt dan is het volgens mij ook genoeg hoor.

Hier 2 melkvoedingen van 120 a 150 en dan yoghurtje na eht warm eten.

Deel Deze Pagina