Mijn dochter is momenteel 22 maanden en slaapt nog steeds in een ledikant binnenkort krijgt ze een broertje/zusje dan gaat ze naar een andere kamer verhuizen. Zal ik een ledikant kopen of een peuterbedje voor de oudste, ik ben bang dat ze uit de peuterbedje zal vallen en iedere keer eruit zal kruipen. groetjes, Orchidee
Ons jochie is een paar weken voor zijn 2e verjaardag overgegaan. Mijn man heeft er zelf eentje gebouwd, met een iets opstaand randje aan de zijkanten (dus 150cm lang bed, 1e 50cm hoger, middelste 50cm uitstap en laatste 50cm hoger). En bij de ikea is ook wel een rand te koop voor een peuterbedje als je het niet vertrouwd. Maar in praktijk ging het hier goed. Hij rolt ook bij een gewoon bed er niet uit (zoals bij opa en oma), en hij kwam eigenlijk ook niet uit zijn bedje. Ik geloof dat hij tot 3,5 elke keer nog riep, en dan kwam hij er pas uit als we riepen/de deur open deden. Nu komt hij er wel vaker uit, maar dan pakt hij een speeltje en gaat weer rustig in bed. Verder geen gerommel in kasten ofzo..
Mijn zoontje slaapt ook in een peuterbed sinds zijn 2e verjaardag, hij is er nooit uitgevallen en slaapt heerlijk. Ik heb 2x gehad dat k hem smiddags liet slapen in zijn bed en dat toen ik hem ging halen hij zijn kleren kast had leeg gehaald, ma dat doet hij nu niet meer. Zorgen dat je niks gevaarlijks op zijn kamer hebt waar hij zich pijn mee kan doen en een traphekje neerzetten en dan zou het eigenljk geen probleem zijn Ik heb trouwens een traphekje bij zijn kamerdeur gezet zodat hij wel kan kijken in onze kamer ma er niet zelf uit kan. xxx
Wij hebben er hier voor gekozen om de overstap naar een groot bed voor de geboorte van de baby te maken (denk dat we dat binnen nu en 3 weken gaan doen) zodat hij niet het idee heeft dat hij z'n bed moet afstaan aan de baby. Ik heb gewoon een soort van rekje dat je onder het matras kan schuiven gekocht, die zijn er tegen het uit bed rollen. Ik neem aan dat ze die in NL ook wel gewoon zullen verkopen in beddenzaken en babyzaken.
Ik wil ook zelf eerst baby in wiegje dan ga ik verder kijken of de oudste in ledikant blijft slapen of jonuirbed als ik koop dan word het tweedehands wil binnenkort verhuizen dan ga ik een compleet slaapkamer kopen.
J. is afgelopen week overgegaan naar een groot bed. Twee en halve maand terug hebben we het ook geprobeerd, maar na de eerste nacht was het toen brullen. En aangezien we geen haast hadden, hebben we er toen nog even mee gewacht. Wij hebben de verhuizing van ledikant naar groot bed ook bewust op tijd voor de geboorte van de baby gedaan, zodat ze dan niet jaloers hoeft te worden omdat het moet door 'die baby'. We hebben nu samen met haar het bedje naar de babykamer gebracht (maar die ligt er natuurlijk nog niet in), vond ze prachtig. Ik heb het aankleedkussen en een dekbed voor haar bed gelegd, voor het geval ze er uit mocht vallen, maar is tot nog toe niet gebeurd.
Finn was 21 maanden toen hij in een peuterbedje ging en dat ging meteen perfect! Hij heeft een slechte periode gehad, dat hij er steeds uitkwam, maar dat was vlak voor hij geopereerd moest worden, dus dat kan ook goed door zijn oren gekomen zijn. ik zou het voor de geboorte van je kindje proberen.
Rebecca was bijna 1,5 toen ze overging naar een peuterbed. Ging perfect hoor. Ze is inmiddels een paar keer uit bed gevallen maar dat is recent gebeurd. En dat zal ongetwijfeld vaker gebeuren omdat ze veel beweegt in haar slaap.
Mijn dochter slaapt nu een aantal weken in een peuterbed en ze blijft keurig liggen. Ook als ze wakker wordt, blijft ze net zo lang roepen tot ik kom en als dan de deur opengaat gooit ze de dekens van zich af. Zo schattig. Een keertje heb ik haar dwars in bed gevonden. Ze is er nog nooit uitgevallen, maar ik heb over de hele lengte een verhoging van een centimeter of tien. Zou het gewoon doen als ik jou was. Als je langer wacht heeft een peuterbed ook weinig zin meer. Dan kun je meteen over naar een groot bed.
Wij gaan waarschijnlijk begin 2012 over naar een groot bed (meteen 1 persoons denk ik), dan is zoontje bijna 2,5. We gaan namelijk eerst nog verhuizen dit jaar, dan kan ie nog even aan zijn nieuwe kamer wennen in zijn vertrouwde ledikant. Sinds een paar weken hebben we wel zijn slaapzak vervangen door een dekbed, maar daar slaapt ie eigenlijk helemaal niet onder. Misschien als het echt koud wordt dat ie er dan vanzelf onder gaat kruipen
Onze oudste is verhuisd naar een groot bed toen hij 2 jaar en een maand was, dus kort na de geboorte van z'n zusje. (zij sliep toen nog in de wieg, maar zou niet lang daarna moeten verhuizen naar het ledikant). Eerste jaar nog met een trombonehekje (van prenatal) tegen het uitvallen. Nu helemaal zonder. Gaat hartstikke goed. Wel even opnieuw kijken of de slaapverdieping helemaal kindveilig is, hij kan zelf gaan rondlopen.