Eerste paar schooldagen, wie herkent dit?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Anias, 2 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn zoontje heeft de eerste schooldagen er op zitten. Hij heeft het goed naar zijn zin dus dat is heel mooi! Alleen ... hij is in een paar dagen tijd zo veranderd. Herkennen jullie dat ook?

Hij ging voorheen 2 dagen naar het KDV en een dagdeel naar de Peuterspeelzaal en dat ging prima. Samen hadden we twee vrije dagen en dat was heel gezellig. Maar nu is hij bozig, en zegt hele lelijke dingen.

Vrienden hadden al gezegd dat je ze de eerste periode bijna niet herkend en blijkbaar klopt dat ;). Door mijn zwangerschap ben ik emotioneler dan normaal, maar het voelt alsof ik mijn kleine jongen een soort ' kwijt raak'. Hebben meer moeders hier moeite mee? Hoe zijn jullie daar mee omgegaan? Ik lees het graag

2. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Ik was ook zwanger ten tijde dat mijn dochter op de basisschool begon. Ze huilde elke dag en ik ging door de hormonen ook in tranen weg. Na 2 weken ging het beter en daarna is ze opgebloeid en heeft het op school prima naar haar zin. Ze veranderde er verder niet door maar was wel erg moe, draaide gelijk hele dagen mee.

3. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja hij zou ook moe kunnen zijn in die zin.. hij wil heel graag naar school, maar draait wel gelijk een hele week.

4. murizzz1

murizzz1 Niet meer actief

Ja hoor! Heel herkenbaar!
    QUinten gaat sinds oktober naar school en pas sinds de afgelopen vakantie heb ik het idee dat hij echt zijn draai heeft gevonden.
    De eerste weken was hij zoooooooooo moe. Alles was leuk en mooi natuurlijk. Sliep rond etenstijd op de bank en s morgens mopperen als ik hem wakker maakte om weer naar school te gaan.
    En als ik hem s middags uit school haalde, was hij altijd boos op mij. Vond dat echt niet leuk maar ja, ze moeten er even door heen.
    Dus........ sterkte en succes. Het komt goed, maar geef het de tijd.

5. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Ons zoontje was de eerste paar weken ook niet zichzelf,snel boos,grote mond. Nu zit hij 3 maanden op school en hij is alweer een tijdje de oude. Zou je zoontje een beetje laten gaan,er gebeurd opeens zoveel,veel rust momenten inlassen en je niet op laten naaien.

Succes!:)

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Hier niet herkenbaar, maar je hoort het heel vaak. Ze zijn moe, veel indrukken op school, moeten zich houding geven op school en dan laten ze zich bij mama lekker gaan. Mijn dochter is wel goed veranderd, kleurt ineens veel mooier, heeft heel andere gesprekken. En om 17:00/17:30 uur flipt ze af en toe ook; moe en hongerig, na het eten klaart haar humeur weer op. Qua vocabulair leren ze ook heel wat op school...

7. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ja hoor, hier ook. Mijn zoontje is 9 januari gestart op school. Hij is ruiger geworden, stoere non-verbale communicatie en dat soort dingen. Moest er ook erg aan wennen...

8. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hier ook.. Na een paar weken trok het bij. De ergste vermoeidheid en heftige indrukken waren toen wel over. Al blijft het wel een stukje "groter" dan voordat hij naar school ging. Wat zelfstandiger. Dat is eigenlijk wel weer handig nu hij ook een broertje heeft.

Maar ook brutaler, in spraak en fysiek meer uitdagen of ondeugend doen. Kan er ook wel om lachen met ons lieve dotje. Eindelijk wat meer pit erin ;)

9. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goed om te horen dat ik niet de enige ben. Ik moet het de tijd geven, maar soms is het zo handig om de ervaringen van andere moeders te kennen. :)

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.275
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heel herkenbaar, Eva zit nu voor de 4e week op school en is wat mondiger (nu vaak ook echt brutaal) en dwarser en vooral veel groter, 'volwassener'. Komt bij haar omdat ze toch wel erg moe is door het naar school gaan en alle indrukken, maar ik denk dat het mondig en groter zijn wel blijft. Ons kleine meisje is nu echt ons grote meisje geworden. Ergens wel jammer, maar ik had het wel verwacht (dat scheelt) en het is ook wel erg leuk, echt een nieuwe fase. Ze is ook veel zelfstandiger, voordat ze naar school ging mocht ik haar gewoon helpen met aankleden, nu komt ze met moeite naar me toe als het echt niet lukt (lastige rits ofzo). Op zich makkelijk, maar niet als ze zoals vanochtend erg sloom is of als iets niet meteen lukt ;).

11. Anias

Anias Bekend lid

25 mei 2011
    855
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik merk wel aan mijn zoontje dat hij echt moet wennen. Hij verteld niets over school, maar dat schijnt heel gewoon te zijn. Ik laat hem maar even. Gisteren kwam hij wel thuis met: "Niemand wil met mij spelen" daar schrok ik toch wel van. Dat is wel het laatste wat een moeder wil volgens mij. Volgens de juf valt hij goed in de groep, dus het zal zijn beleving zijn. Kijken hoe we er over twee weken voor staan. :)..

Deel Deze Pagina