Dochter 2 maakt traphek open

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door username, 20 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Onze dochter van 2 heeft zojuist gedemonstreerd dat ze heel goed weet hoe ze het traphek open moet maken. Tot onze grote schrik...
    Wat nu? Ik las over de Kiddy Guard, maar die heeft de gastouder en die krijgt ze ook open helaas.
    We verwachten zeer binnenkort nog een kleintje dus geen traphek meer is geen optie.

2. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Je kan een kind van twee toch gewoon leren dat ze niet alleen de trap op of af mag? Hier is dat toch het geval, wij gebruiken het hekje al heel lang niet meer.

En tegen de tijd dat je jongste begint te kruipen, kan je de oudste toch ook echt wel uitleggen dat het belangrijk is voor de veiligheid van de jongste dat het hekje dicht blijft.

3. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Wij hebben een oprolbaar traphek en dat is heel lastig open te maken, zelfs voor mij. Voor de keuken hadden we een gewoon traphekje en dat kon meneertje ook open maken, hij deed het ook netjes achter zich dicht;)

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.211
    16.555
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wij hebben hier het traphekje Polo maar die zal ze denk ik echt niet open krijgen.

5. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.211
    16.555
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier is nu ook het beneden hekje weg.
    Hij kwam ivm zachte muren steeds eraf dus nu laten we hem weg.
    Het gaat goed tot nu toe en ze vraagt netjes of ze naar boven mag.
    Ze is wel bijna 3.
    Boven blijven ze voorlopig wel voor als ze snachts gaat lopen spoken.

6. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Tja, dat zou je zeggen ;) Maar onze dochter is in de fase dat ze absoluut niet luistert. De ene dag gaat beter dan de andere dag, maar ik vertrouw haar echt nog niet. Ze kan zeggen dat ze blijft staan en toch de weg op rennen. Ze kan zeggen dat ze beneden blijft en toch de trap op lopen. Meestal luistert ze belabberd. Dat is echt van de laatste tijd, het ging voorheen echt beter. Dus het zal wel weer een fase zijn ;)

Ga ervan uit dat ze dat over een tijd wel doet, dus dan kan ik haar wel uitleggen dat de kleinste nog niet kan traplopen en dat het hek dicht moet blijven.

7. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Van welk merk is dat hekje? Wie weet is dat wat voor ons.

8. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Beneden hebben we trouwens geen hekje, nooit gehad ook. We hebben een heel oud (lees onmogelijk) huis en en daar past gewoon geen hekje. Maar er zit een deur voor en die doet ze bij voorkeur dicht ipv open :)

9. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    Iets eromheen binden? Wel onhandig, dl peutert ook steeds aan sluitingen maar die kan ik goed in de gaten houden hier. En sommige deuren kunnen op slot.

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Wij hebben overigens ook een oprolbaar hek van Lascal, de Kiddyguard. Nu gebruiken we het dus niet, maar no way dat dochter dat openkrijgt. Ik heb er zelf last mee :)

Mijn zus had een gewoon hekje. Toen haar kinderen het ongewenst open deden, knoopte ze er een touwtje rond. Een dubbele knoop, dat kregen die bengels dan weer niet los.

11. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Touw heb ik overwogen maar ik ben bang dat we dat in geval van brand 's nachts niet vlug genoeg open kunnen krijgen...

12. floppie888

floppie888 Bekend lid

3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ik zie net dat het van kiddy guard is, maar wel een oud model, hebben we via marktplaats. Je moet een knopje in geduwd houden en dan schuiven, tegelijkertijd moet je het hek los maken. Ik vind het echt een gedoe, maar het is wel veilig.

13. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Thanks floppie

14. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ik heb een traphekje die je omhoog moet tillen om open te maken, veel te zwaar voor een kleintje. Misschien is dat een optie?

15. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    hier idem... en tja je kind leren dat het niet mag... laatst is ze dus alleen de trap af gegaan... helaas niet gelopen.... maar dus gevallen... hier dus ook een andere gekocht, hopelijk werkt dat beter. die moet je er tussenklemmen en optillen idd

16. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    ik heb er nooit 1 gehad eigenlijk..
    is ook altijd goed gegaan toen dl nog zo klein was terwijl we toch een hele steile trap hebben..

17. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    We hebben er eentje, waarbij je een dingetje in moet drukken en het hekje omhoog moet tillen.
    Geen probleem helaas :x

18. username

username Fanatiek lid

7 aug 2014
    2.917
    192
    63
    NULL
    NULL
    We gaan toch maar even rond kijken voor een ander traphekje. We kunnen er helaas nog niet op vertrouwen dat ze uitkijkt of niet de trap af gaat als wij zeggen dat het niet mag.

19. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Alles wat niet mag is natuurlijk ook veel leuker :D

20. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We hebben lindam trap die heeft 2 beveiligingen.
    Zi gewoon omhoog tillen en openen kan dochter ook allang maar dan zit daar ook zo"n dingetje die je kan schuiven naar voren en dir zit stroef dus zo openen met kleine handjes is erg erg lastig

Deel Deze Pagina