peuter 2 jaar apart gedrag?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door esje91, 8 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.789
    18.971
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    De meeste peuters zijn heel erg van de structuur. Dat geeft veiligheid en houvast. Trouwens: flink wat kleuters houden daar ook nog erg van! Als je kind 6-7-8 is en nog zo reageert, is het tijd om je zorgen te gaan maken.

2. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Klinkt als een peuter.....:)

3. X11

X11 Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.768
    1
    0
    Volkomen normaal peutergedrag :)

4. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    ik zit ook net op het forum te zoeken naar gedrag etc.
    onze dochter van 2,5 heeft ook veel van die dwangmatige dingen, zal er wel bij horen.
    waar ik me wel zorgen over maak is het feit dat ik heel lastig contact met haar kan maken. vorig jaar, wees ze alle diertjes aan in een boek etc. nu mogen we haar niet voorlezen, niet zingen, en als je haar wat vraagt (of 15 keer) luistert ze gewoon niet. ze zegt ik wil een fruit, maar als we dan vragen wat ze wil, appel of banaan dan geeft ze geen antwoord. Als ik haar vraag om iets te pakken of te doen doet ze ook net of ze je niet hoort. iK vraag me af of iemand dit ook herkent, of dat dit abnormaal gedrag is.

5. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.780
    7.367
    113
    Is ze niet doof?

6. Weegbree

Weegbree Fanatiek lid

18 jun 2012
    2.560
    0
    36
    Noord-Holland
    dat heb ik me ook wel eens afgevraagd, maar ze hoort wel als ik vraag of ze een chippie wil ;). of als ik een liedje zing maakt ze het wel af.
    Maar ook vaak dat ze ineens erg schrikt of niet reageert, dus misschien is ze op de een of andere manier toch ook wel een beetje doof ofzo.
    maar hoe kom je daar nou achter?

Deel Deze Pagina