Hallo! Heeft iemand ervaring met het niet willen slapen van haar peuter 's avonds? Rick gaat 's middags nog wel altijd naar bed en zegt vaak ook rond lunchtijd dat hij moe is. Hij slaapt meestal 1,5 tot 2 uur en gaat tussen 19.30 en 20.00 uur naar bed. Maar de laatste dagen blijft hij steeds naar beneden komen, niks werkt om hem in bed te houden. (boos worden, juist lief en rustig terug naar bed brengen, dreigen de handgreep van de deur eraf te halen, daadwerkelijk handgreep eraf halen met als gevolg een heel hard huilend kind, licht op de gang laten branden etc) Vanmiddag zijn we na zijn slaapje nog bijna een uur gaan lopen, bij het avondeten zei hij ook dat ie moe was. Maar toch blijft hij eruit komen. Iemand tips of ideeën?
Met een boekje in bed leggen? Misschien zeggen dat hij niet persé hoeft te slapen maar wel moet rusten, meestal vallen ze dan wel in slaap.
Mijn dochter slaapt vaak ook zo laat. Tussen half 9 en half 10 vaak. Gisteren pas om kwart over tien. Ik probeer haar sinds een tijdje geen middagslaapje meer te laten doen, dan slaapt ze wel om half 8. Maar het lukt niet altijd. Als ze toch later naar bed gaat, dan wil ze toch weer een middagslaapje doen, met als gevolg dat ze weer niet vroeg wil slapen. Ik heb gemerkt dat ze ongeveer 12 uur slaap per etmaal nodig heeft. Slaapt ze overdag, dan slaapt ze 's nachts minder.
Ik heb hier ook gemerkt dat als hij s`middags een slaapje doet hij s`avonds pas tegen 10 uur in slaap valt. Hij blijft hier wel in bed liggen. Maar als hij s`middags niet slaapt is hij binnen 5 min. vertrokken. Misschien toch een plan om het middag slaapje een beetje af te bouwen. Ik bekijk het een beetje per dag. En wat een voorgangster al zei geef het iets van een boekje en zeg dat hij niet hoeft te slapen maar wel in zijn bedje moet blijven. Misschien valt hij dan vanzelf in slaap.
Wij hadden het hier ook de laatste tijd dat mijn zoon niet voor 9uur sliep. Hij ligt dan nog wel gewoon in een ledikantje dus kan er niet zelf uitkomen. Maar het is gewoon niet de bedoeling dat hij tot half tien gaat liggen keten in bed. Eerst geprobeerd om zijn middagslaapje helemaal te stoppen, maar dat was niet de goede optie. Nu gaat zijn slaapje eerder, dus om half twaalf al, en na een uur, hooguit 1,5uur haal ik hem van bed. Wat vaak betekend dat ik hem wakker moet maken. Maar sinds we dat doen, slaapt hij wel om 19.30u tenminste..
Ik heb dat hier gehad toen hij 2 jaar en een paar maanden was. Precies hetzelfde probleem. Ik heb toen het middagslaapje afgebouwd en daarna was het probleem over! Alleen was dat wel een zware periode, want ik moest hem echt even een paar dagen flink bezig houden, want hij viel tegen een uur of 5 in zo'n gat van moe zijn dat hij echt niet te genieten was. Na een weekje was hij eroverheen en sliep hij 's middags niet meer en 's avonds weer gewoon om 7 uur...
Meiden bedankt voor jullie adviezen! Ik denk dat ik het eerst met een korter middagdutje ga proberen. Dus ga hem na een uurtje wakker maken. Helemaal niet naar bed zie ik niet zo zitten omdat ie vaak toch moe is en dat zelf ook aangeeft. Mocht dit niet werken dan ga ik toch maar proberen hem helemaal niet naar bed te doen 's middags.
idd niet te lang laten slapen in de middag , helemaal niet slapen krijg je een chaggie kindtje rond etentijd dus ook niet zo geweldig hier gaat mij mannetje om half 1 naar bed in de middag, en meestal rond half 3 wakker , soms heeft hij dan dat hij in de middag lang blijft slapen ,vooral met warme dagentot half 4 nou dan merk je meteen dat hij s'vonds niet snel in slaap valt maar als normaal gaat , hier om 19 uur naar bed , blijft kletsen in bed tot 20 uur dan horen we hem niet meer ,slaapt
Ik hoop dat het werkt voor je! Hier werkte dat korter slapen helaas niet... Zelfs 5 minuten in slaap doezelen was al teveel waardoor hij de hele avond door kon gaan. Is nu een jaar later trouwens nog steeds zo. Al valt hij in de auto in slaap voor 5 minuten, dan krijg ik hem 's avonds niet in bed...
hoop dat dat bij Rick niet zo is! Hij heeft juist altijd vrij veel en goed geslapen. We hebben hem nu gister en vanmiddag eerder wakker gemaakt 's middags. En vanochtend ook om 8.00 uur omdat we weg moesten. Vind het wel sneu om hem wakker te maken, hij ligt dan zo lekker. Vanavond hebben we hem ook een boekje gegeven en na 3x eruit komen ging hij rond 21.00 uur slapen. Ik probeer het nog maar even vol te houden, misschien dat ie dan nog in een ritme komt.
Jesse was nog geen twee, toen hij ook 's avonds wel tot half tien, tien uur wakker bleef. Vanaf die tijd heb ik geprobeerd om hem 's middags maar even te laten slapen, maar dat hielp niet. Toen ben ik begonnen met hem op te houden 's middags, en dat was bij ons de oplossing. Wat ik wel vreemd vind: als hij wakker blijft 's middags, is hij altijd vrolijk. Ik leg hem dan rond half acht in bed, en hij slaapt dan tot acht uur de volgende morgen. Maar als hij wel een middagdutje doet, is hij wat hangerig en soms zelfs een beetje sjagrijnig, als hij daarna wakker wordt. Dus we houden hem zoveel mogelijk op. Momenteel slaapt hij nog ongeveer 3x per week 's middags. De rest niet meer. Veel succes met het vinden naar een oplossing. Hij is eigenlijk best al wel oud genoeg om eens op te blijven overdag.
Bij Isabella hielp om het middag slaapje helemaal weg te laten. Dan op de bank even rusten als ze moe was tussen de middag.
Gaat het al wat beter met het slapen van mijn neefje? Gabriel was net zo oud als Rick nu is toen hij hetzelfde deed. Ik ben begonnen met hem om de dag te laten slapen, want in 1 keer helemaal geen dutjes doen was iets te snel. Na een paar weken wende hij eraan om de hele dag op te blijven. Nu doet hij misschien 1 of 2 keer per week een dutje, en is dan tot een uur of 10 op. Maar normaal (zonder dutje) gaat hij tussen half 8 - 8 uur slapen. Totaal krijgt hij zo'n 11 uur slaap per dag.
Ons zoontje heeft twee autotjes in bed, daar speelt hij altijd even mee. Hij vraagt dat elke avond heel trouw of hij eerst nog even mag spelen in bed. werkt hier goed, hij heeft nog nooit een poging gedaan om uit bed te komen. Meestal valt hij na een half uurtje in slaap.