Wie heeft er hier nagels gebeten en hoe hebben jullie het afgeleerd? Mijn dochter van 5 bijt sinds een kleine 2 maanden steeds haar nagels af. Erover praten heeft duidelijk geen zin want ze stopt niet.. Dus ik ben op zoek naar een ander manier of een vies spulletje wat ik erop kan smeren... Iemand tips?
Bytex smeerde ik bij mijn zoon van 3 ook op. Maar voor hem hielp het niet. Hij stopte gewoon zijn vingers stiekum in z'n mond. Maar ik proefde het meteen als ik een kusje kreeg, bah!!!
Bij mij heeft nog nooit iets gewerkt... Bijt al mijn hele leven... Van alles geprobeerd met 0 resultaat. Geen tips dus Hoop zo dat mij kinderen nooit gaan bijten.
Mijn oudste heb ik omgekocht met nagellak. Ik zou haar nagels lakken zodra er witte randjes aan zaten. Kostte haar heel veel moeite, maar het was gelukt. Nu alweer een tijdje niet gelakt, en dan vervalt ze ook weer in bijten helaas. Ikzelf heb het op een gegeven moment ook afgeleerd omdat ik geen lelijke nagels meer wilde. Vind het overigens nog steeds heerlijk, maar heb nu de zelfcontrole om te wachten met bijten tot de nagel lang is, en dan alleen een randje te bijten (dus eigenlijk in plaats van knippen )