nee dat zeker niet! Ze is altijd heel lief juist. Maar tegenwoordig kan je altijd even uitproberen waar de grenzen liggen toch? en ik leg altijd alles uit, zoek inderdaad ook naar de redenen waarom ze iets doet (ze kan al heel goed vertellen als er iets is) maar als je daarna ook nog expres gaat slaan om uit te proberen (lach op haar gezicht) dan is het wel een beetje klaar
Mijn meiden hadden het op die leeftijd echt niet begrepen en dus heb ik het nooit gedaan, maar mijn zoon is een slimme. Die gaat al af en toe op de trap sinds hij iets van 20 maanden is. Hij weet precies het waarom. Kan amper praten, maar in zijn taal versta ik hem prima. Hij moet van mij ook op de onderste trede zitten en zit dit echt uit te testen. Met 1 bil, op de tweede trap, of op de grond, steeds de kamerdeur open gooien... Hier is het geen 'afzonderen'. Hij zit er misschien 30 seconden (vanaf dat hij echt zit. En dat duurt soms best lang). Net lang genoeg om te resetten en een 'goed gesprek' met hem te kunnen houden.