Dames ik ben echt ten einde raad en zoek echt tips. Mijn dochter is in juli 2 geworden en ben al een tijdje bezig met de training. Als ze moet poepen, zegt ze na het beginnen met drukken meteen poeo en,ze weet waar ze uit plast en poept en geeft het aan. Neem haar elke keer mee als ik naar de wc moet, ze weet wat ik aan het doen ben en trekt dan door. Als ik haar op het potje zet word het krijsen, wc ver hoger ook. Vanmiddag begon ze met plassen dus ik zet haar snel erop, ze stopte meteen mt plassen en ging echt huilen. Na twee minuten eraf en ze laat alles weer lopen pff. Is ze er nog niet klaar voor of moet ik iets anders doen.?
Zeker nog niet klaar voor. Dat wat jij benoemt deed mij dochter al met 1.5 maat pas met 2.2 zei zei: ik ben geen baby maar meisje, geen luiers!. Zo onderbroek aan en laat ik lopen haar. Ze was binnen weekje zindelijk met paar ongelukjes af en toe maar eigenlijk gelijk kon ze 3-4 uur plas ophouden als we ergens waren. In begin liet ze iets lopen paar keren maar liep snel naar potje, broek uit en de rest uitplassen. Wc durfde ze niet eerst maar na een maand ook dat gewoon thuis en buiten huis. Ook ging ze gelijk zelf met papier afwegen plasje voor en achter zelf weggoien in wc en doorspoelen, handen wassen etc. Poepen komt altijd later want drang ophouden lastiger Ze kan hier nu pas na 2 mnd ophouden poep langer en dan nog steeds soms niet. Vind ze vreselijk als zeongelukje krijgt. Ik vraag nu amper of ze wil want ze wordt geirriteerd en zegt "nee" express. Dus ze gaat waneer ze wil. Ik zorg wel dat ze plast voordat we gaat naar buiten.
Zorg dat het potje/de wc een leuke plek wordt. Zet haar eens op het potje en lees samen een boekje, speel een spelletje, geef een doosje rozijntjes oid. Zo wordt het een leuke plek. Je kan dit op vaste momenten doen, bijv na het eten. Het boekje 'zindelijk is kinderspel' is fijn om te gebruiken. Met mijn zoontje zijn we zo vanaf 18mnd begonnen. Door omstandigheden heeft het een tijdje stil gelegen en zo'n 1,5 mnd geleden heb ik gewoon zijn luier uitgedaan en uitgelaten (enkel in bed nog). Hij was op dag 4 zindelijk.
Laat het even rusten en trek haar de luier weer aan. Wij zijn met 2,5 begonnen maar dit was ook te vroeg. Na 7 maanden hebben we het opnieuw geprobeerd. Hij was toen 3 jaar en 2 maand en binnen 3 dagen was het klaar.
Jep relax Hier ook weleens eerder geprobeerd, geen effect. Nu is ze bijna 3, en ze had het binnen een week door. Totaal niet moeilijk hoeven doen, ging echt vanzelf.
Ik zou het ook laten rusten. hier ook angst voor het potje en wc verkleiner gehad. Dus niks mee gedaan, wel het potje in de woonkamer gezet. na een tijd ging hij ermee spelen, dus vaak op zitten. Vorige week wilde hij buiten een luier hebben want hij plast niet graag in de vrije natuur potje buiten gezet en hij ging plassen, en nog eens en nog eens toen liet ik het weer rusten qua werk en slecht weer. Eigen luiheid beter gezegd gisteren weer geprobeerd en heeft de hele dag op het potje geplast. 1 keer 3 druppels in zijn onderbroekje. Nu gaan we doorzetten. Dus ze geven het echt zelf aan. Ik zou het compleet laten rusten want het potje moet een leuk iets zijn. Maar ik begrijp je ook wel. Het is nu handiger om ermee bezig te zijn dan in de winter maar tja, dat weten die huppelkes niet.
Bedankt voor de tips. Ik ga ook een ander potje kopen, ze is gek van disney princess en die heb je dr ook van. Maakt muziek etc. Misschien word ze dan wel meer gestimuleerd. Laat t nu ff rusten!
Ik heb ergonomische potje juist zonder poespas etc. Voor mij belaagrijk dat het comfortabel ziet en niet als lokmiddel werkt. Ik beloon ook niet.. Ik denk dat het komt waneer het komt en extra stimuleren met muziek etc niet nodig
Dochter is nu 3 en sinds deze week helemaal zindelijk. Ze doet alles op de wc en heeft geen luier meer snachts. En eerlijk, we hebben helemaal niets aan training gedaan. Alleen gevraagd af en toe of ze een luier wilde. Ik denk wel dat de peuterspeelzaal heeft mee geholpen. Daar gaan alle kindjes ongeacht luier of niet voor het fruit eten naar de wc.
Laten rusten. . Mijn dochter is 2,5 en er ook nog niet klaar voor. Zet haar wel regelmatig op potje of wc met verhogen maar doet er niets op. Probeer het over tijdje nogmaals. Komt wel als ze er zelf klaar voor zijn.