dokter ja of nee?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by angel1990, May 14, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. angel1990

angel1990 Actief lid

Dec 29, 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter was gister heerlijk buiten spelen maar heerlijk op blote voeten.
    Geen probleem wij zijn achter het huis bezig bestrating weghalen en opvullen net nieuw geel zand. Dus jullie kunnen raden hoe die voetjes eruit zagen!

Op een gegeven moment ergens tegen een uur of half 6 valt ze. Zegt oh mijn teen doet pijn en speelt verder. Dus heb ik niet gekeken want ze huilde niet!
    Maarrr ik zit later met haar binnen.. kleren uitdoen enzo om te gaan douchen zie ik bloed.. dus voeten nakijken.
    Zie ik een stukje vel van echt het topje van dr kleine teentje loszitten.
    Onder de douche gezet gezegd dat ze even dr voetje in een bakje moest doen en dat deed ze.
    Eenmaal schoon viel het best mee... al zit dat stukje vel los!!
    En komt er natuurlijk ondanks sokken en dergelijke smeer in.
    Probeer het goed schoon te maken maar is dit voldoende?

Of toch even langs de huisarts?
    Mijn vader (opa dus) schrok ervan op foto en zei gelijk dat ik morgen naar de huisarts moet gaan met dr.
    Mijn moeder zei ach komt wel goed...

help?

2. kris8

kris8 VIP lid

Aug 17, 2009
    8,032
    3
    36
    tja dat is wat latig te beoordelen zo van een afstand.
    Misschien eerst eens kijken hoe het er morgen uit ziet ? als je twijfelt gewoon even overleggen met je huisarts.

3. Elvis

Elvis Bekend lid

Oct 31, 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Waarom wil je naar de dokter? Vanwege de wond of vanwege het besmettingsgevaar? Ze is in principe ingeënt en zal dus geen nieuwe enting krijgen.
    Maak je je zorgen om de wond zelf, dan zou ik zeker even langs de ha gaan.

Succes!

4. angel1990

angel1990 Actief lid

Dec 29, 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik ben vrij nuchter op zich...
    Het wondje ziet er goed uit.. allang is t een beste plak vel die eraan hangt!
    Topje van kleine teen!

Maar er zit geen wondvocht het bloed niet...
    Ben eigenlijk alleen benieuwd of het goed genoeg schoon is

5. Elvis

Elvis Bekend lid

Oct 31, 2013
    826
    1
    16
    NULL
    NULL
    Bij twijfel zou ik altijd gaan. Dokters zijn sowieso veel voorzichtiger met kinderen. Eventueel bel je even met je ha om te overleggen.

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Pleister erop als het bloed en anders aan de lucht drogen en hiervoor zou ik echt geen huisarts inschakelen. Wat zullen zij hieraan doen? Ik denk niks.

7. Purk

Purk Fanatiek lid

Nov 19, 2013
    3,189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoveel mogelijk aan de lucht laten drogen, goed schoonmaken 's ochtends en 's avonds, en dan komt het vast wel goed hoor.

Mijn dochter heeft haar grote teennagel verloren en tot overmaat van ramp stootte ze toen haar nagelloze teen ook nog; veel bloed, lelijke wond. Huisarts wel laten kijken, maar die adviseerde dus wat ik hierboven al zei. We hebben een paar keer 's avonds even in biotex geweekt, verder dus niks. Is prima genezen, ze heeft ook weer een nagel nu :)

8. vaddie

vaddie Fanatiek lid

Nov 30, 2010
    4,016
    1
    38
    Female
    In de buurt van Utrecht
    Inderdaad aan het einde van de dag even laten weken in wat water, lekker veel op blote voeten.
    zou zelf het stukje huis wat af gaat vallen wegknippen als je dochter dat toe laat.

Als het wondje niet ontstoken oogt zou ik niet de huisarts bellen

9. angel1990

angel1990 Actief lid

Dec 29, 2013
    142
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties.

Heb wel de huisarts gebeld en de assistente had liever toch dat ik even kwam.
    Ouderwetse huisarts die vind het fijn onze gezichten af en toe eens te zien aangezien wij er nooit komen.
    Dus na de hele oh wat is ze mooi blond en wat ziet ze er goed uit blabla..
    Teen laten zien niet ontstoken, vel dood valt vanzelf af..

Op blote voeten.. loopt ze eigenlijk meestal nu door die gekke teen minder ivm rommel achterthuis. Lees; oude bestrating eruit dus 1 grote zandbak.
    Maar het lijkt verder geen pijn te doen!

Share This Page