Piratenfeest 5 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door juf Mariska, 2 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Hallo,
    Over een paar weken wordt mijn zoon 5 jaar. Hij mag dan wat kindjes uit zijn klas uitnodigen op zijn piratenfeest.
    Nu ben ik al leuke ideeen aan het opdoen via internet, maar wellicht hebben jullie ook nog leuke suggesties?!
    Ik ga in ieder geval alles thuis vieren. Dus waarschijnlijk wat ouderwetse spelletjes veranderen naar het piratenthema.
    Dus alle ideeen zijn welkom!
    Groeten, Mariska

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mij oudste heeft het ook gedaan. We hebben piraten t-shirts versiert (ik had een piraat erop getekend, zij ingekleurd en mouwen ingeknipt). We hebben gehaaienhapt, koekhappen met van die blauwe visjes.
    En natuurlijk de speurtocht, dat was het einde en hadden we nog wat drinken in gedaan, en de zakjes voor mee naar huis. We hadden vanaf huis overals rode lintjes opgehangen die ze moesten volgen. Tot ze uiteindelijk ergens in de struikjes van de speeltuin een stoere kist vinden.
    Die zakjes had ik ook zelf gemaakt, met een naam en piraat erop, als knikkerzak te gebruiken..

3. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Zoon had ook een piratenfeest. Uitnodigingen had ik zelf gemaakt. Papier oud gemaakt met theezakjes en rondom afgebrand. Dit opgerold en lintje erom.

Thuis spellen gedaan: ratten vangen (snoepratten happen) kanonskogels gooien (waterballonnen tegen papa) lopen met een piratenbeen (2 kindjes met de benen aan elkaar vast) dronken piraat ( beker water naar overkant brengen dmv hindernisbaan)
    Krokodil (eierwekker) zoeken ( zeer succesvol)

Vervolgens een speurtocht, de schat zoeken. Einde vd speurtocht lag papa, verkleed als piraat, snurkend tegen een boom met de schat.
    Hij was de piraat die de schat gestolen had. We hadden een heel piratenverhaal om de spellen en speurtocht heen.
    Was erg leuk. De kids gingen er helemaal in op. Dachten dat het een echte piraat was :)

Deel Deze Pagina