Welk fietsje zou jij kiezen?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door BeebieBeeb, 27 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Ben aan het kijken voor een fietsje voor mijn dochter.

Welke zou jij kiezen? En dan alleen omdat je die het mooist vindt of om een andere reden?

(OK, ze zijn allemaal fout roze, maarja zij wil dat graag ;))

nr1: bol.com | Yipeeh Spring Time - kinderfiets - 12 inch - Meisjes - Roze | Sport en...
    (90eu)

nr2: bol.com | Mulino Flowerie Meisjesfiets Roze 12 inch | Sport en Vrije tijd
    (70eu)

nr3: bol.com | Yipeeh Liberty Girl - Kinderfiets - 12 inch - Meisjs - Roze | Sport en...
    (deze is ergens anders voor 100eu te krijgen)

Ik neig gewoon naar de goedkoopste, maarja ik weet niet of ik dan weer de mist in ga en de fiets binnen 1 maand wegroest :D

Is er misschien ook iemand die 1 van deze fietsjes heeft en zo ja is het wat?
    Wil gewoon een leuk nieuw fietsje voor niet te veel geld, bij de fietsenwinkel in de stad vind ik ze gewoon te duur...

2. doedie1991

doedie1991 Bekend lid

28 mei 2014
    660
    0
    16
    Ik zou gaan voor t eerste model.
    Me broertje had twee jaar geleden soort gelijk model en zelfse merk toen hij 4 was en hij sjeesde er zo op weg haha. En roeste niet weg hoor hij heeft hem nog alleen is ie nu te klein. Dus hij fietste er goed op:)

3. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ik vind de 3e t mooist maar zou zelf een tweedehandse kopen via mp of een handelaar.

4. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Uhhh de gene die past.. mijn zoontje zou niet op die 3e kunnen omdat die hoger is qua model ivm bagagedrager.
    Dus het ligt er een beetje aan hoe groot je dochter is

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen

Waaraan zie jij dat dat model hoger is? Het is allemaal 12 inch? En door een bagagedrager is de framemaat toch niet groter?
    Passen gaat dus helaas niet via internet. ;) Ik heb wel gekeken bij fietsjes van neefjes en nichtjes dus ik weet dat ik zeker 12 inch nodig heb.

6. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Heb al gekeken maar er staat niet veel te koop hier in de buurt. Of het ziet er niet uit, of ze zijn veel te duur voor een tweedehandsje.
    Ik koop nu een fietsje, waar dochter 2 zeer waarschijnlijk ook gebruik van gaat maken, dus dat scheelt ook weer he.

7. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    De afstand van het zadel tot aan de grond, dat verschilt per fiets. inch blijft dan wel hetzelfde, dat is de maat van het wiel

8. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Klopt, maar dat speelt pas echt bij het zonder zijwielen fietsen, dan moeten ze goed met hun voeten op de grond kunnen. En dan merk je dat de ene fiets de andere niet is qua hoogte, Loekie is standaard wat hoger.

Zo heeft zoon nu een 16" terwijl hij er volgens de tabellen niet op zou passen met zijn 1.02... Klein frame merkloze fiets...

Ik vind de derde het mooiste en zou die kiezen.

9. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Ja en nee, want ze moeten wel kunnen opstappen, ook met zijwielen ;) of je moet ze er op tillen natuurlijk..

Mijn jongste is klein (92 cm) en kon lang niet op alle 12 inch fietsen stappen.

10. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wij hebben nr.2 hier thuis.
    Nu net 2 weken zonder rijwielen, en van sinterklaas gekregen.
    Erg fijn fietsje. Dochter is er dol op. Ze is3,5 jaar....

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zou voor een tweedehands gaan. Met deze fietsjes doen ze niet lang.
    Wij hebben hem ook tweedehands gekocht (zag er nog supernetjes uit) nu nog en beide meiden hebben erop gefietst. Julia fietst er nu nig op omdat we voor emma een grotere fiets hadden gehaald maar daar blijkt ze nog niet op te passen dus moet ze nog op de lagere (die julia anders nu zou krijgen)

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou voor de goedkoopste gaan ;) . Ze zijn allemaal leuk - en niet eens héél verschillend.
    Ik heb ervaren dat ze er toch kort op fietsen en eenmaal zonder zijwieltjes heb je kans dat de fiets toch snel beschadigingen krijgt (door vallen óf door dat je geen standaard hebt - overigens viel dochter hier in bochten soms ook mét zijwielen!) .
    Ik zou dus ook voor 2e hands gaan - maar als dat geen optie is, dan is 70 euro voor een nieuwe ook nog wel te doen!

Deel Deze Pagina