Het drama...cadeaus voor een 3 jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sarah84, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn wordt volgende maand 3 jaar, en omdat het dus steeds dichterbij komt, vragen mensen aan ons wat hij voor zijn verjaardag wil.

Nou is het (luxe)probleem, dat het mannetje gewoon echt al zoveel heeft!

In overvloed hebben we hier:
    -duplo
    -little people
    -puzzels
    -boeken (hoewel er daar van altijd bij kunnen, vind ik)
    -keukentje met toebehoren
    -zandbak
    -fiets
    -step
    -knutselspul
    -Thomas de trein (houtenspoor dingen)
    -Kapla
    -spelletjes (memory, domino, gezelschapsspellen)
    - en een beetje playmobile
    -auto's

Leuk dat we zo'n grote familie hebben, maar hij wordt echt te erg verwend!

Het goede nieuws is dat hij wel echt overal intensief mee speelt. Alleen de playmobile wat minder, maar dat kan ook doordat dat boven staat en hij er niet makkelijk bij kan.

Maar nu dus het drama, wat geven we hem voor zijn verjaardag en wat zeggen we tegen mensen die vragen wat hij wil??

Al twee cadeaus staan vast, van twee oma's. Een stoel van ikea voor op zijn kamer (die blauwe met een kap waar hij onder kan verstoppen) en Cranky (van thomas) voor bij zijn spoorbaan, die wilde hij zo graag.

Zou hij nog te klein zijn voor de gewone playmobile?

Plek voor een huisje in de tuin hebben we niet. Een watertafel zou best leuk zijn, maar ook daar is niet echt plek meer voor.

Wie heeft HET briljante idee???

(p.s. ik weet dat er al veel topics over zijn, maar daar staat steeds duplo,puzzels enz. en dat heeft hij juist al genoeg!)

2. kili

kili Niet meer actief

- Kaartje voor een musical, dagje uit ?
    Mijn zoontje vond dat erg leuk. Misschien wat mensen samen doen qua geld ?

- Doeboekjes voor zijn leeftijd ( met puzzeltjes) (kruidvat)
    - Tijdschriftabbo op bobo. ( of ander tijdschrift)
    - Leuke rugzak ( eerst voor dagjes uit, en later school.)
    - dingen voor meer in de tuin, schommel/glijbaantje ?
    (geen idee of dat wel past)
    - dingen om buiten te spelen: tennisrackets met bal.

Hopelijk heb je hier wat aan.

Groetjes

3. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    haba houten knikkerbaan. je hebt verschillende modellen

4. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Een abonnement op de dierentuin?

5. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hier ook een beetje dat probleem voor dochter die in aug 3 wordt en ook al heel veel heeft en we eigenlijk ruimte tekort hebben. Hier hebben we oa al bambino loco gevraagd en een peuter tijdschrift pompoen. Verder krijgt ze van ons de v tech digitale fotocamera aangezien ze elke keer die van ons wil hebben en rolschaatjes hebben we gevraagd.

6. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik zou inderdaad gaan voor uitjes. Buurman&Buurman = geweldig leuk.

Of een traptractor. Daar zou mijn zoon echt dolgelukkig van worden!

7. Queen

Queen Fanatiek lid

11 aug 2010
    1.067
    274
    83
    Of gewoon niks.

Ik vind het echt overbodig dat kinderen zoveel speelgoed krijgen. Laat ze lekker spelen met wat steentjes, stokjes, zand e.d. Veel beter voor hun creativiteit.

8. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    mijn jongen kiest ook altijd voor dat soort dingen ipv zijn eigen mooie speelgoed!

9. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Een fietsje. WIJ hebben carsfiets gegeven helemaal het einde. Knutselspullen, klei van playdoh lekker ontbijt maken etc. Auto Racebaan, knikkerbaan, dvdtje, loco, kleurboek, bestuurbare auto, parkeergarage, autowasserette, tankstation, brandweerkazerne/auto, speeltentje, autospeelkleed, tractor, step, minie skippybal.

10. Hier was naast Thomas de Trein ook Chuggington helemaal geweldig..

11. missymaaike

missymaaike Fanatiek lid

8 feb 2011
    3.738
    8
    38
    Vrouw
    flevoland
    een tractor met aanhanger....
    of andere buitenspeelgoed !

12. adi

adi Niet meer actief

Een fiets
    Leuke dvds
    Kleding

Over die abbo op en tijdschrift?? Lezen jullie kindjes van 3 een tijdschrift??

13. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hij doet wel alsof hij het leest of zo.hahaha. er zijn spelltjes, plaatjes om in te kleuren.knutsel dingentjes erbij.

14. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hij doet wel alsof.er zijn wel inkleur plaatjes,knutsel dingentjes, spelletjes

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    foto is ook n paar maanden oud.ik koop het omdat hij gek is op mickey mouse en little einsteins op tv

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.144
    8.876
    113
    Voor je zoontje om te krijgen niet zo leuk, maar misschien behalve wat cadeautjes ook geld of cadeaubonnen vragen als hij al zoveel heeft? Kun je tegen de tijd dat hij toe is aan iets nieuws iets kopen of je kunt iets groters kopen. Bv. een fietsje of desnoods een spelcomputer ofzo.

J. krijgt trouwens ook van Vtech een videocamera/fototoestel.

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Kaartjes voor een musical of ies is erg leuk! Die onthoud ik!

Rugzak heeft ie, van Thomas uiteraard, een glijbaan ook, schommel past niet. Loco heeft ie ook...zucht...knikkerbaan en rolschaatsen idem..

Een tijdschriftabbo is ook erg leuk!
    Een abbo op de dierentuin misschien ook wel, die ga ik overleggen.

Niks??? Nee, dat vind ik niet leuk. Ik vraag ook niet om grote cadeaus, maar om iets leuks. Hij speelt in de zandbak met zand en steentjes, en stokjes liggen ook genoeg in de tuin, maar om dat nou in een doos te mikken en te geven, niet mijn ding.
    Dat hoort bij een kinderverjaardag vind ik persoonlijk, als er de mogelijkheid toe is uiteraard....

Dat fototoetsel is ook wel leuk, maar ik ben zo bang dat zo'n duur dan maar in een hoekje wordt gemikt.

Ik las ok nog een trapauto of iets. Dat is ook een leuke, dat kunnen we met meerdere mensen doen. Ben ik ook gelijk van dat probleem af! Haha!

Kleding krijgt hij trouwens ook al van iemand, een setje, is hij ook meestal helemaal blij mee.

Cadeaubonnen vind ik ook wel leuk, maar ik vind het zo lastig wat we er dan later mee moeten kopen. Een spelcomputer wil ik de aankomende jaren nog niet, een fiets heeft ie, en andere grote/dure dingen hoeven van mij niet.

18. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja playmobil was hier met 3 jaar al erg geliefd... En het zijn dan geen steentjes en stokjes maar ze speelt de hele wereld dus genoeg crea wat mij betreft.

Wij vragen ook elk jaar knutselspullen... Die gaan tenslotte vanzelf op.
    En afgelopen jaar kreeg ze heel toevallig ineens 3 pyjama's...
    Was ze super blij mee ook nog :)

Maar het is wel lastig... Al ben ik geen enorm voorstander van enkel buiten spelen... (zeker omdat dochterlief dat zelf ook niet zo graag doet tenzij heel mooi weer)
    Het is wel zo dat ik vind dat wij veel te veel speelgoed hebben...
    (ook hier grote familie... En vaak pakken ze flink uit bovendien)

En wat ik dit jaar nog op het verlanglijstje heb staan zijn fietsversiersels...
    Van die slierten voor aan het stuur en gekleurde kralen (spookies noemden wij het vroeger) voor op de spaken.
    Dat vinden jongetjes vast ook leuk!

19. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.320
    238
    63
    Magnetibord, ministeck pins, kassa en winkelspulletjes. Poppenkast, werkbank, krijtbord, verkleedspullen.

20. joycje

joycje Fanatiek lid

21 aug 2009
    1.079
    0
    0
    Leuke ideeën komen er voorbij.. Ik heb er ook nog twee :).. Waar Mike erg veel mee speelt is K'nex junior.. (zie foto als 't lukt.) en Magnetics.. Succes verzekerd!. En wanneer meerdere mensen er iets van geven heb je een leuke hoeveelheid om veel dingetjes mee te maken!.

Bijgevoegde bestanden:

Deel Deze Pagina