Mijn zoontje zegt elke dag ''Mama ik ben zo moe". Hij slaapt (klokje rond), eet en drinkt goed. Na school doe ik het huis rustig aan voor hem maar hij blijf moet. Komt dan ook echt bij me hangen met knuffel en speen. Slapen wilt hij helaas niet meer tussen de middag, gebeurt echt sporadisch (hoe schrijf je dat ) dat hij een dutje doet. weet niet zo goed wat ik hier mee aan moet. maar naar de huisarts?? bloedprikken??
Denk dat het even een leeftijd is, ons zoontje van 3,5 doet hetzelfde. Moet ik bij zeggen dat hij nog maar enkele maanden van zijn middagslaap af is.
hier slaapt zoonlief al een jaar niet meer in de middag eigenlijk. Hij wil ook altijd snel naar bed. Half 7 ligt hij dan al meestal wel en slaapt dan de hele nacht gewoon door
Hier ook een peutermeisje van 3,5 die regelmatig zegt, mama ik ben moe. Ze slaapt, sinds +/- haar 3e verjaardag, eigenlijk niet meer ;s middags. Ik denk idd dat het een 'fase' is en dat het vanzelf weer overgaat?
Heel toevallig dit topic. Ik wilde namelijk een zelfde topic openen. Mijn zoontje (volgende maand 3,5) is ook steeds heel moe. Ik vroeg mij af of het een fase zou zijn. Ik blijf even meelezen
Ik heb een dochter van 2,5 die overdag vaak zegt dat ze moe is.. Ook haar middagslaapje is ineens langer, ze oogt ook moeer maar is en blijft wel zo actief als altijd... Misschien een fase? Of groeispurt?? Als het te lang duurt dan zou ik bloed laten prikken...
Hier ook een moe meisje van 3,5. Je ziet haar bijna langer worden dus ik denk dat het daar aan ligt. Ook klaagt ze over zere benen, ik denk groeipijn.
groeispurtje!? mijn zoon heeft dit vaak. weken 1 brok energie en inene heel erg moe! dan zit hij in de groei en komt er weer wat lengte bij. blijkbaar kost dit veel energie van het lichaam. Mijn zoon is dan erg moe, eet veel en klaagt over pijnlijke voeten e benen... ik herken het nu meteen. duurt paar weken en dan is het weer over. ben al eens wezen bloedprikken met hem, was hij ook zo extreem moe denk zo rond zijn 3e verjaardag, kwam niks uit en inene was het voorbij en zoonlief een maatje groter in de kleren
MIjn dochter is net drie en is ook vaak moe, wil helaas ook 's middags niet meer slapen. (wel bij de gastouder trouwens... grrr) Vanavond was ze strontvervelend en wilde zelf naar bed?! Het zoontje van mijn vriendin 3,5, is ook steeds erg moe. Hij en mijn dochter eten allebei ook goed, dus ik denk idd aan een groeispurt. Dat vraagt ook veel energie. Maar mocht je het echt niet vertrouwen zou ik naar de huisarts gaan, al is het maar om je gerust te laten stellen.
Hier ook een kind van (bijna) 3,5 die opeens erg moe is. Ze slaapt sinds afgelopen december (toen was ze ruim 2,5) niet meer overdag, maar sinds een week of twee breng ik haar 2/3 keer per week tussen de middag weer naar bed en dan slaapt ze ook gewoon 1,5 uur oid.
Misschien stomme opmerking, maar je kunt ze toch ook gewoon naar bed brengen, ook al 'wil ze zelf niet'? Hier kan ik het ook goed merken als mijn zoontje moe is, die wil ook nooit naar bed, maar als ik hem in bed leg, is ie in no time in dromenland! Je kunt het altijd proberen toch? Oh, hier ligt ie dan ook nog wel zeker 2 tot 3 keer per week 's middags in bed hoor! Maar volgens mij is dat een uitzondering, als ik het hier zo lees allemaal.