hoi meiden hier kort mijn verhaal maar ben dus op zoek naar lotgenoten die mij een beetje wijs kunnen maken wat me te wachten staat vorige week is voor ons bevestigt dat onze dochter van 4 adhd heeft ! we hebben al een traject van een jaar achter de rug waar eerst gezegt werd dat ze een regulatiestoornis had en met een beetje structuur het wel goed zou komen,in eerste instantie leek dit ook zo, maar alles verviel terug in het oude ritueel en de onrust bleef groots bij onze dochter, prikkels die ze niet kan verwerken druk dat ze bleef en vooral nog veel huilen, en onze zoon die haar gedrag ging kopieren, het was niet meer te doen thuis toen ik besloot om een second opinion aan te vragen, mijn gevoel werd bevestigt ! onze lieve dochter heeft adhd ! en nu nu vinden ze het belangrijk dat er voor heel het gezin rust komt aangezien we al jaren aan het tobben zijn, rust betekent medicatie mijn gevoel is zo dubbel! ene kan eindelijk kunnen we stapjes verder, en komt er rust waar we zolang naar verlangt hebben, maar aan de andere kant moet ze nou echt heel de leven lang medicatie gaan slikken? dat valt me zo zwaar!
ik heb dan net een zoontje van 2 jaar en een maand oud en wij denken zelf ook dat hij hdhd heeft maar we kunnen het nog niet laten onderzoeken... Wij merken gewoon dat hij heel druk is en vooral als hij suiker op heeft is die dubbel zo druk en niet meer te houden..... daarom is suiker bij ons verboden.. maar dan is die nog druk drukker als een normaal leeftijdsgenootje... en omdat ik zelf met een hdhd persoon vroeger ben omgegaan herken ik veel dingne terug in me zoontje... Het is niet leuk maar je kan er alleen wat aan doen om die rot pillen in te nemen Ik haat medicatie ben al antie paracetemol of welke medicijn er ook bestaat,... maar als ze helpen zou ik ze zeker laten innemen om rust in het huis te krijgen....
Medicatie is een hulpmiddel maar zeker niet het enige wat ze kunnen doen. Nu is ze nog erg jong, dus zou je met een behandelaar kunnen gaan bekijken waar ze behoefte aan geeft. (dagritme, structuur op school, enz). Uiteindelijk heeft medicatie vaak wel nut, maar niet zonder dat zij bepaalde dingen gaat leren. (hoe krijg ik rust, hoe kan ik leren plannen, hoe gebruik ik een agenda, hoe kan ik werkjes af krijgen enz. Dit is natuurlijk voor later.) Bedenk aan de andere kant wel dat de medicatie inderdaad voor rust kan gaan zorgen, ook voor haar. Ik hoor vaak van volwassenen die nu pas de diagnose ADHD hebben, dat ze vroeger als 'vervelend' bestempeld werden, ondat ze co druk waren. Dat wil je ook niet voor je kind... Erg dubbel dus. Ik geloof niet in alleen een pilletje, maar dat pilletje kan wel veel schelen! Voel je als moeder in ieder geval niet schuldig; het komt wel goed. Kijk vooral naar alle fantastische dingen die zij kan. (ik hou van ADHD-era!!)
dat is nog niet bekend morgen komt onze zorgcoordinator weer en worden we aangemeld bij alles kids omdat daar een goeie kinderarts is, wel heeft ze gezegt dat het gerust nog even kan duren denk zelf eerder aan oktober voordat er plek is bij de kinderarts
het enige is die dingen hebben we al geleerd ! structuur enzz,, heb al een jaar een traject achter de rug het heeft een paar maanden geholpen om een beetje rust te krijgen maar ze bleef zo druk weet ook wel dat medicatie nu beter is alleen voelt het zo dubbel! ben zelf ook heel voorzichtig met paracetamols innemen
je zou ipv medicatie ook eens kunnen kijken of je in het programma kunt komen waarbij dmv voedsel eliminatie en dan geleidelijke introductie wordt gekeken waar je kind gevoelig voor is. Dit is geen alternatieve therapie, er schijnt in NL een kinderarts of dietiste of iets in die richting te zijn die heel goede resultaten haalt met dit programma. Ik zal eens kijken of ik kan vinden om wie het gaat.
uik heb een stuk in de libelle gelezen daarover maar het is niet helemaal goed bewezen is dat het echt werkt, en sorry mijn engels is niet echt goed, dus bedankt voor de link
Kan me zo goed voorstellen dat dit moeilijk is! Bij onze zoon is het nu nog een spanningsregulatiestoornis, maar ik vermoed dat dit ook adhd is. Er is inderdaad een onderzoek geweest naar de invloed van voeding op adhd. Hier zijn hele goede resultaten mee behaald. Het kost best wat geld, maar sommige verzekeraard vergoeden het (als het niet standaard is, kun je om een uitzondering vragen). Meer info: Arts, en op zoek naar een nieuwe uitdaging? | ADHD Research Centrum Veel sterkte
Als je nu met medicatie begint betekent dit echt niet dat ze er voor de rest van haar leven aan vast zit hoor. Even rust creeren in het gezin klinkt mij heel logisch, als alles weer goed op de rit is en ze wat ouder is kun je kijken hoe het zonder medicatie gaat
bedankt heb het inmiddels kunnen laten bezinken en rust is belangrijk dochterlief komt al 2 dagen thuis van school met de mededeling dat het zo druk is in haar hoofd
gebruikt je zoontje medicatie? en is die daardoor echt een heel ander kind geworden of heb ik nou een heel selcht beeld van de medicatie (lees suf worden enzz)
hij gebruikt medicatie nu sinds half jaar denk ik ongeveer en hij is idd een heel ander kind als de medicatie werkt, maar dan wel in de positive zin hij zit veel beter in zijn vel is gelukkiger en het gaat nu goed op school. Daarvoor....was het drama thuis en op school vooral voor hem maar ook de rest van het gezin leed eronder. Ze vonden hem nog jong voor medicatie dus wij gewacht tot voor hem de druk te hoog en hij er onder ging lijdenwerd en toen na was het een wel overwogen beslissing waar ik geen moment spijt van heb gehad. Wij ons niet verdriept in de voeding maar veel suiker en blauwe kleurstof en taxi is bij ons funest. Loop jij bij jeugdzorg of bij een orhopedagoog-buro??? In het begin is het zoeken toen was hij tijdens 1 e en 2 e pil duf maar door de eerste eerder te geven en de 2 e later gaat dat nu goed. Zie dat jouw dochter ook nog heel jong is..waar lopen jullie tegen aan als ik vragen mag??
wij hebben eerst bij lucertis kind/jeugdpsychiatrie gelopen en lopen nu bij integrale vroeghulp en voor de medicatie gaan we naar de kinder arts van alles kits! fijn dat voor jullie de medicatie positief helpt! de HA vind N ook te jong! ben benieuwd wat de kinderarts zegt want het is voor N echt geen doen meer ! en nu met school helemaal niet meer hier lijd het gezin er dus ook vreselijk onder ! hier krijgt ze zo weinig mogelijk aan suikers en N heeft vooral thuis er heel veel last van zo erg dat ze thuis komt en vertelt dat het zo druk is in haar hoofd ! hoe heb jij de tijd voor de medicatie ervaren merk nu echt dat het me gaat opbreken waar we vooral tegen aan lopen is dat haar buien zo extreem zijn ze kan vooral thuis uit de bocht schieten we kunnen haar niet iets op een normale manier uitleggen omdat zij dan al iets anders in haar hoofd heeft en ze dus heel slecht luisterd! en dat ze dus zo snel overprikkelt is dat als we ergens zijn geweest we 4 dagen met een "onhandelbaar" meisje zitten wat er eigenlijk helemaal niks aan kan doen dat ze zo doet omdat ze helemaal overprikkeld is en dit vanaf baby af aan al we zaten met een 3 dagen oude baby wat al helemaal overprikkeld was van alle mensen gevolg tot 3 uur snachts op zitten tot ze gekalmeerd was zo kunnen we nog even doorgaan met dingen niet opzettelijk kapot maken ! haar broertje onbewust pijn doen altijd de aandacht willen en last but not least ontzettend druk!! net eeen wervelwind
bij jullie klinkt het hefitiger als bij ons....en ik vond het bij ons al zwaar.... Als baby was L heel makkelijk maar wel heel ondernemend en onderzoekend. Kon nergens van afblijven of stil zitten, zag alles en had alles in de gaten maar echt gedrags problemen had hij niet. Tot hij naar school ging en daar niet echt kon aarden opgegeven moment van ene klas naar andere overgeplaatst maar ook dat hielp niet voldoende. Toen het traject in gegaan en bleek dat hij een flinke concentratie stoornis had die later waarschijnlijk adhd zou gaan heten en daarbij is hij hoger begaafd en ze vemoeden hoogbegaafd maar door zijn gebrek aan concentratie heeft hij een enorme kloof tussen verbaal en preformaal waar hij echt flink last van heeft. De tijd voor de medicatie was zwaar en hefig ook omdat je niet weet wat er mis is, maar nu met medicatie is het nog wel hefig hoor zodra het uitgewerkt is kan hij echt slecht momenten hebben maar gelukkig is dat nu niet meer de hele dag en gaat het op school echt super goed. Mede omdat hij nu eindelijk de uitdaging krijgt die hij nodig heeft in groep 3. Ik het ooit als tip gekregen het boek alle honden hebben adhd te lezen en dat was echt een ogen opener, alles was zo herkenbaar...kan je dat boek echt als tip geven. Makkelijk te lezen omdat het zinnen zijn met daarbij een plaatje van een hond. bol.com | Zoekresultaten: alle honden hebben adhd | Algemeen zou jij ook wel veel van in herkenen denk ik. Wij gaan naar een praktijk die ook samen werkt met alles kids!! Onze praktijk zit in denhaag en de ka heeft dan een dag per week daar spreekuur.