De "zoete hap" om 8 volgt in principe direct op zijn boterham( hij wil het liefste niet ontbijten dus doet er altijd nogal een tijd over) . En dit is dus geen maaltijd of hele bak ontbijtgranen zoals nu gesuggereerd wordt, maar echt maar drie happen. (Ongeveer 40 calorieën) maar dit is dus hetzelfde eetmoment. Het chocolaatje bij de thee zou ook verplaatst kunnen worden natuurlijk. Maar na het fruit nog meerdere koekjes of paaseitjes dat kan hier dus echt niet!
Jeetje, wat vervelend. Ik weet er alles van , niet zo makkelijk opgelost... Mijn zoontje was een flinke baby, een nog veel flinkere dreumes en toen hij 3 jaar was, kreeg ik voor het eerst te horen dat zijn BMI te hoog was. Een factortje aanleg, papa en mama zijn ook niet de smalsten. Daarnaast toch voor hem net te weinig beweging en te veel eten. Wat wij gedaan hebben: - buggy weggedaan, verplicht alles lopen - max een klein bekertje (slap) roosvicee sap per dag (150 ml), een klein bekertje melk (150 ml) en voor de rest alleen water. - max 4 bruine boterhammen per dag - 1-2 stuk fruit (niet vaker dan 1-2 per week banaan of druiven) - tussendoortje (onbeperkt) komkommer met rijstewafel/soepstengel (af en toe koekje, snoepje of chipje) - 1 bordje avondeten met beperking in aardappelen/vlees, onbeperkt groenten - alleen nog klein schaaltje magere yoghurt als toetje (ca 150 ml) - na warme maaltijd niets meer Op feestjes of feestelijke dagen hebben we hem gewoon mee laten doen met snoepjes, cake, fristi e.d. maar dan nog wel een beetje met mate. Ook aten we zo af en toe wel frietjes, pizza en andere ongezonde kost. Ik vond dat wel belangrijk dat hij zich niet echt 'beperkt' voelde en ongezonde dingen niet als 'verboden' werden gevoeld. In het begin waren we streng hierin en met resultaat, hij ging harder de lengte in dan gewicht en hij is ergens na zijn 5e verjaardag in de 'gezond' BMI gekomen en eerlijk gezegd wordt hij steeds een beetje slanker. Vanwege medicatie wordt hij regelmatig gewogen/gemeten, zijn BMI is in de loop der jaren gezakt van 18,7 naar 16,1... (ik ben nu helemaal zo streng niet meer, overigens) Ik wil je veel succes wensen, want het is erg lastig...
Bedankt! Vanaf dat hij kan lopen loopt hij alles zelf, hij wilde namelijk helemaal niet meer in de buggy. Dus dat kwam goed uit. ik heb ook bijgehouden hoeveel ml roosvicee hij krijgt. "Normaal" 25 ml per glas. Hij krijgt 6 ml op 250. Dus met zijn twee grote bekers zit hij op 12 ml (echt afgemeten ). Dat is dus eigenlijk nog minder dan een half glas per dag en verder water en thee idd. Blij om te lezen dat het met jouw bovenstaande "schema" goed is gekomen. Zelfs met af en toe pizza of frietjes
tja mijn kind van 3,5 weegt 19,9 en is 101,8 cm en wat ze eet ! nou niets,,, sochtends 1 boterham en 1 beschuit met kaas, melk thee oid, smiddags een liga met der zusje lunch 2 boterhammen ( beleg is verschillend , en brood gaat nooit op ) daartussen fruit avonds prak , 2 aardappels grote schep groente en vlees wilt ze niet daarna danoontje tussendoor drinkt ze melk thee water of soms aanmaak siroop snoepen doet ze amper pannenkoeken en patat lust ze niet en wij zijn ook niet klein en mager ik heb het ook al 1000 x gezegt ik let niet eens meer op het cb ze lullen maar een eind weg ik weet wat mijn kind krijgt
Nou volgens mij eet hij goed en gezond. Hij beweegt goed en veel. Ik zie geen probleem eerlijk gezegd. Laat je niet te onzeker maken door het CB met hun grafiekjes, de gemiddelden moeten ergens vandaan komen namelijk. Mijn oudste weegt bijna 17 kg bij ongeveer 100 cm en dat was ook aan de zware kant zeiden ze. Ik vertelde dat in de familie en iedereen lag dubbel. We keken naar die jongen en inderdaad ziet hij er niet mager uit maar ook niet zwaar. Gewoon, normaal en gezond. Mijn jongste weegt 13 kilo bij zon 80 cm en die heeft wel echt dikke billen. Maar ook hij eet niet stelselmatig te veel en rent graag rond. Ik let erop maar ga er ook niet om stressen zolang ze er niet dik uit zien.
ratatosk; onze kinderen wegen allebei precies hetzelfde Lovepeet; bij jou dus ook net zo, ik hoop gewoon dat het eind het eind van de rit resultaat oplevert Diksap/roosvice valt reuze mee als je de kcal telt. Hier ook maar een maar ml en dan is het maar 25 kcal per glas. In thee met ene scheut melk zit meer inderdaad loze kcal maar ja alleen water en droog brood doen we zelf ook niet dus waarom mijn kinderen wel.
Klinkt misschien raar, maar ik vind het toch fijn om te weten dat wij niet de enige zijn. ... en ja het cb is dol op grafiekjes en gemiddelde. Kreeg namelijk ook commentaar odmdat mijn dochter te klein is. Niet te licht, maar te kort. Tja pokon lust ze niet....
Huh teveel eetmomenten? Wat een kul... Forlax!! Echt mijn meisje ging rustig een week niet met alle gevolgen van dien. Nu krijgt ze forlax en het eindelijk beter! Veel laten drinken en hier ook geen zuivel. Ja danoontjes idd. Nou heeft mijn dochter geen overgewicht, maar ik wel. Dus let net als jou erg goed op wat ze eet. Ze zijn zo jong en ze mogen echt wel wat reserves hebben met al die toekomstige groeispurten! CB is compleet doorgeslagen op dat vlak. Laat ze dat roken bij kinderen eens aanpakken. Ik zou mij drukker maken om de obstipatie. Vraag eens een verwijzing voor de kinderarts
Ik las gisteren over een meisje van 2,5 dat 10,5 kilo weegt. Dat wogen ze hier rond hun eerste verjaardag En dan ben ik (zeker bij de eerste) ongelofelijk streng geweest qua eten. Hij heeft nog geen soepstengel gezien! Nou is hun vader wel bijna 1.90m en zon 90 kilo. Ik zie bij mijn dochter (met een vader van 1.70m en 65 kilo nu al verschil.
Mijn zoon kan ( gelukkig) eten wat hij wil maar komt dus sinds zijn 1e verjaardag weinig bij. Maar hij zat op het gemiddelde tegenover zijn lengte.
Ratatosk: dat was waarschijnlijk mijn jongste dochter. Bijna 2,5 10,4 kilo maar ook maar 84 cm dus wel redelijk in verhouding( lopen bij ka ivm KMA maar nu ook voor de groei ) oudste dochter is net 4 jaar 98 cm en 12,9 kilo ook een klein smal meisje( loopt bij ka ivm hartafwijking). Mijn dochters eten de hele dag vanalles en ook regelmatig ongezonde dingen. Ze vragen om de 1,5 uur om eten( fruit brood etc) Mijn zoon is nu met bijna 2 maand net zo groot en zwaar als zijn zussen met 6 maand waren die zit weer ruim boven het gemiddelde als hij zo door groeit is hij met 1 jaar een kilo of 11/12 Ts: ik weet echt niet wat je nog kan veranderen aan zijn voeding.