Bedankt voor je adviezen! Dat het zo heftig is, is sinds enkele weken. Goed idee om wat te eten voor hem klaar te leggen.
Bedankt voor je reactie! Rot dat jij nu ook middenin zo'n fase zit. Hopelijk wordt het bij jou ook snel gezelliger in huis. Bedankt voor je adviezen!
Bedankt voor je berichtje. Haha jij ook al zo'n stuiterbal in huis Bedankt voor je adviezen! Daar kan ik zeker wat mee!
Slaapt hij nog overdag eigenlijk? Misschien eens proberen om ermee te stoppen dan? Verder, wij hebben die periode ook gehad (en nog steeds). Consequent zijn (tot vervelens aan toe).ik heb hem wel eens naakt teruggelegd in bed. Het helpt helaas niet altijd. Mijn zoontje heeft de laatste weken het "grote mannen uitrust t-shirt" aan in bed. Dan voelt hij zich belangrijk en dat helpt een beetje. Verder als hij overdag "vervelend" is, probeer iets te zoeken waar hij rustig van wordt. Puzzelen, kleuren, paaseieren zoeken in de tuin, geen idee. Regelmatig laat ik alles uit m'n handen vallen om hem op een kleed over de vloer door de huiskamer te trekken. Of even samen met de bal spelen, etc. Verven helpt ook maar is niet handig met het broertje erbij. Dan is hij even "gereset" en kan weer door met normaal doen. Het wordt beter maar het is een lange adem....
Weet je wat het is? Hoe bozer je wordt,het werkt gewoon niet ( ik word nog steeds wel boos hoor ) Sommige kinderen zijn zwaar onder de indruk maar die van mij niet, op de gang zetten/stoel werkt hier niet. Dat kun je duizend keer doen maar het werkt echt niet. Heb hem ook een keer uit pure frustratie een tik op de kont gegeven of in zijn bovenarm geknepen: met als enige resultaat een hysterisch kind en een moeder die zich zwaar schuldig voelt omdat ze iets uit onmacht doet Hij wilde net niet slapen en was een partij vervelend... dan zeg ik Doei!!! Je redt je maar, en ben gaan stofzuigen enz.. nou dan wil hij wel ineens... hij trouwens net 5 jaar. Hij is inmiddels al 7 weken schermloos ( telefoon/tablet) omdat hij zijn haren niet wilde laten knippen. Dus dreigementen helpen ook niet. Hij zegt gewoon doodleuk dat hij geen tablet meer wil. Voor de rest is het bijna altijd een lieve kleuter en gelukkig is het wel een brave Hendrik op school en op de opvang
Bedankt voor je reactie! Goed idee ook van het CB! Gisteren en vandaag heb ik veel complimentjes gegeven en het lijkt nu een beetje de goede kant op te gaan.
Bedankt voor je reactie! Goed idee om hard te gaan focussen op het zindelijk worden en wat meer verantwoordelijkheid te geven. Hij lijkt nog zo klein maar kan al zoveel. Dank je!
Bedankt voor je reactie. Hij slaapt nog steeds overdag, meestal zo'n 2 uur. Eerst 's ochtends maar nu meer richting de middag. Als hij niet slaapt is hij ontzettend moe en heel boos en huilerig. Ook is hij dan uren wakker 's nachts. Dat is bij hem altijd al zo geweest, hoe minder hoe overdag slaapt hij minder hij 's nachts slaapt. Ik heb dus nog niet het idee dat hij er klaar mee is. Wel kan ik ernaar kijken om het slaapje langzaam aan korter te gaan maken. Meer dingen samen doen is zeker een goed idee, bedankt!
Wat moeilijk ook allemaal bij jou! Je valt je dan zo machteloos hè! Ik hoop voor je dat het bij jou ook snel beter wordt! Fijn om te horen dat hij vooral een lieve kleuter is!
Bedankt allemaal voor de reacties. Veel nuttige tips waar ik zeker mee vooruit kan. Gisteren was een gezellige dag met een lief jongetje en vanochtend werd hij vrolijk wakker en was hij erg gezellig. Dit terwijl hij al weken boos en brommerig wakker wordt. Echt genieten zo. Nu zijn ze beide even uit logeren dus kunnen wij even bijkomen.
Valt wel mee hoor, gewoon een eigenwijsje en verder zo’n heerlijke knuffelkont! Fijn dat je gisteren zo’n fijne dag hebt gehad!