peuter, 3,5jr ineens onvermoeibaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door goblins, 18 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Onze zoon is ineens innen 2 dagen onvermoeibaar geworden.
    Gisteren sliep hij om 23:00u pas en was om 05:00u weer wakker.
    De dag daarvoor ook al zo vroeg wakker en wilde niet naar bed.

Ik heb een wandeling gemaakt van ongeveer twee uur, hij heeft gerend, gespeeld, gefietst, en nog niet moe.

iemand hier bekend mee?
    als ik google kom ik alleen maar zaken tegen over hoogbegaafdheid en ik zie dat echt niet terug bij mijn zoon.
    (al verwachten we wel dat hij slim is, maar zeker niet hoogbegaafd).

Wij zjn in ieder geval helemaal overdonderd door dit gedrag.

Hij is altijd erg volgzaam geweest, hij begint wat eigengereider en eigenwijzer te worden, maar dat is logisch, maar dat hij ineens onvermoeibaar is is ons compleet onbekend.

Iemand tips?

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Misschien heeft hij besloten dat slapen voor watjes is ?
    Dat hij wel wat beters te doen heeft, namelijk de wereld veroveren :), en dat hij zo dus niet tot rust kan komen ?
    Ik roep ook maar wat hoor, maar verder heeft geloof ik ook niemand een idee :(.

Hier hielp het wel om duidelijk te maken dat ze niet hoefde te slapen maar wel rustig in bed moest blijven, dan rust ze in elk geval nog uit. Ik weet niet of hij de boel op stelten zet of gewoon alleen maar wakker blijft.
    Een slaaptrainer werkte ook wel: als het schaapje slaapt blijf je rustig in bed.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.314
    10.281
    113
    Heel herkenbaar met 1 verschil, onze zoon is altijd onvermoeibaar geweest.
    Deze vakantie hebben we hem redelijk moe kunnen krijgen, we hebben gelopen in de bergen in oostenrijk, per dag liep hij tussen de 8 en 15 km. (4jaar)

Hij vraagt ook erg veel waarom is.... en nog een moeilijke vraag waarom... constant dingen vragen en willen weten. Hij loopt ook voor maar we hebben afgelopen week ook een echte piek. Weinig slapen, veel doen en heel erg veel praten. Naast dat we lichamelijk moe waren nu ook geestelijk.

Onze zoon loopt ook voor maar met sprongen is het echt erger. Brutaler, sneller boos, weinig slapen, weinig alleen doen, meer haperen.

Deel Deze Pagina