Mijn zoontje heeft sinds gisteren een koortslip. Vandaag zit er al een blaasje op. Ik heb er zelf helemaal geen ervaring mee. Mijn man en zijn moeder hebben het. Wat kan ik nu doen? Ik heb de HAP gebeld en ze zeggen: niets doen. Niet smeren en vanzelf in laten drogen. Maar hij heeft er wel last van. Hij zit er steeds met zijn tong aan, dus zo droogt het natuurlijk niet in. Ik las hier ergens dat je Sudocrem kunt smeren. Dan zou het eerder indrogen. Smaakt ook vies, dus hopelijk blijft hij er dan ook vanaf met zijn tong. Hebben jullie meer tips? Oja en we hebben ook een baby van bijna 6 maanden en we zijn nu heel erg aan het opletten, dat hij hem niet kust. Heel lastig, want hij houdt heel veel van kusjes geven en knuffelen.
Het is en blijft heel lastig. Ik heb het zelf en hoe voorzichtig ik ook ben helaas heeft mijn oudste heeft het sinds kort ook. Bij haar behandel ik het niet, als ze het heeft is het al te laat. Zodra het weg is tandenborstel weggooien, idd blijven opletten dat ze niet kussen en knuffelen