Misschien een domme vraag maar slapen jullie peuters nog in een slaapzak? Ik heb een vriendin en haar kindjes (2-ling) zijn ook net 3 jaar en die slapen niet meer in een slaapzak, dat vond ze zo dom. Echt iets voor baby's vond ze. Maar ons meisje is altijd erg koud 's ochtends dus doe haar altijd een slaapzak aan. Maar wat doen jullie? En omdat ze koud is, wil ik haar eigenlijk een slaapzak met mouwen aandoen maar is dat nou verstandig? Zou ze er zelf zo'n last van hebben of is dat maar mijn idee? Kan er niet echt een mening over vormen nl. Misschien ben ik wel te overbezorgd ofzo?
Bij ons heeft onze dochter vanaf haar 1e verjaardag geen slaapzak meer aangehad (ze werd ontzettend gefrustreerd van de bewegingsbeperking). Maar ze heeft het ook nooit koud of iets.. 's Winters had ze gewoon een pyjama aan met lange mouwen en evt. een pyjamabroek. Als jouw dochter het fijn vindt laat je hem toch lekker aan en ga je toch over op een met lange mouw. Ze kan vast zelf ook aangeven of ze het nog wil of misschien liever een pyjama aan heeft met een lekkere warme deken of iets..
Dat moet je zelf toch weten, prima toch?! Als juw dochter daardoor lekker warm blijft 's nachts waarom niet? Mijn dochter wil sinds een aantal nachten geen slaapzak meer aan. Maar als het kouder wordt 's nachts en ze wil dan wel weer een slaapzak aan, dan mag dat hoor, lekker behaagelijk toch?
Ik zeg gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Als iemand anders het anders doet prima, jij doet het zo. Jou meisje heeft er geen last van toch? dan zou ik mooi de slaapzak aanhouden hoor, worden ze ook niet koud. Mijn zoon sliep met net 3 jaar nog in een slaapzak, toen was het eens zo warm (ergens in juni) toen heb ik hem de slaapzak uitgedaan en niet weer aangedaan... Ik heb ze nog wel en als het heel koud wordt dan denk ik dat ik hem gewoon 1 aan doe om warm te blijven. Ik heb er geen problemen mee en jij moet je er niks van aantrekken het is jou meisje en jij bent de mama toch? Niks van anderen aan trekken en ik vind het echt niet dom, ik vind dat je goed zorgt voor je meisje
Mijn dochter is 2,5 en zit ook nog in een slaapzak. Was ook niet van plan er mee te stoppen trouwens. Op zich snap ik wel waarom iemand het voor babys vindt maar mijn dochter vindt het zelf lekker dus waarom niet? Ze maken ze niet voor niets tot 110 cm he
Van mij mochten ze nog wel een maatje langer worden haha, 110cm kan hier nog net nl bij mijn zoon en als het kouder wordt dan denk ik dat hem echt weer een slaapzak aan doe 's nachts. Het is echt niet voor baby's nee en idd 110cm maken ze niets voor niets
Ja daar heb je wel gelijk in maar ik dacht echt: ben ik nou zo 'ouderwets' ingesteld of.... Ze is echt ijskoud 's ochtends en ze slaapt ook niet onder de dekens want die trapt ze in haar slaap helemaal weg. Ook al ga ik 10x 's nachts terug, ze blijft die dekens wegtrappen. Ze heeft al een extra shirt aan 's nachts onder d'r pyama en dan nog ijskoud zijn.. pff.
Mooi in de slaapzak houden dus! Anders wordt e echt te koud 's nachts. Mijn zoon houdt de dekens goed om nu, maar anders lag hij nu nog in de slaapzak dus en nee je bent niet ouderwets haha je doet het juist goed
Ik zeg zo vaak tegen haar: hou die dekens nou eens lekker over je heen, dat is veel warmer! Maar nee hoor, niet luisteren he Hoezo eigenwijs. Nou dan ga ik maar eens zo'n slaapzak met mouwen aanschaffen, vind dit ook zo zielig! Krijg het zelf steenkoud als ik er alleen maar aan denk hoe koud zij is!
Hier ook lekker slaapzak aan hoor hij trapt alles anders van hem af in zijn slaap! Hij doet trouwens ook (nog) geen oog dicht zonder slaapzak hoort voor hem gewoon bij het bedritueel, maar ook van mij mogen ze ze nog iets langer maken dan 110cm
Lekker doen wat je zelf wil. Onze dochter wilde niet meer in de slaapzak sinds ze 2 jaar is geworden en een groter bed kreeg. Maar als jij dat wel wilt, waarom niet. En inderdaad die maten zijn er niet voor niks. Dus doen waar jij en je kindje je goed bij voelen!
Hej, Dat is toch prima. Ik zou niet weten waarom dat verkeerd zou moeten zijn.... Ik heb nog wel even een tip voor je. De combi sleeper is een vierseizoens slaapzak en is dus lekker warm. Deze slaapzak kan dus ook zonder dekens gebruikt worden. Misschien iets voor jou? Ze zijn ook vaak tweedehands verkrijgbaar. Groetjes Yvonne
Als het voor jullie werkt is het toch goed? Hier beide toen ze overgingen naar een groter bed (met 2 jaar en anderhalf) hebben ze geen slaapzak meer. Ik vind een slaapzaak met mouwen sowieso geen fijn idee maar dat is persoonlijk.
Mijn zoon slaapt ook in een slaapzak, heeft nooit onder dekens kunnen slapen. De slaapzak (110 cm) vind ik nu wel wat krap worden. Ik ben ook erg aan het twijfelen of het nu (in de winter) verstandig is om te gaan wennen aan een dekbed. Weet iemand of er nog grotere slaapzakken zijn?
doen wat je zelf wilt!!! wat je gevoel zegt!! hier voor hun eerste jaar niet meer in de slaapzak!! maar de jongste ligt wel vast in bed d.m.v een safetsleep onze oudtse heeft hier tot bijna zijn derde verjaardag in vast gelegen
M'n dochter is ook 3 en zij geeft zelf aan of ze in een slaapzak wil slapen of 'alleen' onder een dekbed. Het is gewoon een kwestie waar je kind zich het prettigst bij voelt. Er zijn genoeg andere zaken waar je als ouder aan je kind moet aangeven dat zij iets niet meer mag omdat ze er te oud of te groot voor is. Maar dit lijkt me er niet een van