mijn zoon (2,5) heel vaak ziek

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door ALeV84, 29 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Mijn zoon is sinds zijn tweede verjaardag heel vaak verkouden. Van 0-2 jaar was hij nauwelijks ziek hooguit drie of vier keer, maar nu is hij elke maand wel een aantal sagen grieperig. Ligt dit aan zijn leeftijd? hij gaat nog niet naar de psz. Het kan niet door andere kinderen komen. Hij eet heel gezond; veel groente en fruit. Ik snap er niks van. Hebben jullie kindjes dat ook; hoe ouder ze worden hoe vaker ze ziek zijnen hebben jullie tips om zijn weerstand te verhogen? Hij eet veel sinaasappels en mandarijen dus genoeg vit. c.

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

denk gewoon pech :(
    Vatbaar.
    Je kan hem vitamine pillen gegeven om zijn weerstand te verhogen of enchina force *schrijf ik vast verkeerd*

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Enchinaforce (goed geschreven dus, op een spatie na ;)) helpt hier heel goed.

Hier sinds ze dat krijgt (vanaf 1 jaar en 10 maanden oid) eigenlijk zelden meer echt ziek, terwijl ze daarvoor ongeveer om de week wel een paar dagen ziek was, hoge koorts had, heel erg verkouden was, enz.

4. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Je zou sambucol kunnen geven als weerstandsverhoging. Werkt hier altijd goed.

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    sambucol is dat verkrijgbaar bij de drogist? ik herken het probleem van TS nl. Hier is mijn zoon ook om de paar weken ziek en flink verkouden. Vorig jaar (ja nu doe ik een gooi) echina force gebruikt en hielp niks hier, optimax werkt ook niet. Hij eet genoeg fruit en is veel buiten aan het spelen.

Deel Deze Pagina