Peuter 3 jaar in slaapzak

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by cocko, Nov 25, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier niet sinds ze 1,5 is ofzo, trapt ook regelmatig de dekens van dr af maar moet ze zelf maar achterkomen dat het dan koud is.

2. Yelice

Yelice Niet meer actief

Onze dochter sliep tot haar 3de in een slaapzak gewoon omdat ze dat lekker vond en het gewend was.
    Onze zoon tot 2 jaar.
    Lekker aantrekken bij der als jij dat nodig vind, dat een ander dat dom vind is hun mening ;)

3. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

Feb 2, 2008
    5,082
    0
    0
    Ons zoontje is 2,5 jaar en ligt nog lekker in zijn slaapzakje. Hij wurmt snachts ook heel zijn bedje door en zal echt niet onder een dekentje blijven liggen. Daarbij ligt hij ook nog in een ledikantje, het is een klein manneke (83cm en 11kg ongeveer) dus blijft hij ook voorlopig in het ledikantje.

Hij kan er ook echt nog niet uit klimmen. Dus geen moeilijke fratsen door de slaapzak zeg maar.

Ik zeg: lekker aanhouden die slaapzak!

4. guppekop

guppekop VIP lid

Aug 28, 2009
    13,271
    1
    0
    varend op schip
    ach joh, wat maakt dat uit! als jouw kindje met slaapzak goed slaapt en er geen problemen mee heeft dan doe je dat toch! Vind het veel beter dan dat kindjes wakker worden omdat ze het koud krijgen!

5. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    kan prima toch. Wij hebben een jongetje dat het snel warm heeft. Dus hier al een flinke tijd geen slaapzak meer.
    Hij ligt nu alleen in boxershort en hemd onder het dekbed.. Sinds 2 weken wel het winterdekbed (dus 2 lagen) Meneertje wil, net als papa:D, geen pyjama aan;)

6. mol81

mol81 Niet meer actief

Onze dochter slaapt ook nog steeds in een slaapzak en wordt in februari 3 jaar. De slaapzakken zijn er trouwens ook in 120 cm en ze slaapt er prima in. Lekker doen dus!

7. mol81

mol81 Niet meer actief

Ja, die Zijn er. Ik heb twee slaapzakken in 120 cm besteld via internet. Perfect en niet duur. Het was een bedrijf die ze ook levert aan crèches etc. Even zoeken hoe het heet...

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Waarom niet, als zij het nog fijn vindt! Dochter stopte ermee toen ze 2,5 jaar was, maar toen was het ook zomer. Oppasje die in feb. 3 wordt slaapt er hier ook in, thuis weet ik het niet. Dochter vond trouwens vanavond een slaapzak die ze paste en ligt er nu ook in te slapen en die is bijna 4 ;).

9. mol81

mol81 Niet meer actief

Weet niet of ik een website mag noemen. Toets op Google in ' trappelzak 120 cm'. En kies de eerste hit. Zomerslaapzakken en winterslaapzakken en zelfs tot 130 cm!

10. pcootje

pcootje VIP lid

Jun 17, 2009
    5,888
    0
    0
    In ons hutje.
    Onze oudste heeft ook ruim 3 jaar in de slaapzak gelegen, swinters gewatteerd met mouwen. Zij lag dan niet onder dekens.

11. AMS

AMS Fanatiek lid

May 14, 2009
    3,394
    4
    38
    España
    Hier geen slaapzak meer, maar hij ligt goed onder de dekens. Anders zou ik ook gewoon lekker een slaapzak aan doen. Als ze daar lekker warm in slaapt is het toch prima? En mbt mouwen kom je er denk ik vanzelf achter of ze er last van heeft al zie ik niet waarom ze er last van zou hebben.

12. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    ik had me zoontje er met 2 jaar en 3 a 4 maand uit ongeveer

ja als ze koud is gewoon nog dikkere pyjama aan
    maar opzich als je meisje er zelf geen last van heb waarom niet maar goed ooit moet ze er uit en ook dan zal ze sochtends koud krijgen dan dikke fleece pyjama aan

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Het is al gezegd, maar ik zou zeggen trek je niets aan van anderen, doe lekker wat jij denkt dat prima is en wat jouw kindje prettig vind!

Hier hebben we bij geen van de drie kinderen een slaapzak gebruikt, dus hier sliepen ze met die leeftijd idd zonder slaapzak ;), maar zou er niets ergs aan vinden als ze dat wel zouden doen, hebben er alleen nooit de meerwaarde van ingezien, dus nooit aangeschaft/gebruikt.

Liefs Hanneke.

14. Foxter

Foxter Niet meer actief

Hier sinds 2 jaar geen slaapzak meer, gewoon 2 dekbedden als het erg koud is :)

15. anastasia

anastasia VIP lid

Jul 29, 2007
    7,702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Gewoon doen waar je je zelf goed bij voelt, ! Kan jou de rest van de wereld schelen! Als je kindje het fijn vind en het past er nog in dan is het toch prima!
    Hie waren ze denk ik 1,5 toen ze er niet meer ingingen

16. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje is nu sinds een maand uit de slaapzak, maar dit heeft meer te maken met dat hij zo nu en dan ons roept voor plassen en hij dus stapje voor stapje onderweg is naar het zindelijk worden in de nacht,

en dan vinden we zo'n getrek met een slaapzak niet fijn, en hij blijft ook prima onder de dekens,

maar anders zouden we hem gewoon zijn slaapzak nog aangedaan hebben :p

17. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Sinds wij over gegaan zijn naar zijn grote bed heeft hij geen slaapzak meer. In zijn ledikant had hij wel altijd een slaapzak. Met 2,5 heeft hij ongeveer een halfhoogslaper gekregen en sindsdien ligt hij zonder slaapzak.

Leek mij het prettigst omdat hij dan zelf zijn bed uit kan komen en met een slaapzak gaat dat niet echt natuurlijk.

18. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Onze meid is nu 2 jaar en 8 maanden en slaapt nog steeds in een slaapzak. Maar ik denk dat dit een gewenning is, want als ze bij oma en opa slaapt dan slaapt ze daar wel zonder slaapzak.
    Ze heeft thuis een dekbed en daar blijft ze netjes onder liggen, maar ze geeft thuis nog steeds aan met slaapzak te willen slapen. tja, ik maak er niet zo'n probleem van, ze geeft ook wel een keer aan dat ze het niet meer nodig heeft.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Mijn zoon slaapt zonder slaapzak sinds hij 2 is (ging naar groot bed, waar hij zelf uit kan, dat leek me nogal een hindernissenbaan met een slaapzak aan :D)
    En dochter slaapt sinds deze zomer ook zonder slaapzak. Zij was toen 15 maanden. Het was gewoon te warm met slaapzak aan.
    En nu het wat kouder wordt, slaapt ze in een pyjama onder laken+deken, en blijft er goed onder liggen. Als het nog kouder wordt, doe ik er een warmere deken bij.

maar als een kindje níet onder de deken blijft liggen (en er niet zelf onder kruipt zodra hij het koud krijgt), en niet zelf uit bed kan klimmen, zou ik gewoon een warme slaapzak aantrekken. Liever zo'n ding voor baby's aan, dan een peuter die wakker wordt van de kou! :D

20. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou het doen zolang jullie het beiden fijn vinden! Julia trok hem zelf uit, dus dat was geen optie meer om haar er in te houden. Ik vond het getouwtrek er om ook niet zo nuttig, dan maar lekker onder een deken. Maar in het begin wel heel onhandig, want ze was 1,5 en kreeg de dekens niet goed over zich heen steeds. We hebben dus een paar maandjes met een hele dikke pyjama met maillot enzo gewerkt. Tsja, dan liever een slaapzak hoor! Maar nu kent ze het wel!

Share This Page