cadeau's bijna 3 jarige zoontje

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Laure80, 22 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Hier is vast al veel vaker een topic over geweest, maar kon zo geen actueel topic vinden...

Met sinterklaas voor de deur en vrij kort daarna de 3e verjaardag van ons zoontje zou ik graag wat leuke ideeen horen voor cadeautjes voor deze leeftijd.

Ben al van plan bambino loco te kopen en zit te twijfelen over het knappe koppen spel (maar vraag me af of dat het geld waard is).

Mijn zoontje heeft al best veel duplo (o.a. rails met treinen) waarvan ik vind dat hij er niet erg veel mee doet, dus ben niet van plan meer duplo te kopen.

Wie heeft er leuke ideeen?

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Kapla is hier erg in trek. We hebben ook een Bblock knikkerbaan, die kan je samen met de kapla gebruiken, dat bevalt ook goed.

Verder wordt hier veel gespeeld met:
    - duplo (maar bij jullie dus (nog) niet ;))
    - keukentje / winkeltje
    - bilibo
    - knutselspullen

Knappe koppen hebben wij niet, dus daar kan je niks over vertellen. Maar hier vallen coöperatieve spellen goed in de smaak. Boomgaard (van Haba) vind hij bijvoorbeeld erg leuk!

3. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

mijn zoon is bijna gelijk jarig met de sint, we geven een skelter voor zijn 3e verjaardag.
    van sint krijg hij een vtech computer en duplo.

4. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Linda 86: Kapla voor deze leeftijd? Ik keek er tegenaan als speelgoed voor oudere kinderen.

5. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij hebben ons zoontje afgelopen week (werd ie 3) een keukentje gegeven en daar wordt elke minuut van de dag meegespeeld :)
    Hij is er heel blij mee!

Verder heeft ie gehad:
    - Voorleesboekjes
    - Puzzles
    - Koetje Boe spel (erg leuk!)
    - Clowntje dobbelen

6. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Mijn zoontje word bijna 2 en hij krijgt alles was chuggington (morgen leuke dagaanbieding bij intertoys) Hij is helemaal weg van treintjes en kijkt graag naar de filmpjes. Met de duplo trein heeft hij veel minder hij rijd liever zelf met auto`s/treinen.

7. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoon wordt 3 in januari. Ik heb gekocht voor Sint en Kerst:

- een mooie houten hijskraan waar hij ook op kan rijden (hij is gek op hijskranen).
    - een visspel (waarbij die bekjes open en dicht gaan, met hengeltjes erbij)
    - bambino loco
    - een verkeerskleed met weggetjes etc.
    - een auto die over de kop gaat als hij tegen de muur rijdt
    - klei met vormpjes
    - Vtech kidi pop rock gitaar

Ik wil nog iets van Cars voor hem kopen, want daar is hij nu al fan van ;)
    En iets van een racebaan/garage, of een houten boerderij.
    Het knappe koppenspel wilde ik eerst ook kopen, maar lijkt me toch nog ietsje te moeilijk voor hem. Ik weet niet of hij het principe van 'een spelletje doen' al snapt.

Voor zijn verjaardag wilde ik de Duplo treinbaan kopen, maar ik twijfel eigenlijk of hij er wel mee gaat spelen... en het is best een duur ding. Tot nu toe vindt hij lego niet echt geweldig, gek genoeg.

Mijn zoon is momenteel ook heel erg bezig met fantasiespelletjes met poppetjes etc. Daarom lijkt een boerderij met poppetjes/dieren erbij me ook wel leuk.

8. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Ik ben er uit, ga toch wat van Thomas de trein kopen, hoor hier zo veel postieve verhalen over en blijft best een heel tijdje leuk.
    Haal het wel in eerste instantie van marktplaats, heb ik voor weinig geld toch aardig wat (nieuw betaal je zo € 30 tot € 50 voor één setje en met één setje kan hij nog maar weinig).

Mocht hij er veel mee doen dan kan hij het straks met zijn verjaardag (over 2 maand) uitbreiden.

Mikki77: duplo treinbaan heb ik destijds ook van marktplaats gehaald (omdat ik niet wist of hij er veel mee doen zou). Scheelt minstens de helft en mochten ze er toch nauwelijks mee spelen dan kun je er op marktplaats later bijna hetzelfde voor weerkrijgen.

9. duveltje

duveltje Bekend lid

6 nov 2008
    658
    0
    16
    Thije is bijna 2,5 jaar en is gek op auto's!

Hij krijgt voor Sinterklaas dan ook een hele mooie houten parkeergarage, met autootjes, tankstation en helicopter (1 pakket hoor...;))
    Verder krijgt hij van de Sint: klei en Sesamstraat electro.

(en nuttig: een skibroek, maar die had hij toch wel gekregen).

Van oma en opa (in de vorm van Sint) krijgt hij een verkeerskleed en een klein doosje playmobiel (bosdieren).

Met kerst krijgt hij in ieder geval Mini Loco en een boek.

Dan vind ik het wel weer mooi geweest!

Deel Deze Pagina