Tips grote tuin

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door debq, 27 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    We gaan over iets minder dan een half jaar verhuizen en hebben dan een héle grote tuin. Wie heeft tips voor wat echt leuk is om als speelgoed of andere dingen te hebben in een grote tuin? Ik wil alvast wat dingen geven met sinterklaas en/of kerst.
    Wat ik zelf had bedacht voor de jongste:
    Kruiwagen
    Kindergrasmachine
    Driewieler
    Overal
    Laarzen

Voor de oudste:
    Zakmes

Verder komt er een trampoline, zandbak en waarschijnlijk een duikelrek.

Wie heeft tips voor aanvulling?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Zo’n houten huisje met klimding, glijbaan en schommel. En zomers een groot zwembad natuurlijk!

3. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Met zo’n huisje wachten we nog ff, er staan een paar grote bomen in de tuin. Heel misschien kunnen we daar wel een boomhut van maken :).

Wat ik nu zoek zijn dingen die ik ook van te voren als cadeautje kan geven. Moet dus ook niet té groot zijn...

4. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Loopfietsen, een trap tractor met aanhanger. En wij hebben de kinderen gereedschap gegeven in hun eigen kistje. Oude hamers, spijkers, sloop hout. Ze bouwen hele keukens en slaapkamers in hun speelhuisje en boomhut. Aan, en zo af en slaan ze zich op de vingers, leren ze ook van. Bij mij zijn ze 9,7 en 5

5. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ow gereedschap is voor de oudste ook zeker leuk, dank je! Voor de jongste ff kijken of daar iets alternatiefs voor is.
    Spelen de oudere kinderen ook nog met de tractor enzo?

6. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Alleen de jongste speelt nog met tractor dus die gaat binnenkort weg. Alhoewel ze wel graag meehelpen de tujn en dan gaat de jongste op de tractor en de rest gooit snoei afval in de aanhanger dus misschien toch maar even bewaren :D Wel handig voor ons

debq vindt dit leuk.
  7. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    644
    287
    63
    Je kan ook achter zo'n grote berg skelter een aanhanger hanger toch? Kunnen ze samen op de skelter...het snoeiafval wegbrengen

8. annabel10

annabel10 Actief lid

28 dec 2010
    474
    54
    28
    Wij hebben een gewone losse glijbaan van little tikes (man wil liever geen groot toestel in de tuin, al is de ruimte er wel). Groot succes hier.

We hebben een kinderpicknicktafel met een zandbak erop. Zodat ze erbij kunnen zitten.

Buiten keukentje gemaakt van pallets en oud keukenblad. Groot succes. (met toebehoren natuurlijk, koekepannetjes, bordjes, bekers etc. Gras /bladeren /mos wordt gebruikt om in te koken.

Zand en watertafel.

Schommel! Misschien ook in de boom?

Tipi tent of pop-UP tentje, erg leuk om mee te spelen

9. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Oh ja, tentjes inderdaad! Kunnen ze spelen dat ze gaan kamperen, is bij ons ook favoriet. En natuurlijk voetballen en zo, dus lekker veel ruimte en gras vrij houden.

10. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Een tentje (supermarkt tent) heeft M met haar verjaardag gekregen, is idd een groot succes. Q maakt zelf graag hutten maar een kleine ‘echte’ tent voor haar is wel een goed idee. Volgende zomer wil ze ook haar eigen tent met kamperen dus dat komt sowieso goed uit.

Een schommel in de boom is ook een erg goed idee. Ik vind het ook leuk als het natuurlijk blijft. Zal ook eens kijken naar van die ringen, misschien is daar iets mee te combineren.

Op pintrest had ik super leuke ideeën voor buitenkeukentjes gezien. Dat wordt geen december cadeau maar zo iets komt wel. En dan bij een rommelmarkt voor van die oude potten en pannen kijken, nu al zin in :).

11. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Als je echt veel ruimte hebt een mooi groot speeltoestel van hout. Dus geen lelijke plastic dingen. Die toestellen zijn jaren leuk en je kunt er verschillende dingen aan hangen. Schommel ringen ladder etc. Mooie glijbaan erbij.

Verder een grote inground trampoline. Flink formaat heb je jaren plezier van!

Laat een ontwerp maken door iemand met verstand van zaken! Die hebben vaak geweldige ideeën.

12. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.245
    2.363
    113
    Vrouw
    Een schommel en ringen? Zaadjes om van het voorjaar te zaaien? Of een leuk boek over zelf tuinieren? Je zou ze een 'eigen' stukje tuin kunnen geven, zodat ze zelf bloemen of wat groente kunnen laten groeien

13. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.102
    3.489
    113
    Makkelijke moestuin bakken zijn dan misschien ook leuk als je wat met tuinieren wil

14. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Wij hebben een grote trampoline, houten speelhuis met glijbaan, grote zandbak, dubbele houten schommel en zomers een groot zwembad staan.
    Mijn dochters spelen heel veel op de trampoline en in het huisje. De oudste schommelt ook heel graag.
    Verder hebben we loopfietsjes, kruiwagentje, kinderbezem en dat soort ongein. Maar daar doen ze niet veel mee.
    Op het stuk grasveld spelen ze wel graag met de bal.

15. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.988
    3.928
    113
    Vrouw
    Een grote tuin, mijn droom :D

Als hier een grote tuin was zou ik een stukje grond maken zonder gras en klein heuveltje. En dan speelgoed van bruder ofzo erbij. Kunnen ze lekker 'werken' en vies worden. En als de tuin heel groot is met een paar autobanden om van dat heuveltje af te duwen :D en dan dat gebied eventueel afzetten met een hekje zodat ze daar niet kunnen gaan spelen 5 minuten voordat jullie ergens naar toe moeten. Anders moeten ze zich weer omkleden. :roflmao:

Dus bruder speelgoed als dat geschikt is voor buiten.

16. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Wij hebben een overkapping in de tuin met hout kachel erin, glazen pui voor.

Onze dochter speelt ook daar graag. Voor mezelf heerlijk om boek te lezen..

In de tuin misschien nog ophang punten voor een hangmat ?

Moestuintje oid. Hier snoept dochterlief regelmatig van de druiven struik.

Deel Deze Pagina