Schoolreis kleuter, is dit normaal? (afstand)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door cerberus, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Even een topic... Omdat ik twijfel of ik de enige bent die dit raar vind.

Mijn zoontje zit in groep 1..
    Vorig schooljaar gingen ze met schoolreis naar Apeldoorn (we wonen in Rotterdam)

Heb hem toen thuis gehouden omdat ik het te ver vind, voor zo'n kleutertje en hij was nog niet leerplichtig... Nu dus wel...

Nu gaan ze weer (naar mijn mening) zo ver...
    Naar Best (bij Eindhoven)
    Ik vind het raar dat het zo ver weg moet (voor deze leeftijd).... Of ben ik nu zo ouderwets??!!....

Wat nu als de kindjes heimwee krijgen ofzo.... En ze zijn Toch al half op voordat ze aankomen, zeker met eventueel files....

Wat vinden jullie?...

2. Meandor

Meandor Bekend lid

9 jan 2011
    906
    0
    0
    Friesland
    Ik vind het ook best ver voor een schoolreisje, beetje overbodig lijkt me ook. Hier zijn ze vorige week naar een boerderij geweest hier in de buurt, geweldig!

Maar goed, ik zou mn kindje wel gewoon laten gaan, maar zou wel eens vragen wat de reden dr acher is!

3. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Helemaal met je eens. Het leuke van een schoolreisje is dat je iets met de hele klas doet. Een speeltuin, picknick, spelletjes lijken mij meer op zijn plaats.

De sociale druk lijkt wel steeds hoger te worden. Alles moet steeds meer en beter. Sommige ouders zeggen ja omdat ze anders denken dat hun kind de enige is die niet mee mag.

4. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Geloof het of niet, daar maak ik me nu al zorgen over. Voor als hij naar school gaat en dat hij dan een ver schoolreisje moet maken. Noem het maar overdreven, maar ik zal die dag geen hap door mn keel krijgen, ben ik bang. :)

Waarom niet gewoon dichterbij huis, genoeg leuke plekjes voor die jonge kindjes om een dagje uit te gaan en plezier te hebben, of ben ik nu gek? Kan me trouwens niet herinneren dat ik in groep 1, 2 of zelfs 3 zulke verre schoolreisjes maakten.

5. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Ja precies, een boerderij, speeltuin, pannenkoekenhuis, naar het bos etc etc, dat kan toch allemaal dichter bij huis en hartstikke leuk voor die jonge kinderen..

6. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Inderdaad.. Vorige jaar was ik in gesprek met moeder en die vond toen Apeldoorn ook veel te ver... Maar liet dochter toch maar meegaan...

Het probleem is als niemand er iets van zegt... Het probleem blijft....

Ik vind het ook sneu (voor zoontje) om hem niet te laten gaan, maar ik wil niet gedwongen worden om maar "met de meute" mee te doen.....
    Wellicht dat ik maar voor zoontje Alternatief stel.... Iets leuks ipv...

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik vind het ook best ver voor zo'n kleintje.
    Hier gaan de kleuters(en trouwens ook de middenbouw) naar dingen in de omgeving. Voor mijn zoon was het een half uurtje met de bus. Best te doen ook.

Als het jou te veel lijkt voor je zoon zou ik hem niet mee laten gaan. Als 5 jarige mag hij 5 uur per week thuisblijven. Je moet hier alleen wel de directeur van op de hoogte stellen.

8. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier in groep 1 en 2 naar een speeltuin (niet zo'n grote, wel geheel omheind) in de buurt met verschillende ouders die rijden, ongeveer een 15 min. van school. Ze krijgen hier een broodje en een ijsje. Helemaal geweldig vinden ze het.
    Vanaf groep 3 een schoolreisje naar b.v. een dierentuin, museum oid. Deze gaan met verschillende groepen dus het kan wat verder weg zijn.

9. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm wat gaan ze dan doen in best?

overigens.. hier gaat groep 1 picknicken in het park op een woensdag...
    zeer miniatuur schoolreisje dus :)

maar in groep 2 gaan ze (ook vanaf rotterdam) naar de efteling.
    daar wordt ook helemaal naartoe gewerkt met eens sprookjesthema... dus dan is het echt sneu om dr thuis te laten blijven.
    ze gaat dan dus ook mee

maar wellicht dat ik mezelf opgeef als begeleiding..
    dochter toch geweest en voor mij prima gemoedsrust EN een leuke dag.

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

ik denk dat als je aangeeft bij school dat je hem liever thuis houdt.. ze hem ziek melden ipv melden als spijbelaar :)
    het is tenslotte maar een schoolreisje dus ze zullen heus niet meteen de leerplichtambtenaar op je af sturen.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ik vind dat ook al best ver

Hier gaan ze op reis naar een dorp hier in de buurt ) ongeveer 20 km rijden'

Ik vind dat al te ver eigenlijk.

12. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter is ook al op schoolreis gewest: 89 km verder.
    Ik heb wel even er over na gedacht, maar het had te maken met het thema waar ze mee bezig waren, dus ik heb er voor gekozen om haar wel mee te laten gaan. Ook omdat ze er in de hele klas mee bezig waren en er naderhand ook over hebben gekletst natuurlijk. Vond het sneu om haar dat te laten missen en dochter kon het prima aan, dat wist ik wel.

Dochter heeft een geweldige dag gehad en ik was blij toen ze weer veilig thuis was (was vlakna het ongeluk met de schoolkinderen uit België/Nederland in Zwitserland).

13. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    ze gaan naar Dippie Doe denk ik? Is wel heel leuk maar vanuit jullie behoorlijk eind rijden..

School waar mijn dochter heen gaat(mijn neefje en nichtje zitten er al school), doet pas verre schoolreisjes vanaf groep 5.

14. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik vind het ook te ver. hier gaan ze naar de kinderboederij 15 km verderop of naar een indoorpretpark 1 km verderop.

15. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Wat ben ik blij dat ze op de school van mijn dochter voorlopig nog niet aan schoolreisjes doen. Ze gaan wel naar een speeltuin, maar dat is hier 5 minuten vandaan, met de fiets. :D

16. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Hier worden voor groep 1 en 2 maar hele korte afstand reisjes gedaan... Ongeveer 10 km.

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Misschien peilen of er nog meer moeders/vaders het te ver vinden? Dan kan je het er toch best over hebben met de juf?
    Vind het ook ver hoor! Vind dat op die leeftijd ook niet nodig. Van de reis zelf zijn ze dan al moe.

18. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Ik vind het ook wel ver hoor voor een groep kleuters, die hebben dat toch helemaal niet nodig?

19. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dippie doe inderdaad!!

Wist niet van die vijf uur trouwens,
    Ga het iig melden dat ik het ver vind...

Begrijp t ook gewoon niet... Waarom?..

20. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Ik wist het ook niet totdat het bleek dat mijn zoon het af en toe nodig heeft om af en toe die extra uren te pakken.

Vrij voor 5-jarigen - Leerplicht.net

Deel Deze Pagina