Peuter 3 loopt weg

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door rosa08, 3 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH

Woon je toevalling in een Hoorn?
    Wij waren onze dochter ook kwijt,
    Politie gelukkig gevonden maar duurde wel 1 uur lang pffffffff.
    Mijn man had met een vrouw gepraat die op dat momend ook haar kindje kwijt was.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

pff ik stond dus vandeweek in de dierentuin..
    meisje stond huilend in de speeltuin
    handen op dr oren en maar mamamamamamamamama huilen

en IEDEREEN liep gewoon!
    keken nog even om.. maar gewoon doorlopen!
    kind was 3 ofzo :(

was eigenlijk op zoek naar eigen kind want dat had ik al geruime tijd niet voorbij zien komen... maar dat dus even onderbroken om het meiske te troosten
    en natuurlijk kwam toen oma aanlopen gelukkig.

overigens.. si dit geen topic voor mij..
    vannacht gedroomd dat mijn kleutertje in Parijs er vandoor ging.. heb de hele nacht rondjes door parijs gerend...
    ik ben bekaf :)

3. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Mn zoontje is ook zo goedgelovig, hij is dan wat jonger maar echt iemand hoeft maar naar hem te kijken en hij sprint er naar toe. En kan hem nooit eens los laten lopen in een kleding winkel of gewoon in het winkelcentrum. Hij rent alle kanten op, telkens krijg ik te horen dat dat vanzelf over gaat en ik consequent moet blijven. Dat doe ik ook, maar vind het echt maar niets dat geren overal.

Hier gaat hij nu telkens in de buggy wanneer hij aanstalten maakt om weg te lopen. Maar zo'n tuigje lijkt me wel handig voor als je kindje moe is van het zitten en deze even lekker wilt stappen. Dus ik zeg lekker doen hoor, vooral op schiphol of vakantie!

4. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Inderdaad bij Prenatal. Wel kan onze zoon hem zelf losmaken. Maar het is vaak wel een goed waarschuwingsmiddel. Of aan de band of in de buggy. Wel kan hij zelf uit de buggy komen, klimt gewoon onder bandjes vandaan. En hij loopt ook altijd weg en geeft geen antwoord als je hem roept. Een drama, dat hadden we bij onze oudste nooit.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Zojuist het polsbandje hier teruggevonden en onze dochter van 1,5 krijgt hem al bijna los - als ze wat langer had geprobeerd, was hij los geweest. (we gaven haar de kans niet)

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Ja idd dacht ik ook

7. Saskia78

Hmm mja.. omdat lopen gezond is? :)

en de hele dag in de buggy is niet zo heel gezellig als peuter bovendien

en op vakantie.. wil je toch ook niet continu met je buggy slepen volgnes mij

8. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Prenatal heeft deze riempjes te koop.

9. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Ik zat te denken aan een sjaaltje. Ga met haar een leuk kiezen en dan bind je het ene uiteinde aan jouw arm en het andere aan haar arm. Is mss een zachtere methode dan zo'n tuigje

10. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Hier ook een weglopertje! polsriempje met telefoondraad werkte hier niet. hij ging uit protest op de grond liggen waardoor je het effect kreeg van een hond die aangelijnd is en niet wil mee komen :):D
    Met koninginnendag had ik hem beloofd dat als hij bij ons bleef dat hij dan en ijsje kreeg. Hij heeft de hele middag netjes hand in hand gelopen!! Wist niet wat me overkwam!!:$ Misschien niet pedagogisch verantwoord en je kan het ook niet dagelijks doen, maar voor dit soort dagen wel handig.
    verder: schrijf je mobiele nummer op dr arm en koop zo'n polsbandje. Werkt niet tegen het weglopen maar wel voor het snel terugvinden van papa en mama!!

11. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Ik ben ook regelmatig alleen en ik heb nog een dreumes van 1.5 die in de buggy gaat dus ja dan was het natuurlijk makkelijker geweest.

12. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Wat toevallig maar nee kom uit Heerhugowaard. Jeetje je zal vast onwijs geschrokken zijn

13. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Heb liever mijn kind aan een tuigje en dat mensen me aankijken dan dat ik mijn dochter kwijt ben en dat een of andere malloot haar vind en mee neemt.

14. Saskia78

als je dan toch zo'n bandje koopt kun je het net zo goed daarop schrijven hè :D

15. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH

Zeker heel erg geschrokken,
    De eerste wat mijn dochtertje zei was: ik heb geen cars auto gevonden voor Tijn....

16. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik had echt wel een buggy gebruikt, waarschijnlijk vind ze dat absoluut niet leuk. Misschien legt ze dan ook de link dat ze niet weg mag lopen.

17. Bastet

Bastet Niet meer actief

Tuigje.
    De oudste hoeft die alleen maar aan als we naar een drukke plek gaan, de vrijmarkt laatst, en we leggen dan ook uit dat het is zodat wij haar niet kwijtraken.
    Soms heeft ze een periode dat ze ook met gewoon boodschappen doen wegloopt, dan krijgt ze het harnasje aan en houd ik het lijntje in mijn zak, ze weet dat die eraan gaat zodra ze wegloopt, en na een dag of wat blijft ze weer goed bij mij.

18. konijntjeislief

konijntjeislief Actief lid

13 apr 2010
    235
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een peuter van 3 die gewoon niet bij me blijft lopen. Zodra hij de kans krijgt, loopt hij weg. Ik heb voor als we een stuk gaan lopen, een touw tussen ons in zitten. Aan beide kanten een musketonhaak en de één zit aan mijn broek vast en de ander aan zijn broek. Hij wil het niet, maar soms moet het. Ben ook keer boodschappen gaan doen zonder dat touw ertussen. Gewoon alleen handje geven en naar de winkel gegaan. Heb uitgelegd waarom hij bij mij moest blijven lopen en als hij dat niet deed, dan deed ik het koord ertussen. Hij heeft toen keurig bij me gelopen. Maar blijft lastig; 1 in de kinderwagen en 1 die er los naast loopt en dat diegene dus steeds weg wil lopen..

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    das schrikken! en keer goed boos worden, helpt dat niet?
    mijn zoontje liep 1x ver voor mij uit en bleef maar lopen en lopen en lopen. toen was ik m opeens kwijt. na 5min wel weer gevonden gelukkig maar ben toen zó boos geworden. hij is er heel erg van geschrokken en sinds dien wilt ie alleen nog maar aan de hand lopen

20. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

22 jun 2008
    720
    0
    0
    Wat ben ik blij dat mijn peuter altijd bij me blijft. Die houdt altijd mijn hand vast en als die dan even los moet om af te rekenen, dan staat ie bijna op mijn tenen. Geen idee waar het vandaan komt, want ik ben hem nog nooit kwijt geweest. Prettig is het wel. Ik zou ook een tuigje proberen, maar wel vervelend dat ze er zelf niets van had toen ze jou kwijt was. Denk dat mijn zoon het er nog maanden over zou hebben en ik vrees dat ik dan nooit meer mag afrekenen :D

Deel Deze Pagina