Alleen zindelijk in z'n onderbroek?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lisabeth, 4 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Hoi hoi,
    Wij zijn nu zo'n anderhalve week bezig met zindelijkheidstraining en het gaat eigenlijk hartstikke goed. Totdat hij een lange broek aankrijgt. Dan gaat het steeds mis, ik snap er niks van, in zijn onderbroek gaat het prima, hij gaat uit zichzelf op de pot, ook 's morgens. Maar vandaag weer drie keer een lange broek volgeplast. Moet ik dan kwaad worden of zou ie er niks aan kunnen doen? En weer een stapje terug doen en thuis in zijn onderbroek laten lopen? Misschien gaan we wat te snel voor hem?

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Niet boos worden hoor, zindelijkheidstraining moet wel leuk blijven voor je zoon. Zolang hij er plezier in heeft gaat hij namelijk door met oefenen.

1,5 week is nog niet zo lang. Thuis zou ik daarom de broek uitdoen en als je weg gaat nog even aan. Wat goed werkt is per kind verschillend. Hier werkte het goed om meteen op de wc te plassen en absoluut zonder verkleiner (ze was toen net 2 maar naar eigen zeggen waren verkleiners voor baby's). de vraag 'moet je plassen?' of het verplichten van proberen te plassen werkte hier echt averechts terwijl bij veel kinderen vaste plastijden heel goed werkt. Wat ik wil zeggen is; geef hem rustig de tijd, stimuleer en kijk goed waar je zoon goed op reageert. Succes!

3. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.566
    113
    lekker in onderbroekje laten lopen. die is makkelijker uit te trekken en dan is de kans van slagen veel groter voor je kleintje.
    Fleur is nu ook bijna droog. Eerst alleen in onderbroek en na een week of twee ook met broek aan, ze kan het nu ook beter ophouden ( van het moment van het gevoel dat ze moet plassen en ook op de pot zitten) . Komt vanzelf goed!

4. Lisabeth

Lisabeth Bekend lid

15 jul 2008
    564
    0
    0
    Thx! We hebben geduld :)

5. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Wat mijn voorgangers ook al zeiden, rustig aan het komt goed! De een heeft wat meer tijd nodig dan de ander. En het kwartje is blijkbaar nog niet gevallen wanneer ie z'n lange broek aanheeft. Dan is ie het alweer vergeten...

6. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    broek aan doen wanneer hij er zelf om vraagt?mijn jongen liep dagen lang zonder broek/onderbroek aan.hij wilde het niets aan hebben. op een gegeven moment wilde hij zelf zijn broek. ze moeten een beetje moed opbouwen denk ik.

7. cynt1985

cynt1985 Bekend lid

8 jul 2008
    719
    0
    0
    lekker geduld hebben hier ook thuis de eerste 2 a 3 weken lekker in de onderbroek laten lopen ze moeten meestal trainen voor het op te houden en daarna af en toe proberen met de broek aan en als wij weggingen in het begin deden we een luier broekje aan en menneer gaf altijd netjes optijd aan als hij moest plassen dus heeft nooit in het luierbroekje geplast

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    in onderbroek laten lopen dan. Daniel heb ik vandaag, ondanks dat het niet echt warm is, een korte broek aangedaan met een elastike rand zodat hij niet met knopen en ritsen zit. Maar inmiddels loopt hij ook alweer paar uur in zn onderbroek. Stoort me niet erg, gaan niet weg en krijg toch geen visite. Vanochtend heel even naar de winkel gegaan en is hij meegeweest zonder luier en met lange broek aan. Ging goed

Deel Deze Pagina