Hallo dames, Ik heb een zoon van 2 jaar en 3 maanden. Overdag goed bezig met zindelijk worden. S nachts nog niet. Maar hijvlaat snachts zo ontzettend veel dat hij elke ochtend doorgelekt is. Luier nat, pyjama nat en bed nat. Hij weegt 15 kilo en ik heb luierbroekjes maat 6. Niet te groot, want een maat kleiner is het net of hij een string aan heeft en is hij halverwege de nacht al zeiknat. Ik doe hem een luier aan als hij naar bed gaat, en als ik zelf ga slapen verschoon ik hem nog een keer, maar maakt niks uit. Heb gister pampers dry nights gehaald voor kinderen van 4 tot 7 jaar vanaf 17 kilo (kleiner was nergens in de buurt te vinden) en had echt gehoopt dat dat zou helpen.. Maar helaas. Vanmorgen weer nat. (Moet wel zeggen dat ik hem tussendoor niet verschoond heb omdat ik wilde kijken wat die dry nights doen). Heeft iemand een tip.. het is voor hem niet fijn elke ochtend nat wakker te worden. En elke ochtend een bed verschonen ben ik ook echt wel klaar mee..
Dry nights vond ik ook niks, die absorberen volgens mij minder dan gewone luiers. Hier deed ik geen luierbroekje aan, maar een gewone met sluit-tabs; die zaten bij buik, rug en benen veel beter. Wat je ook zou kunnen proberen is een overbroekje over de luier doen, die overbroekjes zijn voor over wasbare luiers maar bij een gewone luier moet dat ook wel werken. Die sluiten echt ontzettend mooi aan bij rug, buik en beentjes. Bv overbroekje van TotsBots, maar je hebt zeker ook goedkopere merken.
Hier hielpen alleen de luier broekjes pampers maat 7. Bij bol.com te bestellen. Kruidvat bv 6+ was ze altijd nat.
Maat 7 gebruiken, volgens mij heeft Pampers die. Ik had nu 4 pakken Pampers maat 6 besteld voor zoon, maar het wisselt per nacht, of hij doorlekt. Lang niet elke ochtend droog helaas, maar al wel stukken beter dan met alle andere merken die ik heb geprobeerd. Volgende keer toch maar weer maat 7 kopen.
Wat drinkt je zoontje nog bij het avondeten en daarna, voor hij naar bed gaat? Laat je hem standaard nog op de wc/potje plassen voor je de luier om doet?
Dat hoorde ik ook vaak. Luier achterstevoren! Ik heb het probleem vrijwel nooit gehad gelukkig. Het lijkt me heel vervelend!
Hier was pampers baby dry drama (ook door het buikslapen) maar toen over gegaan op Kruidvat en dat gaat goed. Geen luierbroekjes maar gewone luiers Wel oude type droog en vertrouwd v Kruidvat want nieuwe zijn drama
Hier werkte de luier omdraaien bij de oudste (jongen) ook goed! Hij was een buikslaper en alles liep dan naar voren. Bij dochter hebben we een poosje (tijdens zh opname met veel vocht) 2 luiers over elkaar aan getrokken. Dus de eerste luier gewoon en dan de 2e luier achterstevoren er overheen, de buitenste luier zorgde er dan voor dat niet alle kleding enz ook nat werd. Daarnaast vind ik gewone luiers ook beter absorberen dan luierbroekjes, die zijn naar mijn idee om kleine plasongelukjes bij zindelijk worden op te vangen, maar niet om een hele nacht te dragen. Maar dat is mijn ervaring, zullen vast moeders genoeg zijn die luierbroekjes wel prettig vinden.
Het werkt echt op de een of andere manier. Van iedere ochtend doorgelekt naar iedere dag droge kleding Mijn jongste is een buikslaapster dus misschien dat het daar ook aan ligt.
Geen tips. Maar bij mijn zoon had ik dat ook. Standaard nat. Ook gezocht naar andere luiers niets hielp. Was overdag zinnelijk. S nachts nog niet. Dacht dat hij vast nog lang s nachts zou plassen maar na een paar maanden toch af en toe luier droog!! Uitgelaten en eigenlijk bijna geen ongelukje gehad
Na het avondeten drinkt hij nog een half bekertje voor het slapen. Soms moet hij wel plassen voor het slapen, soms niet. Moet het wel altijd even proberen van mij. Maar van een half bekertje water bestaat het nooit dat hij zo zeiknat is sochtends.. En zonder een slokje water wil hij ook niet slapen (net zn moeder)
Heb nu eerst normale luier aangedaan tien hij naar bed ging. En nu net de dry nights aan gedaan. Zou het misschien kunnen dat zijn onderbroek te strak zit over de luier heen?
Is het begonnen nadat jullie met het zindelijk worden overdag zijn gestart? Want misschien dat hij dan toch nog heel veel probeert op te houden zie je ook nog en dan alles snachts loslaat. En idd altijd voor naar bed gaan laten plassen al zijn het 3 druppels, is bij ons ook de afspraak sinds dat ze zindelijk is.
Nee was daarvoor al. Maar is nu wel erger nu je het zegt. Vanmorgen was het goed gegaan. Met naar bed gaan normale luier aan en toen ik zelf naar bed ging die dry nights en geen doorgelekte broek. Maar is misschien toeval. Wie weet.
Is de luier helemaal verzadigd of is het doorlekken door verkeerde pasvorm? Als de luier helemaal verzadigd is gaat omdraaien of een overbroekje niet helpen. Dan heb je extra absorptie nodig of idd snachts een luierwissel. Als de luier niet verzadigd is ligt t aan de pasvorm of idd aan t onderbroekje wat te strak zit. Dan kunnen alle bovenstaande tips werken. Sowieso neemt een luierbroekje minder op en vind ik de pasvorm minder goed. Zou dus iig niet voor broekjes gaan Hier in t begin van zindelijk zijn plast ze snachts ook meer. T is heel wat voor ern kleintje om zindelijk te worden en ze dus onbewust meer ophouden overdag. In de avond evt eerder een luier aangeven om goed uit te laten plassen voor t slapen gaan kan ook helpen.
Bij zoontje werkte de pampers active fit het beste, omdraaien vd luiers hielp hier niks. Bij dochter in t begin veel ellende gehad met die nieuwe kv luiers, doorlekken + luieruitslag continu. Toen overgestapt op lillydoo abonnement & sindsdien geen enkel probleem meer gehad met doorlekken en uitslag! Zij hebben ook zo'n proefpakket die je gratis kan bestellen in de maat die je nodig hebt dus je zou eens kunnen proberen. Het is een heel flexibel abonnement, je kan zelf kiezen wanneer er weer een volgende levering komt & je kan het stopzetten wanneer je wilt (soort hello fresh ). Ze sturen ook altijd netjes reminders voor het verzenden zodat je t nog kan verschuiven naar achteren als je wilt