Vraag over zindelijkheid

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ammie1984, 15 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    Hallo,

Mijn dochter van bijna 3 is sinds een paar dagen overdag zindelijk.
    Dinsdag opeens vanuit het niks de hele dag op de Creche op de wc geplast. Woensdag thuis ging het twee keer goed mis, maar gisteren en vandaag overdag helemaal droog (wel gaat ze 10x per uur naar de wc :) )
    S nachts heeft ze wel een luierbroekje aan en vanmorgen zat er ook een aardige plas in.
    Nu vroeg ik me eigenlijk af hoe jullie het hebben aangepakt als jullie wat langere tijd weg gaan; boodschappen doen oid. Ook gelijk zonder luier of voor de zekerheid nog luierbroekje aan.

2. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier was hij net twee en ik deed hem gelijk geen luier aan. Het ging wel eens mis. Maar ja... wassen is zo gebeurt

vandaag was Ik bij de kinderboerderij. En vader had het potje bij zich. Hij zei: als hij moet kan hij gelijk en gebeuren er geen ongelukjes. Hun zoontjes waren twee weken bezig nu

3. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Hier ook meteen de luier uit toen ze 2 jaar en 4 maanden was. Maar het 10 keer plassen in een uur herken ik niet. Hier bleef ze ook dan ook meteen droog.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Luier uit en een plan klaar hebben waar je onderweg allemaal kunt plassen.

Ik had ook wel een potje achter in de auto

5. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Hier met 2.5 binnen 1 week dag en nacht zindelijk ook met weggaan geen luier aan. Moet wel zeggen dat onze dochter het goed kan ophouden die moet niet 10x in het uur.
    lijkt mij lastig als je weg gaat maar een luier aan doen vind ik tegenstrijdig en verwarrend voor een kind.

suc6 ermee in elk geval

6. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Ik zou geen luier aandoen.
    Ik heb in de luiertas een reservebroek en onderbroek. Oh, en ook een handoek, mocht ik moeten dweilen... Ook zeulde ik in het begin het potje nog mee :D Maar daar ben ik inmiddels toch maar mee gestopt.

7. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    Het is niet zo dat ze ook daadwerkelijk 10x in het uur plast hoor. Ze vind het nu denk ik allemaal nog heel erg interessant om elke keer op de wc te zitten, handen te wassen..
    Ze is nu zonder luier boodschappen doen met haar pappa. Ben benieuwd :)

8. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Dat vele plassen in begin is normaal. Hoe vaker en langer je met haar weggaat hoe beter ze leert het langer op te houden. Hier in begin ook 10 kleine plasjes in het uur en nu nog een 6-8 plasjes per dag. Maar spannend vond ik het ook om de eerste keer weg te gaan zonder die luier. Hier is het onderweg nooit mis gegaan. De ongelukjes zijn eigenlijk altijd thuis als hij druk is met spelen. Ook als we ergens anders zijn, heeft hij nooit ongelukjes.

9. Springday

Springday Fanatiek lid

20 mei 2014
    1.409
    0
    36
    Ik herken het wel dat 10 x plassen in een uur. Maar als wij weg waren dan was dat niet. Ik deed ook geen luier meer aan, maar nam wel een extra setje kleding mee. Just in case. Thuis heeft ie toen nog veel ongelukjes gehad maar gek genoeg nooit als we weg waren.

10. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    Gisteren met boodschappen doen is het zonder luier goed gegaan. S middags ook nog even weg gegaan en dat ging ook helemaal goed. Ze heeft het er dan ook helemaal niet over. Maar zodra we thuis zijn, moet ze ieder kwartier weer naar de wc :)
    Plasjes gingen super goed, een keer in haar broek gepoept en s avonds op de wc gepoept. Ik merk wel dat ze dat eng vind. Ze begint dan te huilen en gaat vier keer naar de wc zonder dat er iets komt. Ze zegt dat ze moet plassen, maar ik merk aan haar paniek dat ze moet poepen..
    Nachten doen we een luier om en die is iedere ochtend nat.. Is dit omdat ze nog niet zindelijk is s nachts of omdat ze weet dat ze een luier aan heeft en het daarom dus wel makkelijk vind?
    Wanneer hebben jullie geen luier meer omgedaan s nachts? Toen ze een aantal nachten echt droog zijn geweest of gelijk toen overdag teen luier meer is om gedaan?

11. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Ik heb geen luier meer om gedaan toen hij 6 droge luiers had in de ochtend. Verder goed dat het zo goed gaat. Dat poepen komt ook vanzelf wel. Het is even wennen en anders zou ik daarvoor het potje gebruiken nog.

12. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

We deden snachts pas geen luier om toen ze al zeker een maand droog was smorgens. Dochter heeft hier nog wel een tijdje op t potje gepoept, dat vond ze prettiger dan op de wc(verkleiner)
    We nemen met bv een uitje wel een potje en kleding mee.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Een beetje wisselend, ik heb er nu 2 die onderweg moeten plassen dus dan doe ik de jongste nog wel een luier aan ( die kan het nog niet lang ophouden ) of ik neem het potje mee en een schone broek. Potje mee in de auto, plassen voor we de winkel in gaan. Of potje mee in de buggy en mee naar de speeltuin etc. 's Nachts draagt mn dochter die al een jaar uit de luiers is, nog een luier en plast die ook vol. In de auto voor lange ritten draagt ze ook nog een luier gezien we dan 3 uur in de auto zitten en ik rij door zolang mn zoon slaapt.

14. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    #14 Chocoholic, 19 aug 2014
    Laatst bewerkt: 19 aug 2014
    Mag ik stiekem even gebruik maken van dit topic? Wij zijn sinds gister echt gestart met onze oudste zindelijk te maken. Ze gaat zelf op het potje zitten en vind het allemaal erg interessant. Ze wil zelf al geen luier meer aan maar een ondernroekje.. Alleen heb ik het idee dat ze niet durft te plassen als ze erop zit. Ze houdt het dan krampachtig op en als ze eraf gaat, staat ze binnen 10 min ergens staand te plassen. Als ze zo'n ongelukje heeft, begint ze meteen te huilen en "bah" te zeggen.
    Hoe krijgen we haar zover die eerste keer op het potje te plassen? Ik wilde haar erop zetten totdat ze het heeft gedaan. Dan weet ze hoe het werkt? Ze vindt nl alles de 1e keer eng totdat ze het 1x gedaan heeft. Daarna niet meer dwingen, gewoon de 1e keer alleen ff doorzetten. Mijn man denkt daar naders over..hoe hebben jullie de 1e keer gedaan?

15. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Voor we gaan doet hij even een "verplicht" plasje op het potje. Voor echt hoge nood nemen we gewoon het potje mee en verschoning.

16. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

12 nov 2012
    779
    68
    28
    De luier uit 's nachts doen we voorlopig ook maar niet.. Die zit elke ochtend nog vol. Wel gaat ze nu sinds twee dagen uit bed ook gelijk een plasje doen :)
    Het plassen op de wc gaat prima! Het poepen helaas niet. Ze durft het niet.. Ze voelt goed dat ze moet poepen, maar op de wc of potje lukt niet. Dat gaat helaas elke keer in haar broek..
    Iemand daar nog tips voor, of is ze daar uit zichzelf vanzelf aan toe?

17. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Op het moment dat je ziet dat ze moet poepen de onderkleding uit doen. Potje in zicht hebben staan. Ons zoontje ging dan zelf wel op potje zitten als het echt bijna naar buiten kwam. Met broek aan deed hij het meestal wel in zijn broek.

Deel Deze Pagina