Hoi, hoi! Even een vraagje over mijn dochtertje van 2,5 jaar. De laatste paar weken valt het opeens op dat ze steeds "heh/huh??" (dat ze iets niet heeft verstaan) zegt Dacht eigenlijk meer dat ze dat automatisch zei of afgeleid was en ergerde me er ook vaak aan Leerde wel meteen om "wat zeg je?" te zeggen, wat ze nu ook steeds vaker doet (als ik niet reageer op huh ) Maar goed, straks zat ze naast me en zei ik zachtjes iets tegen haar (niet fluisterend) en ze reageerde niet. Vanaf toen allemaal testjes gedaan (ook door mijn man), vooral met het woord snoep erin , maar ze hoort dus echt opeens heel slecht!! Anderen dit ook meegemaakt?? Was de oorzaak oorsmeer?? Dat hoop ik nl al kunnen we zelf niets zien maar kunnen natuurlijk niet ver in het oor kijken. Morgen wel even langs de dokter...
Ja hier ook! Sinds een maand of 2 is het hier nu aan de gang. Ik was al bij de huisarts langsgeweest, maar hij zei dat het waarschijnlijk aan d'r verkoudheid lag. Dan horen kindjes altijd minder goed. Als ze niet meer verkouden is en ze hoort dan nog steeds slecht, mag ik weer terugkomen. Maar hij verwacht dus dat ze dan weer gewoon goed hoort.
Kan inderdaad ook nog. Hoop dat het bij jou daaraan ligt. Ze was pas wel veel aan het hoesten maar nu eigenlijk ook al weer een paar weken niet echt meer...
Hier een meisje van 5 die heel slecht hoord door een ooronteking en verkoudheid. In de klas is het niet handig.
Oorontsteking zou ik altijd moeten merken toch? Ze heeft nl verder nergens last van. Verkoudheid dus ook niet meer maar dat was voornamelijk hoesten e het lijkt me dat hoesten niets met de oren van doen heeft.. Maar goed, even kijken wat de dokter morgen zegt
Nou... Hoesten en oortjes.. Zit heel dicht bij elkaar dankzij de buis van eustachius. Daardoor kun je als je oor dicht zit.. Slikken en gaat het weer beter. En moet je slikken bij snel hoogteverschil (bijv in het vliegtuig)
Bij J. lag het aan vocht achter de oren. Als er geen verkoudheid bij te verkennen is en/of het lang (langer dan drie maanden) duurt, kan het zijn dat de KNO-arts buisjes adviseert. Dat was hier tenminste het geval. En ik ben blij dat we het gedaan hebben, want sindsdien hoort ze eindelijk weer goed.
Jou eerste post zou ik geschreven kunnen hebben, Hier precies zo! " wat?" ( is nu wat zeg je mama?) Zo vaak op een dag en opeens! M'n vriend vraagt zich af Of het niet gewoon een stop woordje aan net worden is, maar ik vraag het me af.... Hij heeft wel eerder oorontsteking gehad terwijl wij er niets van merkte, dus tja, misschien ga ik morgen ook even bellen naar de dokter, hij hoest nu trouwens ook erg veel..... Dat is het misschien....
Dat dacht ik dus ook al een hele tijd, dat het een soort stop-woordje was maar vandaag dus pas achter gekomen dat ze ons dus al die tijd steeds niet goed verstaan heeft.
Mijn dochter zegt ook (te) vaak 'wat zeg je?' Heel irritant, vinden we. Maar zij hoort t wel als ik snoep of ijs fluister Of als ik niet antwoord, blijkt vaak toch dat ze t wel gehoord heeft.
Hier was het ook heel vaak 'hè?!' (om het te verbeteren in: 'wat zeg je, mama?' als ik 'hè?!' terug zei ). Heb ook even getwijfeld of het een stopwoordje was, maar er waren nog meer signalen waardoor het toch meer leek op het niet (goed) horen. Soms leek het wel of ze dingen hoorde, maar ik denk dat ze vooral van bekende klanken woorden/zinnen maakte. Maar als je bv. vroeg 'wat wil je eten?', dan kon ze daar ook 'dat ben je vergeten' van maken en dan vervolgens heel boos worden, want 'ze was het niet vergeten!'. Of als je zei dat we over dat paadje gingen, vragen 'waar is het paardje?'. Ook kon ze eigenlijk geen dingen na zeggen, ze keek naar de stand van je mond en probeerde dat dan na te doen, maar met sommige klanken gaat dat niet, omdat ze te veel op elkaar lijken. En meer van dat soort dingen. Als je twijfelt zou ik zeker langs de huisarts en/of KNO-arts gaan en het anders in ieder geval goed in de gaten houden.
Het blijkt gelukkig om vocht achter de trommelvliezen te gaan. Af en toe neusspray gebruiken dus en mocht ze er vaker last van krijgen kunnen we overwegen om in de koude maanden buisjes te laten plaatsen. Maar goed, zelf heeft ze er geen last van dus we zien wel...
Hier ook zoontje dat ineens slecht hoort. En inderdaad ook vocht achter de trommelvliezen. Kan paar maanden duren zei de huisarts. Nog even doorzetten met luid en duidelijk praten
Hier ook een zoontje met vocht/slijm achter de trommelvliesen, met 2.5 is hij geopereerd neusamandelen eruit en buisjes, er ging een wereld voor hem open, ik merkte terugslag, vandaag weer bij de kno arts geweest en ja hoor, een buisje er uit en er zit weer vocht.slijm achter en hij gaat er een nieuw buisje in krijgen sven heeft door het doof zijn (hij was heel erg doof) wel een achterstand opgelopen in praten en geluiden, de achterstand wordt flink ingehaald, maar achteraf hebben we ons te vaak door de huisarts af laten schepen met vocht kom over een paarmaand maar terug, zou het dus wel goed in de gaten houden, en waarom buisjes in de koude maanden laten plaatsen??