Hoi dames, Misschien zijn hier al eerder topics over geweest, maar kon niet echt iets vinden, alleen over babykamers. Mijn dochtertje is 2 jaar. Wij wonen in een appartement 3 hoog (bovenste) met plat dak. Het is dus niet te harden hier in huis en dus ook niet bij Liza op dr slaapkamer. Ze slaapt wel, maar ik ging net bij dr kijken en dr haar is zeiknat van het zweet. Kan dit geen kwaad? En hebben jullie eventueel tips die (op korte termijn) een beetje helpen om het minder warm te houden in haar kamer. Raampje open heeft geen zin én ze is al lekgestoken door de muggen... Met een ventilator slaapt ze niet, dus wie heeft er andere tips? Vind het heerlijk hoor dit weer, overdag! Maar 's avonds mag het wel afkoelen... Liefs Tamara
Hoezo heeft t raam open geen zin? Ik vind dat toch altijd nog wel iets uitmaken, iig voor de benauwdheid. Zeker als je t ff goed doorlucht net voor ze naar bed gaat. Bv ramen en deuren tegen elkaar open dat t wat doortrekt, evt ventilator voor t open raam dat t goed de kamer in blaast.. Die muggen ja, grr! Evt een hordeur of zo'n muggennet (hoe heet t?) die je om t raam kunt spannen, of een klamboe..
een ventilator met een bak ijs ervoor laten draaien wel de ramen en deuren open koelt de lucht enorm af
En wat kan ik nu doen? Heb nu geen hor, de deuren kunnen niet open ivm hond en poes en de ventilator staat bij ons...
Hier hetzelfde, maar ze slaapt lekker dus ik laat het maar zo. Wel staan alle ramen en deuren hier boven open.
Als het bij mijn kinderkamers warm wordt dan zet ik ongeveer een uurtje voor slaaptijd even de ventilator aan en de ramen en deuren open. Dat helpt hier al voldoende. Al ga ik morgen wel ff wat ijs er voor zetten vind dat wel een goede tip!!
Tja, kan je geen pakketje koelte sturen Ik zou dat raam toch maar open zetten en de ventilator (heb je een bak ijs? goeie tip!) even een kwartiertje laten blazen. Of wordt ze daar dan meteen wakker van? Heb je toevallig een citroen in huis? Leg je die op haar kamer.. Misschien helpt dat een beetje tegen de muggen. Succes!
Werkt dat antimuggenspul ook echt? En er zal vast deet in zitten, vind ik gewoon niet zo'n fijn idee bij kinderen. Maar Lisa zit echt onder en het zijn echt grote bulten. Ze heeft een stuk of 20 muggenbulten...
citronella geur voor in de stopcontakt, dan heb je helemaal geen last van muggen!verduisterend gordijnstof kopen bij quantum, die kun je ook zo op hangen zonder dat je het gordijn maakt(simpel bewestigen als n laken of zoiets.maar als de warmte van de dak komt maakt dat weinig verschil.
Op zich.. Hier ook een plat dak en het is boven ook erg warm Maar de kamer van dochterlief met verduisteringsgordijn is echt het minst warm. Ondanks veel warmte van het dak. Dochterlief druipt van het zweet maar ze slaapt heerlijk. Meestal in onderbroek en soms ook een hemd. Dat neemt wel het zweet op zodat niet alles plakt maar is niet zo warm. Ondanks dat de ventilator bij ons staat... Slaapt zij het best volgens mij
Hier was t vannacht ook zo warm. Had jongste dochter allleen in dun rompertje weggelegd neemt beter zweet op. Ze is van 23-1 vreselijk onrustig geweest; veel huilen. Ik dacht door warmte. Uiteindelijk gaf ze aan het koud te hebben. Ze is pas goed gaan slapen toen ze ook nog n tshirt en lange (!) pyama broek aanhad. Vond het heel bizar, maar ze heeft er heerlijk mee tot 8.30u geslapen
Citronella stekker - producten - Roxasect je zult me dankbaar zijn!!!ik ben zo dankbaar tegen degene die mij 10 jaar geleden die tip gaf!
Ik zet hier toch overdag écht niet het raam open van haar kamer, want dan wordt het nog veel warmer... Het is er nu 29gr en buiten >35gr!!! Wel rolluik ervoor.. Wil ook niet slapen met ventilator op de kamer, maar kan die vanavond wel even met een bak ijs op haar kamertje zetten voordat ze naar bed gaat. Hier ligt ze nu in haar pamper met onderbroekje erover te slapen, 's nachts heeft ze een romper met spaghettibandjes aan. Ze lijkt er zelf overigens weinig last van te hebben want ze slaapt goed... alleen vanmorgen om half 8 riep ze om drinken! Gelukkig geen last van muggen hier...
Bedankt voor alle tips! We hebben vandaag een horretje voor haar raam gemaakt, maar doordat alle deuren (nu) open staan, hebben de muggen nog vrij spel. Ik ga dus morgen op pad voor zo'n stekker. Vannacht heb ik haar bij ons, bij de ventilator laten slapen. Vond het een beetje eng dat ze zo lag te zweten... Vanavond wilde ze niet in dr eigen bed, dus haar even in het grote bed gelegd. Ik leg haar zo over en dan hoop ik dat ze doorslaapt en niet lek gestoken wordt door de muggen.