peuter,baby en zwanger zwaar ?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door MaaikeS, 9 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    @MamaAnna, zijn dochters mee nemen....hij loopt te klagen dat hij van mij nooit weg mag :x terwijl ik altijd zeg ga doen wat je wil doen...ga naar je vrienden enz, maar ja die hebben ook allemaal minimaal 1 of 2 kinderen en zijn savonds bij moeders de vrouw thuis, en uitgaan is hij geen type voor....en een keer een boodschap doen met de kids ziet hij niet zitten...daar heeft hij mij toch voor :$

Hij is veel te laks en veel te vrij opgegroeid deed vroeger al zn eigen zin, en niemand kon hem tegenhouden...was ook niet de allerliefste vroeger, is nog te merken aan de vrienden die hij op hyves en FB heeft van vroeger als ik die jongens zo zie...van voor mijn tijd...hij is ook een stuk ouder als mij...hij is 36 en ik 25.

2. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    nou eerlijk...hij beschouwd jouw als zijn sloof...en jij klinkt bang om er tegen in te gaan. Ook al denk ik wel dat je dat wilt.

Als je het anders wilt, moet je actie ondernemen meis....ook al is die zo veranderd laatste tijd....probeer eens achter te komen waarom?

3. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    zijn moeder zegt altijd als hij zo,n beu heeft zal er iets dwars zitten...geld problemen, iets op het werk, iets met vrienden oid...

tja het enige wat ik me in kan denken hij klaagt steen en been over het werk dat het zo enorm druk is geworden en ze ook echt de volledige shift aan het werk zijn...dus echt 12-13uur op de been...terwijl het eerst een stuk rustiger was, en er meer eigen tijd was..maar ja waarom hij dan zo moet veranderen naar mij toe...

en de 2e reden die ik me kan bedenken is mezelf...:) hij wil nogal graag intiem zijn, maar ik wil het gewoon helemaal niet,heb er absoluut geen zin in, ben gewoon moe en als ik op bed lig wil ik slapen...terwijl ik er normaal nooit tegen in ging...en het altijd wel wou...maar ja als hij dat op die manier moet afreageren op mij.... :(

4. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Éen woord, wat zowel jij als je man heel goed in je oren moet knopen.

RESPECT.

En dat hebben jullie allebei niet voor jou!

1. Meisje, verzin alsjeblieft geen excuses voor die vent. Hij gedraagt zich als een verwende, egocentrische kleuter. WORD WAKKER mister, de wereld draait NIET om jou.
    2. Laat je in GODSNAAM niet gebruiken als huissloof zoals hij dat doet. Wat denkt hij wel?! En wat denk jij wel, dat je het laat gebeuren? Ik weet haast niet wat ik erger vind. Je bent niet van anderen afhankelijk om je te redden en al helemaal niet van hem. Absurd zeg, hij helpt jouw eigenwaarde het graf in en jij staat het toe. NIET OKÉ

3. Misschien kan zijn mama zijn boterhammetjes smeren, als ze toch bezig is?

Sorry als ik lomp overkom, maar ik heb zelden zoiets belachelijks gehoord. En als hij ergens mee zit, dan moet hij het oplossen. Klaar uit. Het is een volwassen vent van 36 jaar zeg, wat een flauwekul.

5. Bri

Bri Niet meer actief

pffffoe meid, dat is nogal een situatie.
    natuurlijk is het zwaar, een peuter een baby en zwanger.
    veel vrouwen in die situatie (of ongeveer die situatie) werken, pak 'm beet, 24 uur buitenshuis, en daarnaast delen ze de huishoudelijke taken met manlief.
    Dus misschien is het zo op te brengen? Jij werkt 24 uur per week in huis (wat een stuk moeilijker is met je kinderen om je heen, dus reken ook tijd voor het smeren van hun brood, verschonen, voorlezen, weet ik het wat je overdag allemaal doet) en wat er daarna nog allemaal gedaan moet worden doe je SAMEN.

13 uur shifts zijn natuurlijk pittig, maar je man maakt er voor jou 24 uur shifts van.

Wees sterk, stel je eigen grenzen en hou je daaraan. Dan is het huis maar een keer niet gepoetst, of de boodschappen niet gedaan, of zijn brood niet gesmeerd. Je man kan echt wel z'n eigen steentje bijdragen, ook al werkt hij buitenshuis.

En zoek er hulp bij. Als je man zoveel werkt, zou er toch wat geld moeten zijn om hulp in te schakelen. Of neem hem een keer mee naar de VK of de fysio, laat hen aan hem uitleggen wat dit allemaal met jouw lijf en jullie ongeboren baby doet. Misschien neemt hij het dan wel aan. Hij zit er toch ook niet op te wachten dat je straks misschien gedwongen (bed-)rust moet houden?

6. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje! wat een vent.

Die van mij is ook verwend hoor, smeer zijn brood, ruim elke dag zijn kleren op, zorg voor een opgeruimd huis en bel nog wel de kapper voor hem, ik vind het heerlijk, want hij verwend mij weer op een andere manier. oa weer een studie volgen voor een betere toekomst voor ons.
    MAAR hij zal nooit mopperen als het 1 dag niet gedaan is, hij zal nooit klagen, als hij een keer zelf zijn brood moet smeren, sterker nog, hij klaagt gewoon niet, en helpt als het kan.
    Maargoed, wat heb jij eraan wat mijn man doet, niets!
    Als je altijd alles braaf heb gepikt, snap ik dat je man het niet vanzelf doet, laten we eerlijk zijn, mannen zijn verwende varkens.
    TREK je mond open, poets hulpen liggen op straat voor werk, regel gewoon! Bel alle kinderdag verblijven, misschien hebben ze plek.
    meld je peuter aan voor peuter school, daar mag ze al heen.

Ik woon ook in een christelijk dorp, en behoorlijk streng, maar ze respecteren mij heel goed, en kunnen vaak het begrijpen omdat ze standaard 6-15 kinderen hebben! ik kan soms nog van die vrouwen leren:D

Succes meid, maar ik denk echt dat het mogelijk is, gewoon doen!

7. bereke

bereke Niet meer actief

Ik kan alleen maar alle bovenstaande reacties bijtreden: op je strepen gaan staan en hem minder verwennen. Hij heeft toch ook voor jullie kindjes gekozen of niet?!

8. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik heb niet alles uitgebreid gelezen. Maar wat een verwend nest!! Sorry dat ik het zo zeg.

Zou net als de rest zegt beginnen met geen brood meer te smeren. Neem aan dat hij weet waar het ligt en waar het beleg ligt. En anders kan hij het zoeken. Daarnaast wat betreft het wakker maken, je bent bijna 30 weken zwanger, dus je bent gewoon extra vermoeid, helemaal met een baby en peuter erbij. Trek je grenzen!!!

Ik heb heel veel geluk met mijn vriend/ a.s. man. Dit is mijn eerste zwangerschap en ik kan heel veel niet door allerlei klachten. Hij probeert zoveel mogelijk over te nemen.

Je man wilde toch neem ik aan ook een derde kindje?!?! Ik vind dat hij er dan ook wel wat voor mag doen, ondanks lange drukke diensten. Een beetje de zorg voor de andere twee overnemen of een keer stofzuigen is toch echt niet teveel gevraagd!

Sterkte!

9. Ellen1982

Ellen1982 Actief lid

18 jun 2008
    363
    0
    0
    Verzorgende ig
    Eindhoven
    Ik denk dat je vent dadelijk wel anders piept als jij in het zkh ligt met een hele hoge bloeddruk en met een BI die de spuigaten uitloopt. Zo te lezen is je man nog echt van de traditionele rolverdeling, nou amehoela! Ook al is hij verwend door zijn moeder; laat hem lekker zelf zijn zaakjes regelen! En die 1,5e dag vrij tussen de dienstwisseling...wat denkt hij wel niet! hij kiest ook voor een gezin, dus ook een verantwoording dragen da je op je vrije dagen met je kids bezig bent! hallo zeg! Dat er nog zulke mannen bestaan....die had ik allang bijgeveegd.
    Sorry hoor maar om dit soort mensen wordt ik altijd zo pissig!

10. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Heb niet echt alles gelezen.

Maar probeer echt maar ook echt om jou eigen te gaan denken. Vind je parnter wel verwend, oke hij werkt veel, maar hij kan toch ook wel zijn handjes uit de mouwen steken. Even helpen met de kids.
    Kan hij niet op zondag het brood voor de hele week smeren & dan weer in de vriezer doen. Kan hij elke keer er wat uitpakken. En blijft het ook nog vers na dat het ontdooit is. (weet niet of het met alle beleg het lekker is, maar proberen is het zeker waard, scheelt jou hoop tijd & je man en hoef je het maar 1 keer in de week te doen.
    Mijn oma deed dit vroeger, zij werkte meer dan 40 uur in de week had 3 kids en haar man (opa) was ziek dus kon niet alles doen. Ze gingen dan samen op zondag na het avond eten, als gezin aan tafel zitten brood smeren en dan was het zo gepiept.
    en vraag om hulp van bijv. thuiszorg.
    Succes meid.

Wie heeft tips voor lekkere lunchpakketjes die je kunt invriezen? - Goeie Vraag

11. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    thnx voor de vele tips meiden!

Heb vanmiddag is even voor mezelf genomen, heb gekookt voor angela en mij ;)
    en ben lekker languit op de bank gaan liggen met een goed boek!
    Terwijl manlief achter de pc zn spelletje zat te spelen....ik was er helemaal klaar mee, en hij heeft er geen woord over gezegt...

Maar had het forum dan ook open laten staan toen ik naar de winkel ging, en toen ik dus terrug kwam zat hij beneden...en denk zomaar dat hij het gelezen heeft :D

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Goed van je dat je alleen voor jezelf en je meisje hebt gezorgd meid!

Ik denk dat het tijd wordt dat je je man(kind) eens volwassen laat worden.
    Niet meer wakker maken om te werken, hij zet zijn wekker maar.
    Wil hij een lunchpakket.. lekker zelf laten maken.
    Ik vind het echt schofterig dat hij je niet eens even naar de winkel wil laten gaan. Volgende keer hem voor de keuze zetten.. ga jij of ga ik nu naar de winkel.
    Enne wat betreft dat wakker maken als hij thuis komt.... ik zou het zelfde bij hem doen.
    Gewoon niet laten slapen als hij terug komt uit zijn werk.. Jij niet slapen.. hij niet slapen!

Zoals andere al gezegd hebben.. respect van hem voor jou, maar ook van jezelf voor jezelf en je kindjes.

Sterkte meid! Dikke pluim dat je het tot nu toe al zo goed hebt gedaan!

13. angel229

angel229 Niet meer actief

Zo denk ik er ook over. Hier heb ik wel eens gehad dat ik 's ochtends vroeg moest werken en dat manlief dan om 3.00 uur pas naar bed kwam. Als ik het dan op mijn heupen had, liet ik hem mee opstaan. 's Avonds een vent, 's ochtends ook een vent. Gelukkig is dit verleden tijd :D.

Goed dat je alleen voor jezelf en je dochter eten hebt gemaakt! Laat het hem maar voelen.

14. tetta

tetta Fanatiek lid

19 apr 2011
    3.430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou zeggen als ie zijn eigen brood niet wilt smeren dan eet hij maar niet!

Voor de andere dingen zou ik ook zo snel geen oplossing weten, maar echt waar, dat ie zijn eigen eten maakt. Ziet hij niet dat het jou allemaal teveel word

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik hoop dat hij het idd gelezen heeft.. Zou ook nog even nadenken of trouwen een goed idee is met hem.

Sterkte in ieder geval!!

16. ricmar94

ricmar94 VIP lid

17 dec 2008
    11.713
    1
    36
    zelfstandig ondernemer
    Gasselternijveen Dr
    laat je kerel dit maar eens lezen
    Mijn mannetje staat stijf van de reuma en kookt normaal( voor mijn zwangerschap niet vaak) gewoon om dta het te veel pijn doet om in de keuken te staan, nu ik slecht tegen baklucht kan doet hij het elke dag (pijn of geen pijn) kattebak wordt door hem gegaan,
    en zelf de natte was gooit hij voor mijn in de droger. een stofzuiger heb ik al in geen 8 weken aan geraakt..
    man lief neemt een extra pijnstiller en doet het, smeert zijn eigen brood en neemt me veel zorg die ik normaal voor hem doe nu uit handen.
    oke sommige dingen lukken hem soms echt niet denk aan badkamer en wc schoonmaken,
    Maar die doe ik dan zelf...
    Jou kerel is geen kerel en moet zich schamen.

en als ik jou was zou ik echt even nadenken.. sorry dat dit zo zwart wit staat... maar moet het even kwijt...

17. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    Goh ben je samen met mijn ex? Die is net zo hihi

uhm tip...

volhouden hoe moeilijk dit ook is. Probeer zelf zoveel mogelijk rust te houden :) Op tijd naar bed. En als het kan 's middags ook te rusten. Het huishouden hoeft niet spik en span te zijn :)

18. MaaikeS

MaaikeS Fanatiek lid

16 nov 2010
    1.516
    0
    0
    Zuid Beveland
    Weten jullie wat het gekke is....
    het is echt van de laatste tijd dat het zo extreem is....
    Normaal was hij ook heel makkenlijk maar hielp hij nog is mee een keer de keuken doen of een stofzuiger door het huis,
    maar juist nu ik het zwaarder krijg met mijn zwangerschap laat hij juist alles op mij aankomen....
    maar ja hoop maar dat het snel over is...snap het echt niet, hij is nooit zo extreem geweest:(

19. Maybe01

Maybe01 Actief lid

30 aug 2010
    408
    0
    0
    Ik vind dat jullie niet zo moeten oordelen, ik smeer mijn man zijn brood niet maar zou dat met alle liefde doen! Als ik zie wat hij allemaal voor mij doet! Hij verdiend een cadeau met moeder en vaderdag!! We verwacht in oktober 2 kindjes, en als ik er helemaal door heen zit, dan neemt hij letterlijk alles over! Dus als ik hem blij kan maken met zijn brood smeren dan graag!

20. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Maybe: dat is natuurlijk wel een andere situatie. Als je man voor jou veel doet wil je natuurlijk wel even zijn brood smeren. Maar bij haar is het zo dat hij helemaal niets doet en alles hem teveel is.

Maar hoe kinderachtig/puberaal/verwend je vent ook is, je vraag was hoe je aan meer rust kon komen toch?
    Zou je niet tegelijk met je oudste naar bed kunnen gaan? Als inslapen je moeite kost, zou je niet een mild slaappilletje van je huisarts kunnen krijgen? En als je man nou heel eventjes de moeite kon opbrengen om zelf zijn brood te smeren zo vroeg in de morgen, heb jij al meer rusttijd! En regel miss eens wat folders over bi. Misschien als hij die kan lezen, omdat jij ze 'toevallig' hebt laten liggen dat hij het dan wat serieuzer neemt. Als jij in een rolstoel komt (ook al is dat tijdelijk) zal hij toch echt wel MOETEN. HIj heeft er meer aan als jij gezond blijft! :D

Deel Deze Pagina