verkleiner maxicosi

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door , 7 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Gebruiken jullie de verkleiner voor jullie (pasgeboren) babys? Onze dochter is 2 weken geleden geboren, met 8pond en 51cm, en toen we naar huis gingen adviseerde de verpleegkundige van het ziekenhuis dat we de verkleiner er uit konden halen, want anders zat ze zo klem en dat ze groot genoeg was om zonder verkleiner te zitten. Maar ik hoor van veel andere mama's, waarbij de kids al een paar weken ouder zijn en iets groter, dat ze 'm juist nog wel gebruiken en dat de maxicosi zonder de verkleiner te groot is. Dus nu weet ik niet meer wat verstandig is.

Tot hoelang hebben jullie de verkleiner erin gehouden?

Tnx!

2. slingding

slingding VIP lid

9 apr 2006
    5.425
    1
    0
    verzorgende IG
    Middelburg
    ik heb hem toch wel een maand of 4 gebruikt
    het hoofdje wordt anders ook zo van links naar recht geslingerd.
    Ik heb op den duur wel dat schuimblok eruit gehaald.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.071
    3.862
    113
    Ik heb hem ook tot zo'n 3 weken geleden gebruikt. Nu ligt ze erin in haar Wallaboo voetenzak en dat werd anders toch wel proppen. Maar dat was met ruim 6 kilo.

4. anke83

anke83 Lid

29 nov 2007
    28
    0
    0
    ik heb hem tot een maand of 5 gebruikt. Ik heb toen hij een maand of anderhalf was, dat blok weggehaald. maar dit kan niet bij alle maxi cosi's.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het blok schuim hebben we er met 2,5 maanden uitgehaald. En de hoofdsteun zit er nog steeds in. Zolang zijn koppie nog niet echt stevig ligt, blijft die er ook mooi in. Dan maar even klem, liever dat, dan zo'n rollend koppie..
    Maar hij ligt er wel zonder jas ofzo in. Alleen een dekentje eroverheen
    (C was bij geboorte 8 pond en 54 cm, nu op bijna 4 maand 15 pond en 65 cm)

6. Siesje

Siesje Actief lid

24 jan 2007
    430
    0
    0
    Ik heb de verkleiner er bij 6 weken uit gehaald. Iza was toen zo'n 5,5 kilo en werd echt boos als ze in de maxicosi moest. Het zag er ook zwaar oncomfortabel uit, zo opgepropt. Moet wel zeggen dat ze wel in de maxicosi-voetenzak zit, met (dun) jasje aan. Die voetenzak is ook best dik, dus geeft ook nog steun voor haar hoofdje.
    Iza had al heel snel een behoorlijk stevig nekje en bij een echt pasgeboren baby zou ik de verkleiner toch nog even gebruiken....

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier is de verkleiner er ook rond 6wk uitgegaan maar moet wel zeggen dat alicia maar 46cm was bij de geboorte :) en 3160gr was.

met 6wk was ze 55cm en 4360gr

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.339
    36.198
    113
    Ik heb de verkleiner rond de 8 weken eruit gehaald en achteraf had ik dat al eerder moeten doen, want hij zag er zo opgepropt uit! Hij was met 8 weken 62 cm en 6,5 kilo ongeveer dus mocht toen ook wel een keer.

Ik zou hem bij een pasgeborene er nog wel even inlaten, maar niet te lang. Ze is ook niet zo'n kleintje.

9. Niet meer actief

We hebben net het schuimdeel onder de zitting eruit gehaald en de verkleiner terug in de maxicosi, ben benieuwd hoe dit bevalt. Bedankt voor alle reacties tot dusver!

Deel Deze Pagina