Peuter & Baby.. vraag me af hoe doen jullie dat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nina010, 25 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. clarike

clarike Actief lid

22 mrt 2006
    455
    0
    0

2. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Mijn ervaring is dat je de tweede kind zich veel meer moet aanpassen aan het gezin. Bij de eerste hielden we heel erg rekening met zijn slaaptijden, pasten we ons leven behoorlijk aan op zijn ritme. Nu met de jongste is het heel anders, zij moet zich aanpassen aan de rest, anders zou ik nooit de deur uit kunnen, ze slaapt immers veel. Maar haar broer wil ook gewoon naar buiten etc. En het gaat eigenlijk heel goed, ze past zich prima aan, ze weet ook niet beter natuurlijk. Je wordt gewoon wat makkelijker, als ze huilt kan ik soms niet gelijk naar haar toe omdat ik met de oudste bezig ben, en andersom gebeurt dat ook.

Mijn man doet gelukkig altijd de ochtenddienst, zorgt dat er gegeten en gedronken wordt, zodat ik ondertussen lekker kan douchen, aankleden, en tutten. Als hij dan naar zijn werk gaat, ben ik helemaal ready to go.

3. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Je mag je kind ook wel alleen thuis laten hoor, geen wet die dat verbiedt. Geen idee of ik het zal doen, maar het gevaarlijk vinden s wel echt iets van deze tijd. Vroeger was het doodnormaal.

Bij ons zit er straks precies 2 jaar tussen, ben ook benieuwd hoe het zal gaan, maar ik denk dat de draagdoek er veel aan te pas zal komen.

Ik denk altijd maar, mijn moeder kreeg een tweeling toen ik 2 was, waaronder een huilbaby. En ook zij heeft het gedaan en ging gewoon met ins drieen het dorp in enzo. Dus ik zal het ook wel overleven.

4. Bri

Bri Niet meer actief

Dat is ook helemaal niet verboden. Zou me wat zijn, wie gaat dat controleren dan?

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Geen idee, maar op pagina 1 zegt cygnet dat het niet mag?

6. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Je mag iemand niet in hulpeloze toestand achterlaten, dus ook een baby niet. de vraag is, wie controleert dat? Los daarvan zou ik me er echt niet lekker bij voelen.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Volgens mij was er laatst iets in het nieuws over iemand die hier zelfs voor veroordeeld was... ff zoeken.

Moeder aangehouden na alleen laten baby | nu.nl/binnenland | Het laatste nieuws het eerst op nu.nl

Hier is het natuurlijk ook stom geweest dat ze het gas aanlaat (wie doet dat?), maar ze is opgepakt vanwege 'het alleen laten van een hulpbehoevende'. Buiten dat zou ik het persoonlijk niet graag doen, ook al is de PSZ en basisscholen echt op 3 minuten loopafstand. De buurvrouwen zijn gelukkig vaak thuis, en eentje zelfs met een zoontje van een paar maanden jonger, dus we zullen best eens de babyfoon heen en weer geven als er bij ons of bij hun weer een baby geboren zou worden.

Nu nog niet hoor! Een van de redenen waarom we nog eventjes wilden wachten, is om het iets minder heftig te maken met 2 kleintjes thuis. Dus nog lekker even geduld ;)

Maar, ik denk eerlijk gezegd dat het zich binnen een paar weken wel aardig wijst. Kleintjes kunnen idd in de kinderwagen slapen (deed Julia ook heel vaak) en dan ben je aardig flexibel. Ik ben alleen zelf erg vaak op de fiets, en dat is dan even een poosje niet meer zo handig. Maar goed, dan maar lekker lopen! Ik denk dat een dreumes en een peuter op een gegeven moment drukker is, maar dan heb je weer de voordelen van rustige ochtenden wanneer kind #1 naar de PSZ gaat of uiteindelijk naar de basisschool.

8. appelthee

appelthee Niet meer actief

ik ben het helemaal met puppy eens,

de jongste moet zich echt aan ons aanpassen. en niet anders om best wel sneu soms hoor .. maar meestal proberen we het zo te draaien dat hij wel nog allebei de slaapjes in zijn eigen bed slaapt.

9. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Hier straks ook wéér 2 dicht op elkaar maar idd de jongste moet zich aanpassen aan het gezin, meegaan in het ritme dus. Ik liet vroeger de 2e dochter ook slapen in bed wanneer ik de oudste bracht of haalde naar de psz. Straks waarsch weer, ik ga ze niet steeds wakker maken. Ben binnen 15 min weer terug. Maar mijn ervaring is hoe meer kinderen je hebt hoe makkelijker ze worden.

10. Madelon84

Madelon84 Niet meer actief

ik verbaas me er iedere keer weer over dat er nog zoveel moeders zijn die dat doen, hun kind alleen thuis laten.
    ook al is het maar voor 5 min. je moet er toch niet aan denken dat er wat met je gebeurd onderweg, of met de kleine.
    en dan zijn er altijd die zeggen "ja maar er kan je ook thuis wat gebeuren" oid.
    ja dat kan idd, maar kun jij nog met jezelf leven als er toch wat gebeurd als jij even weg bent?
    sorry verder geen toevoeging aan het topic, ik ben zelf ook in verwachting van de tweede, dus ben ook erg benieuwd hoe het straks allemaal gaat. heb er laatst nog een topic over geopend, over hoe het sochtends allemaal moet als je 2 kids en jezelf moet aankleden/wassen/ontbijten.

11. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Hoop dat het zo een beetje duidelijk is :)

Deel Deze Pagina